Simon: Pre mýto chodia kamionisti radšej cez Maďarsko

Bratislava 21. mája (TASR) - Cesta slovenského kamionistu medzi dvoma najväčšími metropolami krajiny, Bratislavou a Košicami, je cez Maďarsko niekoľkonásobne ...

BRATISLAVA. Cesta slovenského kamionistu medzi dvoma najväčšími metropolami krajiny, Bratislavou a Košicami, je cez Maďarsko niekoľkonásobne lacnejšia. Ekonomicky je preto motivovaný prepravovať tovar cez južného suseda Slovenska, aj keď po dlhšej trase.

"Vláda vedome vyháňa naše kamióny do okolitých štátov. Núti tak slovenskú ekonomiku prispievať na budovanie diaľnic v Maďarsku," zdôraznil na dnešnej tlačovej konferencii podpredseda opozičnej strany Most-Híd Zsolt Simon.

Slovenskom vedú dve trasy medzi Bratislavou a Košicami. Ak dopravca využije severnú trasu diaľnicou D1, za jednu cestu zaplatí 74,86 eura. Ak sa vyberie južnou trasou cez Nitru a Zvolen, zaplatí 60,09 eura. Preprava tovaru cez Maďarsko ho však stojí iba 10 eur. Práve toľko totiž stojí 24-hodinový poplatok za diaľnice pre 40-tonové vozidlo.

Zlé nastavenie mýta

Vláda pod vedením Roberta Fica (Smer-SD) nielenže núti kamionistov prepravovať svoj tovar cez Maďarsko, ale ich aj vyháňa na cesty nižšej kategórie. "Vďaka tomuto zlému nastaveniu mýta kamióny využívajú cesty druhej a tretej triedy takmer už v každej malej obci v tejto krajine. Okamžite sme zhoršili životné podmienky občanov v týchto obciach a dedinách, kde doteraz kamiónová preprava nebola takto frekventovaná," vysvetlil.

Problémom mýtneho systému je podľa Simona aj objem peňazí, ktoré na ňom má získať štát. V tomto roku by to malo byť 13 miliónov eur, keďže odhadovaný výber mýtneho je približne 148 miliónov eur a platba prevádzkovateľovi systému 135 miliónov eur. Pritom príjem štátu z diaľničných nálepiek z minulého roku bol viac ako dvojnásobne vyšší, 30 miliónov eur.

"Je to trošku smiešne, že máme mýto a efektivita pre štát je nižšia, ako keď sme mýto nemali," pousmial sa opozičný poslanec.

Jasné predstavu nemá

Z týchto dôvodov chce opozičná strana Most-Híd prehodnotiť nastavenie mýta, ako aj rozsah spoplatnených ciest prvej triedy. "Prehodnotiť tak, aby kamióny nevyužívali a neničili cesty druhej a tretej triedy, ktoré nie sú na to stavané a neboli prepravcovia nútení jazdiť na území cudzích štátov," podotkol Simon.

Jasnú predstavu však ešte Simon nevedel načrtnúť kvôli nezverejneným dohodám medzi štátom a prevádzkovateľom mýta, spoločnosťou SkyToll, a.s. "Treba sa pozrieť na všetky zmluvy, ktoré sú spojené s mýtom, vrátane všetkých dodatkov. Bez toho povedať konečné riešenie nie je možné," uzavrel.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 927
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 805
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 823
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 468
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 343
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 578
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 068
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 723
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 059
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 829

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

Blog prezidenta SZĽH

Silné reči hokej nespasia

Spor Lintner vs. Krajči ukázal, aké zbytočné sú silné reči veľkých chlapcov.

EKONOMIKA

Do Ameriky a späť sa dá letieť za menej ako 150 eur

Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.

Neprehliadnite tiež

Analytici z prognóz neuľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Šéf liberálov Richard Sulík sa stretol s ministrom financií Petrom Kažimírom. Investičnú výnimku z ústavnej dlhovej brzdy však odmietol.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop