Prímestská autobusová doprava by mohla zdražieť

Prezident Zväzu autobusovej dopravy George Trabelssie predpokladá v aj redukciu časti spojov prímestskej dopravy, ak si samosprávy nebudú plniť záväzky pri jej dotovaní.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Prezident Zväzu autobusovej dopravy George Trabelssie predpokladá, že v najbližšom období môže byť redukovaná časť spojov prímestskej autobusovej dopravy alebo mierne zvýšené cestovné. A to v prípade, ak si samosprávne kraje nebudú plniť finančné záväzky pri jej dotovaní.

Trabelssie v rozhovore pre agentúru SITA povedal, že sa začínajú prejavovať problémy samosprávnych krajov s financovaním prímestskej autobusovej dopravy pre výpadky v ich príjmoch z podielových daní. Rozhodnutie o cenách dotovanej prímestskej autobusovej dopravy do 100 kilometrov je v kompetencii vyšších územných celkov.

"Začínajú v rozpočte viazať zdroje na výdavky. Teraz môže nastať situácia, otázka je, kedy nastane, že SAD-ka nebude mať na naftu, na mzdy. A potom čo urobí? Môže aj chcieť jazdiť, keď jej prestanú dodávať naftu," upozornil Trabelssie na situáciu s financovaním prímestskej autobusovej dopravy.

Nové autobusy, rovnaké cestovné

Zväz autobusovej dopravy rokoval s krajmi o tom, aby za týchto okolností mali autobusoví dopravcovia uhradené aspoň priame prevádzkové náklady pri zabezpečení objednaných výkonov. Podľa Trabelssieho sú rôzne názory na oprávnenosť nákladov, ktoré majú kraje preplatiť, ale ešte nikdy sa vraj nestalo, aby kraje a 17 členov zväzu malo kvôli tomu konflikt. V prípade nejasností vykoná kontrolu nezávislý audítor.

Šéf autobusového zväzu pripomína, že cestovné v prímestskej a mestskej autobusovej doprave za posledné tri roky nezdraželo. "Cestovné je takmer identické, dokonca miestami zlacnelo, lebo ideme na čipové karty. Autobusy sú nové, šoféri jazdia v uniformách," dodal Trabelssie.

Ako pripomenul, okolo 80 % autobusov bolo po privatizácii autobusových spoločností obnovených. Autobusy v niektorých dopravcoch podľa neho dosahujú vekový priemer tri roky, počas privatizácie to bolo 16 až 18 rokov. Najstaršie autobusy v súčasnosti majú niekde šesť až sedem rokov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 420
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 782
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 148
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 330
  5. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 594
  6. Kam do tepla v januári? 2 411
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 346
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 113
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 251
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 101

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Boli sme na Babišovom Čapím hnízde. Nikde nikto, len hotel takmer plný

Žiadny podvod, opakuje český premiér. Podvod naznačujú európski vyšetrovatelia.

ŠPORT

Svitko na Dakare skončil, doplatil na ťažký pád

Slovák bol priebežne na ôsmom mieste.

DOMOV

Exekučná amnestia sa blíži, štát by odpúšťal dlhy

V poisťovni Dôvera chce dlhy odpustiť štyritisíc ľudí.

KOMENTÁRE

Búrka po tichu na Balkáne

Neznámi páchatelia zastrelili umierneného politika v Kosove, Srbi sú až podozrivo rozčúlení.

Neprehliadnite tiež

Vláda podporí politiku súdržnosti, rastu a zamestnanosti v EÚ

Význam politiky súdržnosti sa ukázal v zmiernení dosahov svetovej hospodárskej krízy na slovenskú ekonomiku.

Zvýšenie príplatkov za prácu skomplikuje situáciu zamestnávateľov, tvrdí Iness

Z krátkodobého hľadiska sa to najviac prejaví v sektoroch, ktoré sú náročné na víkendovú prácu.

Skanska plánuje reštrukturalizáciu a hlási prepúšťanie

Švédska spoločnosť odhaduje náklady na reštrukturalizáciu vo výške približne 600 miliónov SEK.

SaS žiada verejnú kontrolu cenovej regulácie pre energetické monopoly

Poslanci SaS Galek a Kiššová predložili NR SR novelu zákona o regulácii v sieťových odvetviach.