Štát vyberie z mýta na opravy menej ako zo známok,tvrdí Simon

Vlastenecká vláda Roberta Fica podľa neho podpredsedu Zsolta Simona zlým nastavením mýta vyháňa kamióny zo slovenských ciest a a núti slovenskú ekonomiku prispievať napríklad na budovanie diaľnic v Maďarsku.

BRATISLAVA. Štát vyberie z mýta menej peňazí na opravu dopravnej infraštruktúry ako zo starého systému diaľničných nálepiek. Zatiaľ čo v roku 2009 na diaľničných nálepkách s minimálnymi nákladmi zinkasoval 30 mil. eur a mohol ich investovať do opravy ciest, po zavedení mýta v tomto roku zostane na výdavky do dopravnej infraštruktúry iba 13 mil. eur, uviedol podpredseda strany Most-Híd Zsolt Simon.

Pôvodne podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) štát plánoval v roku 2010 na mýte vybrať 185 mil. eur, po výpadkoch za prvé mesiace sa plánované príjmy upravili na 165 mil. eur, pričom šéf NDS Igor Choma pripustil, že môžu byť ešte o desať percent nižšie (148 mil. eur). SkyTollu, ktorý mýto budoval a prevádzkuje ho, v tomto roku štát zaplatí 135 mil. eur.

Po odpočítaní nákladov tak zostane podľa Simona na samotné cesty 13 mil. eur, teda dvojnásobne menej oproti minulému roku, pri systéme diaľničných nálepiek. Pri takýchto výnosoch sa mohli ceny diaľničných nálepiek dvojnásobne znížiť a štát by bol na tom istom, tvrdí Simon. "Z čoho budeme budovať či opravovať cesty, keď vláda zvýšený výber dá svojim mecenášom," poznamenal.

"Vlastenecká vláda" Roberta Fica podľa neho navyše zlým nastavením mýta vyháňa kamióny zo slovenských ciest a a núti slovenskú ekonomiku prispievať napríklad na budovanie diaľnic v Maďarsku. Na trase Košice - Žilina - Bratislava zaplatí kamión do 40 ton na mýte 74,86 eura, trasa Košice - Zvolen - Bratislava ho bude stáť na poplatkoch 60,09 eura a cesta z Košíc do Bratislavy cez Budapešť vyjde prepravcu na 10 eur.

"Pre koho potom budujeme predražené diaľnice na Slovensku," pýta sa Simon, podľa ktorého kamionisti z juhu ale aj východného Slovenska chodia radšej o niečo dlhšou trasou cez Maďarsko, ale usporia výrazne viac. Navyše, peniaze na cesty nechávajú v Maďarsku a nie na Slovensku.

"Prehlasujeme, keď sa dostaneme do parlamentu a vlády, chceme prehodnotiť nastavenie mýta ako aj rozsah spoplatnených ciest prvej triedy tak, aby kamióny nevyužívali a neničili cesty druhej a tretej triedy, ktoré nie sú na to stavané a neboli nútené jazdiť na území iných štátov," uzavrel podpredseda Most-Hídu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 218
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 210
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 117
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 952
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 552
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 788
  7. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 4 612
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 415
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 357
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 337

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

U. S. Steel namieta sudcov: Hovorili skôr, než mali

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

KOMENTÁRE

Severokórejská červená línia je veľmi tenká

Kľúčovú rolu v krotení diktátora Kima hrá Čína.

EKONOMIKA

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom SPP ostáva Štefan Šabík.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen zvažuje predaj motocyklovej firmy Ducati

Predaj by mal pomôcť Volkswagenu vyrovnať straty spojené s emisným škandálom.

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom Slovenského plynárenského priemyslu ostáva Štefan Šabík.

Pozrite sa, ako Kažimír ustupuje od svojich sľubov

Vláda len pred pár mesiacmi sľubovala, že bude menej míňať, aby sme žili v hojnosti. Od prebytkového rozpočtu už ustúpila


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop