Nízke ceny v ponuke vedú k ich zvýšeniu dodatkami

Pri neprimerane nízkych cenách je podľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS) počas realizácie stavby tlak na navyšovanie ceny dodatkami, cez práce navyše.

BRATISLAVA. K obsahu listu Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska, ktorý v ňom kritizuje stavebnú skupinu Skanska za neprimerane nízke cenové ponuky v tendroch na Slovensku, sa diaľničná spoločnosť nechce vyjadriť. "Ak má komisia podozrenie na neobvykle nízku cenu, tak požiada uchádzača o vysvetlenie ceny a následne posúdi toto vysvetlenie. Buď ponuku akceptuje, alebo si vyžiada ďalšie vysvetlenie, alebo ju vylúči a potom sa môžu uplatniť revízne postupy - námietky," uviedol pre agentúru SITA hovorca diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Ako dodal, treba posudzovať prípad od prípadu.

List zaslaný aj generálnemu riaditeľovi NDS Igorovi Chomovi spomína medzi štyrmi verejnými obstarávaniami dve súťaže organizované diaľničiarmi na výstavbu žilinského úseku diaľnice D3 Strážov - Brodno a rýchlostnej cesty R4 Košice - Milhosť. "Vzhľadom na skutočnosť, že komisia v predmetnej veci ešte nerozhodla, je NDS podľa zákona o verejnom obstarávaní povinná zachovávať mlčanlivosť," zdôvodnil Jánošík. V liste sa spomínajú aj tendre na modernizáciu železničnej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá a odkanalizovanie podunajskej časti bratislavského regiónu.

Hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič o tomto liste spočiatku nevedel, o stanovisku ministerstva dopravy agentúru SITA doteraz neinformoval. List stavebného zväzu bol adresovaný aj ministrovi dopravy Ľubomírovi Vážnemu a generálnemu riaditeľovi Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Štefanovi Hlinkovi. List, ktorý má agentúra SITA k dispozícii, dostal na vedomie aj premiér Robert Fico. Zväz stavebných podnikateľov oslovených žiada, aby pri vyhodnocovaní výberových konaní vzali do úvahy jeho stanoviská, a aby sa zasadili o také legislatívne zmeny, ktoré by zamedzili opakovaniu podobných situácií pri verejnom obstarávaní.

Táto situácia podľa zväzu deformuje prirodzené podnikateľské prostredie a neprimerane nízke ponukové ceny nie je možné realizovať pri dodržaní požadovanej kvality. "Na základe týchto skúseností sme toho názoru, že neprimerane nízke ceny sú pre investorov v konečnom dôsledku nevýhodné a skupina Skanska týmto atakom na slovenský stavebný trh sleduje cieľ presťahovať na Slovensko svoje stavebné kapacity z Českej republiky," tvrdí prezident zväzu Zsolt Lukáč v liste.

Skanska rozhodne nesúhlasí s tvrdením, že jej ponuky sú neprimerane nízke. "Výsledná ponúkaná cena je reálna, obsahujúca všetky požadované náklady potrebné k úspešnej a kvalitnej realizácii spomínaných projektov ako i primeraný zisk. Skupina Skanska má veľmi striktné viacstupňové procesy zmenšovania a vyhodnocovania rizík pri všetkých projektoch podobnej veľkosti," informovala agentúru SITA hovorkyňa spoločnosti Skanska SK, a.s. Bratislava Magdaléna Dobišová. Skanska odmieta, že by chcela presťahovať svoje stavebné aktivity z Českej republiky na Slovensko. Na Slovensku zamestnáva 950 pracovníkov a vo svojej organizačnej štruktúre platnej od 1. apríla má tri špecializované závody na dopravné staviteľstvo: Tunely SK, Cesty, mosty SK a Železničné staviteľstvo SK.

Skanska informovala, že žiadna z ponúk v štyroch spomínaných tendroch nebola doteraz vyhodnotená. Podľa zadaných parametrov jednotlivých súťaží očakáva, že budú jej ponuky vyhodnotené ako najlepšie. Skupinu Skanska ako člena zväzu zaráža, že ju zväz neoslovil, ani neposlal list na vedomie. Skanska považuje tento postup za neštandardný, prehodnocuje ho a následne prijme adekvátne závery.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 788
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 398
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 376
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 958
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 975
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 811
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 620
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 479
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 488
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

PLUS

Ako pred sto rokmi vysvetľovali príchod tabaku do Európy

Ako sa tabak (dohán) dostal do Európy a ako sa ujalo fajčenie?

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop