Automobily s vozíkmi nad 3,5 tony od štvrtka neplatia mýto

Automobily štyroch kategórií používajúce prívesné vozíky o celkovej hmotnosti jazdnej súpravy nad 3,5 tony od 15. apríla neplatia mýto.

BRATISLAVA. Účinnosť nadobudla totiž novela cestného zákona, upravujúca kategórie motorových vozidiel podliehajúcich povinnosti úhrady mýta. Prevádzkovateľ mýtneho systému SkyToll, a.s. v tejto súvislosti vyzýva majiteľov týchto vozidiel, aby čo najskôr navštívili najbližšie zákaznícke miesto za účelom vrátenia palubnej jednotky a vysporiadania si svojho zmluvného vzťahu so správcom výberu mýta Národnou diaľničnou spoločnosťou a prevádzkovateľom mýtneho systému. Prevádzkovateľ vozidla je v zmysle platných všeobecných obchodných podmienok prevádzkovateľa systému povinný vrátiť palubnú jednotku do 21 kalendárnych dní od výzvy. Mýto neplatia vozidlá kategórií M1, N1, M1G a N1G. Agentúru SITA o tom informovala spoločnosť SkyToll.

"Prevádzkovatelia vozidiel, zaregistrovaní v režime predplateného mýta, môžu navštíviť ktorékoľvek z viac ako 100 zákazníckych miest v Slovenskej republike. Prevádzkovatelia vozidiel, zaregistrovaní v režime následného platenia mýta, musia navštíviť výhradne jedno z 8 kontaktných miest, ktoré sa nachádza v každom krajskom meste," uviedol ďalej SkyToll.

Prevádzkovateľ vozidla je povinný na zákazníckom mieste predložiť palubnú jednotku vrátane jej základného príslušenstva, platný technický preukaz vozidla a/alebo osvedčenie o evidencii vozidla, ku ktorému sa viaže palubná jednotka. Potrebný je aj platný občiansky preukaz alebo cestovný pas a v prípade vozidla zaregistrovaného v režime následného platenia mýta i výpis z obchodného registra alebo obdobného registra. V prípade splnomocnenej osoby je potrebné doložiť aj písomné splnomocnenie na zastupovanie prevádzkovateľa vozidla s jeho úradne osvedčeným podpisom. Nutné je aj číslo bankového spojenia v prípade, ak vrátenie finančných prostriedkov presiahne sumu 100 eur. Zahraniční prevádzkovatelia vozidiel sú povinní predložiť spolu s číslom bankového spojenia aj údaje pre medzinárodný medzibankový platobný styk - IBAN a SWIFT.

Ak palubná jednotka nebude vrátená v stanovenom termíne, prevádzkovateľ vozidla je povinný uhradiť prevádzkovateľovi systému zmluvnú pokutu podľa sadzobníka poplatkov, ktorá je v súlade s Mýtnym poriadkom stanovená vo výške obstarávacej ceny palubnej jednotky zníženej o výšku zloženej zábezpeky.

Ako vláda plní sľub o zavedení elektronického mýta

Čo sľúbili: Vláda zavedie spoplatnenie vybranej cestnej infraštruktúry formou elektronického výberu mýta.

Zdroj: Programové vyhlásenie vlády, august 2006


Čo si o tom myslia odborníci? Prípadné splnenie sľubu hodnotia pozitívne. Výber poplatkov za používanie diaľnic a vybraných ciest pomocou elektronického mýta zohľadňuje intenzitu ich využívania presnejšie ako diaľničné známky. Viedol by teda k ich efektívnejšej stavbe i využívaniu.

Aká je realita? Sľub bol prevažne splnený. Elektronické mýto funguje od 1.1.2010, jeho spustenie však sprevádzali technické a organizačné problémy spolu s rozsiahlymi protestami dopravcov. Vláda v reakcii na blokovanie ciest kamionistami v januári aj februári odložila spoplatnenie ciest prvej triedy.

Zdroj: INEKO

Viac informácií o plnení tohto sľubu a o plnení ostatných sľubov vlády 2006 - 2010.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. Cíťte sa v priestore príjemne
  3. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  5. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  6. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  7. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  8. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  9. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  10. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 646
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 937
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 612
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 475
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 095
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 477
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 2 212
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 009
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 123
  10. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 004

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Vášáryová: Poľsko zažíva svoj mečiarizmus, už sme ho predbehli

Slovensko musí ukázať, že je iné ako susedné krajiny, hovorí bývalá veľvyslankyňa v Poľsku MAGDA VÁŠÁRYOVÁ.

Neprehliadnite tiež

Nový šéf regulačného úradu: Úrad chcem trochu otvoriť verejnosti

Jahnátek povedal, že tvorba cien by nemala byť Pandorina skrinka, z ktorej niečo vylezie.

Únia je proti jednostranným sankciám USA voči Rusku, poškodia aj jej firmy

Sankcie majú byť nástrojom na zablokovanie manévrovacieho priestoru pre pozitívnejšiu politiku prezidenta Donalda Trumpa voči Kremľu.

Železničiari sa chystajú nakúpiť nové rovnošaty za takmer tri milióny eur

Národný dopravca plánuje nakúpiť napríklad štyritisíc dámskych sák, dvetisíc malých šatiek a šálov, či desaťtisíc blúzok.

Štátna poisťovňa priznala časový sklz pri plnení ozdravného plánu

Poisťovňa v rámci ozdravného plánu šetrí aj na elektrine, plyne, prenájme, kancelárskych potrebách, údržbe či opravách.