PEKING. Uviedol to dnes nemecký denník Financial Times Deutschland.
Na čínskom automobilovom trhu sa zvádza vari najtvrdší konkurenčný boj na svete, ktorého opraty drží v pozadí vláda. Štyri veľké štátne firmy majú na ňom rozhodujúci podiel. Ich pozíciu posilňuje spolupráca so zahraničnými koncernami ako Volkswagenom, Toyotou, Nissanom alebo Fordom. Dostávajú rovnako rozpísané úlohy o výrobe ako v časoch plánovaného hospodárstva.
Do roku 2012 sa má čínsky automobilový sektor vyčistiť tak, že sa dostanú do popredia dve alebo tri automobilky, ktorých produkcia bude vyššia ako dva milióny vozidiel ročne. Štyri alebo päť firiem ich bude vyrábať ročne viac ako milión.
Tieto zámery bude vláda konkretizovať v smernici, ktorá má byť zverejnená do konca tohto štvrťroku. Cieľom je, aby sa podiel domácich výrobcov na trhu do roku 2015 zvýšil zo súčasných 33 % na 40 %. Tento údaj uverejnil vládny denník China Daily. Štát súčasne žiada, aby mala Čína vlastné modely elektrických automobilov.