Banská Bystrica 23.mája (TASR) - Tržby 520 miliónov Kč plánuje dosiahnuť v tomto roku na českom trhu HP Bohemia, s. r. o., Kroměříž, 100-% dcérska spoločnosť Harmaneckých papierní (HP), a.s., Harmanec. Bude to znamenať takmer 12-% zvýšenie predaja oproti roku 2000, keď firma vykázala tržby 466 miliónov Kč. Podiel HP na celkovom predaji toaletného papiera dosahuje v ČR až 46 %. Hlavnými zákazníkmi na českom trhu sú predovšetkým koneční spotrebitelia, ku ktorým sa produkcia dostáva cez veľké zahraničné obchodné reťazce, čo predstavuje približne 80 % obratu firmy na tomto trhu.
Ako uviedol obchodný riaditeľ HP Bohemia Jiří Matěj, založenie spoločnosti si vynútil vznik samostatnej Slovenskej republiky a nutnosť zabezpečiť pre zmluvných partnerov HP colné konania na českom území. To bolo až do konca roku 1997 hlavnou pracovnou náplňou HP Bohemia. Hromadný nástup zahraničných organizácií na český trh a ich požiadavky na kvalitu servisu si vyžiadali zmenu jej štruktúry i obchodnej politiky. V roku 1998 boli zriadené vlastné strediská na území ČR - v Brne a Prahe - disponujúce obchodnými zástupcami. V rokoch 1998 až 2000 sa predaj harmaneckých výrobkov na českom trhu postupne zvyšoval. Tržby v roku 1998 predstavovali 366 miliónov Kč, v nasledujúcom roku 433 miliónov Kč a vlani 466 miliónov Kč.
"Úspešne sa nám darí zavádzať nový výrobkový rad HARMONY, ktorý zákazníkom ponúka podstatne vyššiu kvalitu za prijateľnú cenu. Naše postavenie na trhu vzhľadom na štruktúru ďalších výrobcov považujeme za významné. Sme zastúpení vo väčšine obchodných reťazcov a snažíme sa o udržanie rozhodujúcich podielov aj na zvyškovom trhu. Zmeny, ktoré prebehli od založenia HP Bohemia až po súčasnosť, možno považovať za úspešné, dôležité a vzhľadom na budúcnosť nevyhnutné. Výsledky spoločnosti ukazujú správnosť týchto rozhodnutí," zhodnotil situáciu J. Matěj.
* dc gl