SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Automobily s vozíkmi nad 3,5 tony od štvrtka neplatia mýto

Automobily štyroch kategórií používajúce prívesné vozíky o celkovej hmotnosti jazdnej súpravy nad 3,5 tony od 15. apríla neplatia mýto.

BRATISLAVA. Účinnosť nadobudla totiž novela cestného zákona, upravujúca kategórie motorových vozidiel podliehajúcich povinnosti úhrady mýta. Prevádzkovateľ mýtneho systému SkyToll, a.s. v tejto súvislosti vyzýva majiteľov týchto vozidiel, aby čo najskôr navštívili najbližšie zákaznícke miesto za účelom vrátenia palubnej jednotky a vysporiadania si svojho zmluvného vzťahu so správcom výberu mýta Národnou diaľničnou spoločnosťou a prevádzkovateľom mýtneho systému. Prevádzkovateľ vozidla je v zmysle platných všeobecných obchodných podmienok prevádzkovateľa systému povinný vrátiť palubnú jednotku do 21 kalendárnych dní od výzvy. Mýto neplatia vozidlá kategórií M1, N1, M1G a N1G. Agentúru SITA o tom informovala spoločnosť SkyToll.

"Prevádzkovatelia vozidiel, zaregistrovaní v režime predplateného mýta, môžu navštíviť ktorékoľvek z viac ako 100 zákazníckych miest v Slovenskej republike. Prevádzkovatelia vozidiel, zaregistrovaní v režime následného platenia mýta, musia navštíviť výhradne jedno z 8 kontaktných miest, ktoré sa nachádza v každom krajskom meste," uviedol ďalej SkyToll.

Prevádzkovateľ vozidla je povinný na zákazníckom mieste predložiť palubnú jednotku vrátane jej základného príslušenstva, platný technický preukaz vozidla a/alebo osvedčenie o evidencii vozidla, ku ktorému sa viaže palubná jednotka. Potrebný je aj platný občiansky preukaz alebo cestovný pas a v prípade vozidla zaregistrovaného v režime následného platenia mýta i výpis z obchodného registra alebo obdobného registra. V prípade splnomocnenej osoby je potrebné doložiť aj písomné splnomocnenie na zastupovanie prevádzkovateľa vozidla s jeho úradne osvedčeným podpisom. Nutné je aj číslo bankového spojenia v prípade, ak vrátenie finančných prostriedkov presiahne sumu 100 eur. Zahraniční prevádzkovatelia vozidiel sú povinní predložiť spolu s číslom bankového spojenia aj údaje pre medzinárodný medzibankový platobný styk - IBAN a SWIFT.

Ak palubná jednotka nebude vrátená v stanovenom termíne, prevádzkovateľ vozidla je povinný uhradiť prevádzkovateľovi systému zmluvnú pokutu podľa sadzobníka poplatkov, ktorá je v súlade s Mýtnym poriadkom stanovená vo výške obstarávacej ceny palubnej jednotky zníženej o výšku zloženej zábezpeky.

Ako vláda plní sľub o zavedení elektronického mýta

Čo sľúbili: Vláda zavedie spoplatnenie vybranej cestnej infraštruktúry formou elektronického výberu mýta.

Zdroj: Programové vyhlásenie vlády, august 2006


Čo si o tom myslia odborníci? Prípadné splnenie sľubu hodnotia pozitívne. Výber poplatkov za používanie diaľnic a vybraných ciest pomocou elektronického mýta zohľadňuje intenzitu ich využívania presnejšie ako diaľničné známky. Viedol by teda k ich efektívnejšej stavbe i využívaniu.

Aká je realita? Sľub bol prevažne splnený. Elektronické mýto funguje od 1.1.2010, jeho spustenie však sprevádzali technické a organizačné problémy spolu s rozsiahlymi protestami dopravcov. Vláda v reakcii na blokovanie ciest kamionistami v januári aj februári odložila spoplatnenie ciest prvej triedy.

Zdroj: INEKO

Viac informácií o plnení tohto sľubu a o plnení ostatných sľubov vlády 2006 - 2010.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  6. Aká je chémia vôní
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 31 080
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 16 291
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 15 527
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 9 791
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 9 280
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 898
  7. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 8 801
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 463
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 201
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 975
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michaely Terenzani

Premiér mohol spomenúť radšej USA ako Mongolsko, hovorí Billy Altansukh

Sedemsto mŕtvych na Slovensku by v Mongolsku považovali za katastrofu.

Kremeľ bojuje o Arktídu. Postaví mestá, letiská aj ropovody

Megaprojekt môže ohroziť klimatické ciele.

Šéf koncernu Rosnefť Igor Sečin ukazuje Vladimirovi Putinovi plány na ropné projekty za miliardy eur.
Božidara Turzonovová.
Autorka Lucia Alchusová Chrenko vydala dosiaľ dve knihy netradičnú kuchárku Tak ma mama naučila a Bohémky so zaujímavosťami z Francúzska, kde strávila polovicu života.

Neprehliadnite tiež

Prichádzame o elitu, ostávajú najslabší. Študenti alarmujúco utekajú

Najviac prichádzame o budúcich lekárov a informatikov.

Stredná škola

Európska centrálna banka počíta s pomalším oživovaním inflácie

Rastové vyhliadky ekonomiky eurozóny sa však zlepšili.

Ilustračná fotografia.

Podoba majetkových priznaní funkcionárov by sa mala zmeniť

Pracovná skupina má pripraviť systémovú zmenu.

Poslanec za stranu Za ľudí Tomáš Lehotský.

Rozdiely pretrvávajú. Vyjednávači obnovili rokovania o obchodnej dohode

Vyjednávač za britskú vládu David Frost tvrdí, že má cenu pokračovať v rozhovoroch.

Hlavný vyjednávač EÚ pre brexit Michel Barnier a jeho tím prichádza na sobotňajšie rozhovory.