J&T rokuje o kúpe českej brokerskej firmy Atlantik

Finančná skupina J&T rokuje o kúpe štvrtého najväčšieho obchodníka s cennými papiermi v Česku, skupiny Atlantik.

PRAHA. Finančná skupina J&T rokuje o kúpe štvrtého najväčšieho obchodníka s cennými papiermi v Česku, skupiny Atlantik. Uviedli to dnes Hospodářské noviny (HN) s odvolaním sa na tri od seba nezávislé zdroje, ktoré majú o pripravovanej transakcii bližšie informácie.

Atlantik by mala prevziať J&T banka. Nepriamo to potvrdil aj jej šéf Štěpán Ašer: "O Atlantik máme dlhodobo záujem. Žiadna dohoda však zatiaľ neexistuje," vyhlásil.

Atlantik, ktorý patrí do skupiny KKCG naftového magnáta Karla Komárka, je podľa zdrojov HN už dlhšie na predaj. Transakcia sa mala uskutočniť už vlani pred Vianocami. Vtedy sa o firmu okrem J&T uchádzala aj BH Securities. Lenže nakoniec sa firmy nedohodli na podmienkach a z predaja zišlo. Rokovanie tak začali odznova.

Hlavným problémom bola cena. Komárek údajne požadoval za Atlantik zhruba 900 miliónov Kč (35,43 milióna eur). Vo firme je totiž asi 500 miliónov Kč hotovosti, ktorú si chce Komárek takýmto spôsobom vybrať. Keby hotovosť predal aj s firmou, vyšlo by ho to lacnejšie, ako napríklad formou výplaty dividend, z ktorých by musel odviesť daň. Lenže J&T sa tento nápad nepáčil a žiadala cenu podstatne nižšiu, zhruba 200 miliónov korún.

Práve rokovania o cene podľa zdrojov HN momentálne prebiehajú na najvyšších úrovniach, priamo medzi Komárkom a spoluvlastníkom J&T Patrikom Tkáčom. Obe strany majú vôľu obchod uskutočniť. Predaj je totiž obojstranne výhodný. Atlantik sa zameriava najmä na českých drobných investorov. Za mesiac na pražskej burze zobchoduje viac ako 5 miliárd Kč a ďalšie miliardy na burzách v zahraničí. V porovnaní s ním banka J&T, ktorá sa tiež angažuje na burze, zobchoduje mesačne sedemkrát menej.

Komárek sa zase chce venovať svojmu hlavnému biznisu, ktorým je ťažba ropy, plynu a strojárstvo a potrebuje získať zo svojich iných aktív kapitál.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 757
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 014
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 104
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 730
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 594
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 435
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 079
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 031
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 626

Téma: Česká republika


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.