Slováci pijú viac mlieka, od európskeho priemeru sú však ďaleko

Slováci v roku 2009 konzumovali viac mlieka ako rok predtým. Mliekári tvrdia, že to je aj vďaka projektu Objav mlieko.

Rok 2009 bol aj úspešný v rozširovaní automatov na mlieko.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Slováci v roku 2009 konzumovali viac mlieka ako rok predtým.

"Štatistický úrad SR za minulý rok vykázal spotrebu na úrovni 154,6 kilogramu na osobu za rok, čo je o 1,6 kilogramu viac ako v roku 2008. Priemer v štátoch Európskej únie (EÚ) sa pohybuje na úrovni 250 kilogramov," uviedla dnes pre TASR po tlačovej konferencii Slovenského mliekarenského zväzu (SMZ) a Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka (SZPM) k realizácii projektu Objav mlieko generálna sekretárka SZM Zuzana Nouzovská.

Efektívnosť projektu potvrdil aj prieskum, ktorý realizovala agentúra Ipsos Tambor. Jeho výsledky ukázali, že ženy, mládež a deti konzumujú maslo, mlieko a jogurty denne. Mládež a ženy jedia o niečo častejšie maslo ako mlieko, ale u detí je táto konzumácia vyrovnaná.

Nevieme, že obsahuje vápnik

Podľa výsledkov prieskumu sú deti, mládež a ženy schopné menovať jednotlivé látky, ktoré mlieko obsahuje. Najčastejšie uvádzali, že mlieko obsahuje mliečne bielkoviny, mliečny tuk, vitamíny, vodu, ďalej mliečny cukor (laktózu) a minerálne látky.

Len 2 % žien, 1 % detí a rovnaké percento mládeže vie, že mlieko obsahuje aj vápnik. Naopak, až 40 percent žien, 12 percent detí a 23 percent mládeže sa mylne domnieva, že mlieko obsahuje aj konzervačné látky.

Jeden až dva poháre denne

Respondenti tiež uviedli, že mlieko pijú, pretože je zdravé, má vyhovujúcu chuť, deti a mládež veria, že má vplyv na kosti. Štyria z piatich členov každej sledovanej skupiny vypijú jeden až dva poháre mlieka denne, pričom dvaja z troch veria, že je to optimálne množstvo pre zdravie.

Kvantitatívny prieskum, ktorý má poskytnúť spätnú väzbu o výkonnosti projektu, sa realizoval celkovo dvakrát: po skončení kampane zameranej na cieľovú skupinu ženy vo februári 2010 a po skončení kampane zameranej na cieľovú skupinu deti a mládež v apríli 2010. Do oboch fáz kvantitatívneho prieskumu bolo spolu zapojených 621 respondentov rozdelených do troch cieľových skupín deti vo veku 8 14 rokov, mládež vo veku 15 19 rokov a ženy vo veku 20 55 rokov.

Program Objav mlieko schválila Európska komisia 22. júla 2008 ako jeden z 31 schválených programov na podporu odbytu poľnohospodárskych výrobkov. V SR ho realizujú SMZ a SZPM.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 704
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 702
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 113
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 043
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 211
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 613
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 611
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 459
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 440
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 037

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Zákon na ochranu médií sa dá ľahko obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.