České stavebníctvo v roku 2010 klesne o 5 percent

Vlaňajší nedostatočný dopyt po stavebnej produkcii v ČR sa v roku 2010 ešte prehĺbi. Vyplýva to z prieskumu CEEC Research.

BRATISLAVA. Vlaňajší nedostatočný dopyt po stavebnej produkcii v ČR sa v roku 2010 ešte prehĺbi a bude tak v ďalších mesiacoch hlavným dôvodom poklesu českého stavebníctva o 5 %. Veľké firmy sú vo výhľadoch pesimistickejšie ako malé a stredné podniky. Predaj stavebnej produkcie sa zníži o 2,5 %, veľké firmy však očakávajú pokles o 6,6 %. Najviac sa prepadne segment inžinierskeho staviteľstva. Vyplýva to z prieskumu CEEC Research, ktorý na vzorke predstaviteľov najvýznamnejších českých stavebných firiem uskutočnila spoločnosť CEEC Research.

Výsledky prieskumu potvrdili, že dôsledkom nedostatočného dopytu bude ďalšie znižovanie vyťaženia kapacít stavebných firiem, ktoré teraz dosahuje 74 %. Až 48 % opýtaných oznámilo menej zákaziek ako pred rokom. Za najefektívnejší spôsob získavania zákaziek stavbári označili osobné kontakty. Výberové konania sú považované za podpriemerne transparentné. O úplatok nebolo požiadaných 42 % opýtaných stavbárov. Kľúčovou prioritou, na ktorú budú stavebné podniky sústreďovať pozornosť ďalších 12 mesiacov, bude zvyšovanie efektivity ich fungovania.

"Pokles českého stavebníctva stále nedosiahol svoje dno. Súčasný nízky dopyt, a to súkromný aj verejný, má celkom zreteľný vplyv na pokles výkonu stavebných spoločností a na zníženie vyťaženosti ich kapacít," uviedol riaditeľ CEEC Research Jiří Vacek.

Sentiment medzi kľúčovými predstaviteľmi stavebných spoločností podľa neho neukazuje na potenciálne zlepšenie ani na návrat k stabilným rastom v najbližšom horizonte. Naopak, optimalizácia a reštrukturalizácia budú jednými z kľúčových tém českého stavebníctva v roku 2010.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 765
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 929
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 834
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 688
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 082
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 018
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Prieskumy volebných preferencií

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.