Rusko predalo euroobligácie za 5,5 miliardy eur, prvé po 12 rokoch

Rusko sa dnes po 12 rokoch vrátilo na medzinárodné dlhopisové trhy, keď predalo euroobligácie za 5,5 miliardy USD.

MOSKVA. Rusko sa dnes po 12 rokoch vrátilo na medzinárodné dlhopisové trhy, keď predalo euroobligácie za 5,5 miliardy eur. Pred dnešnou emisiou uviedla Ruská federácia na trh dlhopisy v roku 1998. V neskoršom období krajina zaznamenávala pravidelný rast a peniaze z medzinárodných trhov nepotrebovala. Hospodárska kríza však situáciu zmenila a Moskva sa opäť rozhodla obrátiť sa na trh s dlhopismi, aby získala dodatočné zdroje na zníženie rozpočtového deficitu.

Z celkového objemu 5,5 miliardy eur získalo Rusko 2 miliardy eur emisiou dlhopisov s 5-ročnou lehotou splatnosti, ktoré ponesú úrok okolo 3,74 %, čo znamená prirážku 1,25 % nad výnosom porovnateľných amerických štátnych dlhopisov. Ďalšie 3,5 miliardy eur si zabezpečilo emisiou 10-ročných dlhopisov s úrokom okolo 5 %, teda 1,35 % nad výnosom 10-ročných amerických dlhopisov.

Podľa ruského ministra financií Alexeja Kudrina je Moskva spokojná s výsledkom aukcie, v ktorej dopyt prekročil ponuku podľa zdrojov z trhu až päťkrát. Ako dodal, je možné, že ďalšia emisia v tomto roku už nebude potrebná. V prípade, že by Rusko malo tento rok opäť záujem o pôžičku, obráti sa najskôr na domáce trhy.

Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 043
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 5 184
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 782
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 195
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 828
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 724
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 346
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 165
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 067
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 064

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

SVET

Rádioaktívny mrak prišiel z Uralu. Potvrdili to aj Rusi

Znečistenie izotopom Ru-106 presiahlo normu až tisícnásobne.

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia tvrdia, že podobne kroky neplánujú.

Neprehliadnite tiež

Brannobezpečnostný výbor neodobril rozpočet rezortu vnútra

Posledné slovo k rozpočtu bude mať najbližšie plénum Národnej rady Slovenskej republiky.

Online nakupovanie v EÚ sa zjednoduší, prijali dohodu o geoblokácii

Firmy už nebudú môcť brániť zákazníkom pri nakupovaní len preto, že majú bydlisko v inom členskom štáte Únie.

Dolárových milionárov pribúda, najbohatším regiónom zostáva Severná Amerika

Desatina najbohatších ľudí na svete vlastní takmer 88 percent celkového svetového bohatstva.

Šéf odborov Volkswagenu: Strach o miesta v Škode je zbytočný

V českých médiách sa v októbri objavili špekulácie, že koncern by mohol presunúť časť produkcie Škody Auto do Nemecka.