Toaletný papier zdražie neskôr

Ceny hygienických výrobkov z papiera sa zvýšia, no nie dramaticky.

Ceny za hygienické vreckovky, toaletný papier či servítky sa zvýšia podľa analytika asi až v septembri.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – TASR)

Toaletný papier, hygienické vreckovky či kuchynské utierky budú stáť viac. Ceny by však mali ísť hore neskôr ako v júni.

BRATISLAVA. Balenie štyroch kusov toaletného papiera si dnes môžete kúpiť v Bratislave od 41 centov po viac ako dve eurá. Tieto ceny sa však nemusia udržať. Slovenskí výrobcovia totiž už avizovali, že toaletný papier, ale aj papierové utierky či vreckovky a servítky zdražejú, v priemere asi o 10 percent.

Môže za to nárast cien produktov používaných na výrobu hygienických výrobkov z papiera na svetových trhoch. Tie mali zdražieť o 40 percent v prípade buničiny a o 80 percent v prípade zberového papiera.

Toto zvýšenie sa už odrazilo aj na cenách, ktoré majú obchodníci zaplatiť výrobcom. „Nákupné ceny stúpnu od júna asi o 3 až 10 percent,“ potvrdil zvýšenie Gabriel Csollár, predseda obchodného systému COOP Jednota Slovensko.

Ceny porastú, ale nie dramaticky

Priemerné ceny produktov
  • Hygienické vreckovky:
    0,41 až 2,09 eura.
  • Utierky (2 ks): 0,48 až 3,52 eura.
  • Servítky: okolo 0,39 eura.
  • Toaletný papier (4 ks):
    0,37 až 1,58 eura.

Zdroj: OD MY, Tesco Bratislava

Nárast nákupných cien by sa mal premietnuť aj do súm na cenovkách v obchodoch. „Je nesporné, že sa to prejaví. Obchod na to nemôže nereagovať,“ povedal Ľubomír Drahovský, analytik agentúry pre prieskum obchodu Terno. Odhaduje, že ceny v obchode stúpnu o osem až desať percent. Csollár zvýšenie cien pre spotrebiteľov nespresnil.

„Spotrebiteľské ceny budú upravované individuálne, maximálne v rozsahu rastu nákupných cien,“ povedal. Obchodníci podľa Drahovského nemôžu zvýšiť ceny extrémne. Inak by išli ľudia nakupovať ku konkurencii, prípadne by siahli po výrobkoch v zahraničí.

Miernejší nárast cien očakáva analytik obchodu u privátnych značiek, teda tých, ktoré nesú meno obchodnej siete. Tam sa navyše podľa neho zvýšenie prejaví neskôr. Potvrdzuje to aj Csollár: „V prípade privátnej značky ponecháme ceny bez zmeny, napriek zvýšeniu nákupných cien,“ povedal.

V tom, ako ceny upraví, ešte nemá jasno napríklad Lidl. Zatiaľ sleduje vývoj a potom sa rozhodne, ako zareaguje.

Vyššie ceny prídu neskôr

Aj keď sa nákupné ceny zvýšia od júna tohto roku, Drahovský predpokladá, že ceny v obchodoch by mali ísť hore až neskôr. Zákazníci by tak drahší toaletný papier, utierky či servítky mohli na pultoch nájsť až na prelome tretieho a štvrtého štvrťroku, teda septembra a októbra.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 798
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 154
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 674
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 037
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 971
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 182
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 177
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 132
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 955
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 942

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kažimír prezidentovi Kiskovi odporučil, aby sa vzdal daňového tajomstva

Kiskovi sa do vysvetľovania financovania kampane nechce.

DOMOV

Župan by ma v prvom rade mohol presvedčiť, na čo mi je a čo robí

Podnikateľka by od úradov chcela pokoj.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

DOMOV

Ľudí “na konci sveta“ župan v Prešove nezaujíma

Ľudí v Prešovskom samosprávnom kraji trápia cesty a nezamestnanosť.

Neprehliadnite tiež

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Štát chce zakročiť proti presunu ziskov mimo Slovenska.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.