Väčšina zisku Tatravagónky zostane vo firme

Na neuhradenú stratu z minulosti by malo ísť 9,8 mil. eur a na účet nerozdeleného zisku 9,4 mil. eur.

BRATISLAVA. Väčšina z vlaňajšieho zisku popradskej Tatravagónky zostane zrejme v spoločnosti. Predstavenstvo firmy totiž navrhlo podstatnú časť z vlaňajšieho zisku v objeme 26,4 mil. eur preúčtovať na neuhradenú stratu z minulých období a na nerozdelený zisk minulých rokov. Na neuhradenú stratu z minulosti by malo pritom ísť 9,8 mil. eur a na účet nerozdeleného zisku 9,4 mil. eur.

Zvyšná suma z minuloročného zisku strojárskej firmy poputuje na tvorbu rezervného fondu a vyplatenie tantiém. Do rezervného fondu predstavenstvo navrhuje 2,6 mil. eur a na vyplatenie tantiém by malo smerovať 4,5 mil. eur. Vyplýva to z informácií zverejnených v ročnej správe spoločnosti.

Popradská Tatravagónka zaznamenala v minulom roku pokles tržieb za predaj vlastných výrobkov a služieb o vyše 8 % na úroveň 252,3 mil. eur. Za svojím pôvodným plánom na rok 2009 však tržby zaostali až o 159 mil. eur. Ročný plán výroby Tatravagónky počítal vlani s výrobou 3 327 vagónov a 8 927 podvozkov, pričom celkovo firma vyrobila 2 234 vagónov a 5 763 podvozkov. Pri výrobe vagónov to znamenalo medziročný pokles o 7 %, pri podvozkoch dokonca o 30 %.

Železničná strojárenská výroba má v spoločnosti Tatravagónka viac ako 85-ročnú tradíciu. V novembri 2006 prevzala popradskú Tatravagónku spoločnosť Optifin Invest, ktorá vlastní 100-percentný podiel. Ku koncu minulého roka Tatravagónka zamestnávala 2 119 pracovníkov, z toho 1 855 v Poprade a 364 v Trebišove. Priemerný počet zamestnancov za rok 2009 je 1 933 osôb.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 111
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 277
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 147
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 053
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 803
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 558
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 381
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 152
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 851
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 629

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

O novom sídle liekovej agentúry sa rozhodne v pondelok

Bratislava sa uchádza o sídlo EMA.

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.