Stavba širokorozchodnej trate by mohla začať v roku 2013

Výstavba širokorozchodnej železničnej trate z Košíc cez Bratislavu do Viedne by sa mohla začať v roku 2013 a trvať by mohla do roku 2015. Komerčná prevádzka nákladnej dopravy na trati by mala začať v roku 2016.

BRATISLAVA. Výstavba širokorozchodnej železničnej trate z Košíc cez Bratislavu do Viedne by sa mohla začať v roku 2013 a trvať by mohla do roku 2015. Komerčná prevádzka nákladnej dopravy na trati by mala začať v roku 2016, predpokladajú Ruské železnice. Možnosti realizácie investície s predbežne odhadovanými nákladmi viac ako 4,7 mld. eur však ešte musí posúdiť štúdia, ktorú vypracuje nemecká poradenská firma Roland Berger. Dohoda o vypracovaní štúdie má byť podpísaná 6. apríla.

Ako ďalej informovali Ruské železnice, hlavne o projekte výstavby širokorozchodnej železničnej trate bude na Slovensku rokovať šéf železničnej spoločnosti Vladimir Jakunin počas návštevy ruského prezidenta Dmitrija Medvedeva v Slovenskej republike. Ruské železnice sú spolu s ukrajinskými a rakúskymi železnicami, ako aj Železnicami SR zakladateľmi spoločného podniku pre prípravu projektu.

V prípade postavenia širokorozchodnej trate by podľa odhadov mohol dosiahnuť objem nákladnej prepravy do roku 2025 medzi Košicami a Bratislavou 23,7 mil. ton a medzi Bratislavou a Viedňou 18,5 mil. ton. Podnikateľský plán a projekčné práce by podľa Ruských železníc mali byť vykonané v rokoch 2011 až 2013. Záujem o projekt majú okrem Slovenska a Rakúska aj Česká republika, Maďarsko, Nemecko, Švajčiarsko, Taliansko, Slovinsko, Srbsko a Chorvátsko.

Dcérska firma Ruských železníc Transcontainer podpísala so Železničnou spoločnosťou Cargo Slovakia, a.s. v novembri 2008 dohodu o 15-ročnom prenájme terminálu kombinovanej dopravy v Dobrej v okrese Trebišov. Ruská firma začala prevádzku terminálu vlani v septembri. Terminál má byť súčasťou kontajnerovej prepravy z prístavov na severe Jadranu do Ruska a ďalších postsovietskych štátov.

Ruské železnice podľa vlastnej internetovej stránky v roku 2009 previezli celkom 1,133 mld. osôb, čo bolo medziročne menej o 12,5 %. Na prímestskú prepravu pripadlo 1,013 mld. a na diaľkovú 119,6 mil. cestujúcich. Nákladná doprava predstavovala 1,108 mld. ton pri poklese o 15 %. Medzi najviac prepravované tovary patrili kovové konštrukcie - 596,1 mil. ton, kamenné uhlie 275,4 mil. ton, ropa a ropné výrobky 227,9 mil. ton, stavebniny 128,1 mil. ton a železná a mangánová ruda 95,4 mil. ton. Podiel nákladnej aj osobnej dopravy na železnici v rámci celkovej doprave v Rusku sa pohybuje na úrovni okolo 40 %.

Ruské železnice (Rossijskije železnyje dorogi) sú otvorenou akciovou spoločnosťou, založenou rozhodnutím ruskej vlády z 18. septembra 2003. Spoločnosť vznikla v rámci prvej etapy reformovania železničného sektora. Patrí do trojice najväčších železničných spoločností sveta. Základné imanie Ruských železníc dosahuje 1,583 bil. RUB. Majetok firmy je sformovaný z vloženia aktív 987 organizácií federálnej železničnej dopravy. Ruské železnice prevádzkujú vyše 85 tis. kilometrov tratí, z toho elektrifikovaných je okolo 43 tis. kilometrov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 936
  2. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 7 367
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 042
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 239
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 218
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 167
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 254
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 714
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 3 522
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 493

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fica to ťahá k diktátorským režimom, teraz utužuje vzťahy s Bieloruskom

Bielorusko neakceptujem, videl som tam kolosálny volebný podvod, hovorí poslanec Peter Osuský.

KOMENTÁRE

RTVS nie je vaša televízia (píše Michal Havran)

Krajinu neurobíte prosperujúcejšou tak, že budete určovať, kto môže diskutovať.

KOMENTÁRE

Čistými rukami proti stúpencom čistej rasy

Akákoľvek akcia proti extrémizmu vyznie dôveryhodne, keď ju vykonávajú inštitúcie zastupujúce spravodlivý štát.

DOMOV

Polícia obvinila poslanca ĽSNS, opozícia ju kritizuje

Stanislava Mizíka polícia odviedla počas rokovania v parlamente.

Neprehliadnite tiež

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom Slovenského plynárenského priemyslu ostáva Štefan Šabík.

Pozrite sa, ako Kažimír ustupuje od svojich sľubov

Vláda len pred pár mesiacmi sľubovala, že bude menej míňať, aby sme žili v hojnosti. Od prebytkového rozpočtu už ustúpila

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.

Médiá: Deutsche Telekom zvažuje predaj divízie T-Mobile v Poľsku

Nemecký podnik zároveň poskytol vedeniu divízie T-Mobile Poľska niekoľko mesiacov na zlepšenie hospodárskych výsledkov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop