Brusel chce v dodávkach obmedzovače rýchlosti

Podľa správy Európskeho parlamentu dodávky a ďalšie ľahké úžitkové vozidlá sú takmer výlučne využívané na komerčné účely a nepotrebujú presahovať rýchlosť 120 kilometrov za hodinu.

(Zdroj: TASR)

BRUSEL. Dodávky a ďalšie ľahké úžitkové vozidlá by mali byť v Európskej únii povinne vybavené obmedzovačom rýchlosti, aby neprekračovali rýchlosť 120 kilometrov za hodinu a aby sa zlepšila ich palivová efektívnosť. Vyplýva to zo správy Európskeho parlamentu, o ktorej dnes informovala tlačová agentúra Reuters.

Odporúčacia správa obsahuje predbežné stanovisko EP k znižovaniu emisií dodávkových vozidiel. Parlament a členské krajiny únie dopracujú konečnú dohodu v najbližších týždňoch.

"Jedným zo spôsobov riešenia tohto problému by boli povinné obmedzovače rýchlosti pre ľahké úžitkové vozidlá," citovala z dokumentu agentúra Reuters.

"Tieto vozidlá sú takmer výlučne využívané na komerčné účely a nepotrebujú presahovať rýchlosť 120 kilometrov za hodinu," dodáva správy. "Technológia na tento účel je k dispozícii, je to lacný a účinný spôsob okamžitého zníženia emisií a mnohé komerčné organizácie ich (obmedzovače) spätne montujú do svojich vozidiel."

Európska komisia navrhla znížiť do roku 2016 emisie z dodávkových vozidiel na 175 gramov oxidu uhličitého na kilometer, čo je asi 14 percent pod hodnotou 203 gramov z roku 2007. Do roku 2020 by výrobcovia mali znížiť emisie o tretinu na 135 gramov CO2 na kilometer, správa EP však odporúča zmiernenie tohto cieľa na 150 gramov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 458
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 765
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 057
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 168
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 648
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 633
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 432
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 427
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.