Prímestská autobusová doprava by mohla zdražieť

Prezident Zväzu autobusovej dopravy George Trabelssie predpokladá v aj redukciu časti spojov prímestskej dopravy, ak si samosprávy nebudú plniť záväzky pri jej dotovaní.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Prezident Zväzu autobusovej dopravy George Trabelssie predpokladá, že v najbližšom období môže byť redukovaná časť spojov prímestskej autobusovej dopravy alebo mierne zvýšené cestovné. A to v prípade, ak si samosprávne kraje nebudú plniť finančné záväzky pri jej dotovaní.

Trabelssie v rozhovore pre agentúru SITA povedal, že sa začínajú prejavovať problémy samosprávnych krajov s financovaním prímestskej autobusovej dopravy pre výpadky v ich príjmoch z podielových daní. Rozhodnutie o cenách dotovanej prímestskej autobusovej dopravy do 100 kilometrov je v kompetencii vyšších územných celkov.

"Začínajú v rozpočte viazať zdroje na výdavky. Teraz môže nastať situácia, otázka je, kedy nastane, že SAD-ka nebude mať na naftu, na mzdy. A potom čo urobí? Môže aj chcieť jazdiť, keď jej prestanú dodávať naftu," upozornil Trabelssie na situáciu s financovaním prímestskej autobusovej dopravy.

Nové autobusy, rovnaké cestovné

Zväz autobusovej dopravy rokoval s krajmi o tom, aby za týchto okolností mali autobusoví dopravcovia uhradené aspoň priame prevádzkové náklady pri zabezpečení objednaných výkonov. Podľa Trabelssieho sú rôzne názory na oprávnenosť nákladov, ktoré majú kraje preplatiť, ale ešte nikdy sa vraj nestalo, aby kraje a 17 členov zväzu malo kvôli tomu konflikt. V prípade nejasností vykoná kontrolu nezávislý audítor.

Šéf autobusového zväzu pripomína, že cestovné v prímestskej a mestskej autobusovej doprave za posledné tri roky nezdraželo. "Cestovné je takmer identické, dokonca miestami zlacnelo, lebo ideme na čipové karty. Autobusy sú nové, šoféri jazdia v uniformách," dodal Trabelssie.

Ako pripomenul, okolo 80 % autobusov bolo po privatizácii autobusových spoločností obnovených. Autobusy v niektorých dopravcoch podľa neho dosahujú vekový priemer tri roky, počas privatizácie to bolo 16 až 18 rokov. Najstaršie autobusy v súčasnosti majú niekde šesť až sedem rokov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  2. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  6. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  7. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  10. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 241
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 278
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 978
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 6 148
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 5 878
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 406
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 544
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 310
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 027
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 714

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Desať vecí, ktoré treba vedieť o osýpkach

Prečítajte si desať základných otázok a odpovedí týkajúcich sa osýpok, ich prenosu, príznakov, možnej epidémie a ochrane pred nakazením.

KOMENTÁRE

Keď sú osýpky v hlavách

Keď sa na osýpky neočkovalo, ročne sa nimi nakazilo 10- až 20-tisíc detí.

EKONOMIKA

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami. Oprávnene?

Prvého mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér.

Neprehliadnite tiež

Richter zadržiava peniaze pre chorých ľudí a s riešením sa neponáhľa

Pre chybu štátu sa sociálne zariadenia nevedia dostať k príspevkom, z ktorých žijú.

Na zmenu dlhovej brzdy budeme musieť možno rezignovať, naznačil Kažimír

Podľa Kažimíra sa totiž "rozumní ľudia v niektorých opozičných stranách minuli".

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami, lepší ako my sú Česi aj Bulhari

Symbolicky 1. mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér Robert Fico.

Zisk Caterpillaru začiatkom roka klesol

Zisk za tri mesiace do konca marca 2017 klesol na 192 miliónov dolárov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop