NEW YORK. V apríli sa predalo v Spojených štátoch vyše 982.000 osobných automobilov. Ich predaj bol minulý mesiac podľa údajov spoločnosti pre prieskum trhu Autodata o 20 % lepší než v rovnakom mesiaci vlani.
Volkswagen (VW) dosiahol v apríli 39-% medziročný prírastok predaja, BMW si polepšilo o 9 % a záujem Američanov o modely Daimlera dosiahol rast 18 %.
Z amerických automobiliek mali General Motors (GM) prírastok 6 % a Ford 26 %. Napriek tomu GM počtom predaných vozidiel takmer 184.000 predstihol svojho domáceho konkurenta, ktorý predal 163.000 vozidiel.
Japonská Toyota, napriek problémom s kvalitou svojich vozidiel, ich predala vďaka veľkým zľavám o 24 % viac ako pred rokom. Najväčší medziročný vzostup však mala japonská Subaru s prírastkom 48 %. Silný rast záujmu zaregistrovali aj francúzsko-japonský Nissan a juhokórejský Hyundai.
Američania a Ázijčania dodávajú vozidlá pre bežných zákazníkov, kým nemecké automobilky zásobujú trh s luxusnými vozidlami. Podiel francúzskych a talianskych výrobcov na americkom trhu zostáva zanedbateľný.
Informovala o tom agentúra DPA.