Nissan chce predávať svoj elektrický automobil pod 30-tisíc eur

Nissan a jeho partner Renault, investujú do elektrických áut viac než 4 miliardy eur a predpokladajú, že do roku 2020 by sa na celkovom objeme predaja nových áut mali elektromobily podieľať 10 percentami.

LONDÝN. Japonská automobilka Nissan chce vo väčšine európskych krajín predávať svoj elektrický automobil Leaf pod 30.000 eur. Mali by jej to umožniť dotácie vlád na podporu nových technológií.

Nissan a jeho partner v aliancii, francúzsky Renault, investujú do elektrických áut viac než 4 miliardy eur a predpokladajú, že do roku 2020 by sa na celkovom objeme predaja nových áut mali elektromobily podieľať 10 %.

To je podľa analytikov v porovnaní s inými automobilkami dosť ambiciózny cieľ. Analytici z HSBC v nedávnej prognóze uverejnili, že elektrické autá by sa do spomínaného obdobia mali na svetovom trhu s ľahkými vozidlami podieľať asi 4,5 %.

Podľa Nissanu by sa Leaf mal vďaka dotáciám napríklad v Portugalsku predávať po 29.955 eur a v Írsku po 29.995 eur. V Británii, kde sa tento model začne vyrábať od roku 2013 v tamojšom závode v Sunderlande, bude stáť vďaka podpore štátu 23.350 libier (27.243 eur). V Holandsku záujemcovia zaplatia 32.839 eur, no na daňových úľavách v období piatich rokov potom ušetria od 6000 do 19.000 eur. Ako vedenie automobilky dodalo, cena elektrického auta "by sa tak mala pohybovať na úrovni podobne vybavených dieselových alebo hybridných áut".

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 528
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 6 951
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 010
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 545
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 737
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 308
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 148
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 976
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 954
  10. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 508

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Po páde z mosta do Vltavy zomrel český herec Jan Tříska

Okolnosti pádu vyšetruje polícia.

SVET

Jeden víťaz a samí porazení. Čo ukázali nemecké voľby

Takmer štvrtina nemeckých voličov hlasovala za extrém.

SVET

Po páde z mosta do Vltavy zomrel český herec Jan Tříska

Okolnosti pádu vyšetruje polícia.

Neprehliadnite tiež

Trump sľubuje najradikálnejšie zníženie daní v histórii USA

Plán komplexnej daňovej reformy je už úplne finalizovaný, tvrdí americký prezident.

Pred 155 rokmi zomrel kráľ džínsov Levi Strauss

Výrobca džínsov získal v máji 1873 spolu s krajčírom Jacobom Davisom príslušné osvedčenie patentového úradu na legendárne modré džínsy.

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol povinný odkryť vlastnícku štruktúru.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.