NEW YORK. Dôvera amerických spotrebiteľov sa v júni zvýšila na takmer 2,5-ročné maximum.
Index spotrebiteľskej dôvery michiganskej univerzity a agentúry Thomson Reuters vzrástol na 75,5 bodu zo 73,6 bodu na konci mája. Ekonómovia v priemere očakávali jeho zvýšenie na 74,5 bodu.
Index spotrebiteľskej dôvery je pozorne sledovaným indikátorom, keďže signalizuje budúci vývoj spotrebiteľských výdavkov, na ktoré v USA pripadá až 70 % ekonomickej aktivity.
Index hodnotenia súčasnej situácie vyskočil z májových 81 bodov na 82,9 bodu, čo je najviac od marca 2008. Index očakávaní sa zvýšil zo 68,8 na 70,7 bodu, čo je najviac od septembra 2009.
"Celkovo sú údaje dostatočne pozitívne na to, aby podporili ďalší rast spotreby, aj keď tempo jej rastu sa spomalí počas roka a na začiatku roka 2011," myslí si šéf prieskumu, na základe ktorého sa vypočítava index, Richard Curtin.
Informovala o tom agentúra Reuters.