Nissan chce predávať svoj elektrický automobil pod 30-tisíc eur

Nissan a jeho partner Renault, investujú do elektrických áut viac než 4 miliardy eur a predpokladajú, že do roku 2020 by sa na celkovom objeme predaja nových áut mali elektromobily podieľať 10 percentami.

LONDÝN. Japonská automobilka Nissan chce vo väčšine európskych krajín predávať svoj elektrický automobil Leaf pod 30.000 eur. Mali by jej to umožniť dotácie vlád na podporu nových technológií.

Nissan a jeho partner v aliancii, francúzsky Renault, investujú do elektrických áut viac než 4 miliardy eur a predpokladajú, že do roku 2020 by sa na celkovom objeme predaja nových áut mali elektromobily podieľať 10 %.

To je podľa analytikov v porovnaní s inými automobilkami dosť ambiciózny cieľ. Analytici z HSBC v nedávnej prognóze uverejnili, že elektrické autá by sa do spomínaného obdobia mali na svetovom trhu s ľahkými vozidlami podieľať asi 4,5 %.

Podľa Nissanu by sa Leaf mal vďaka dotáciám napríklad v Portugalsku predávať po 29.955 eur a v Írsku po 29.995 eur. V Británii, kde sa tento model začne vyrábať od roku 2013 v tamojšom závode v Sunderlande, bude stáť vďaka podpore štátu 23.350 libier (27.243 eur). V Holandsku záujemcovia zaplatia 32.839 eur, no na daňových úľavách v období piatich rokov potom ušetria od 6000 do 19.000 eur. Ako vedenie automobilky dodalo, cena elektrického auta "by sa tak mala pohybovať na úrovni podobne vybavených dieselových alebo hybridných áut".

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 723
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 347
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 174
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 130
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 013
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 866
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 740
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 481
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 460
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 412

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Nevedno, s čím Kažimíra vyprevadil Sulík

Kažimír buduje na ilúzii, že brzda je iba poistka.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop