Stavba širokorozchodnej trate by mohla začať v roku 2013

Výstavba širokorozchodnej železničnej trate z Košíc cez Bratislavu do Viedne by sa mohla začať v roku 2013 a trvať by mohla do roku 2015. Komerčná prevádzka nákladnej dopravy na trati by mala začať v roku 2016.

BRATISLAVA. Výstavba širokorozchodnej železničnej trate z Košíc cez Bratislavu do Viedne by sa mohla začať v roku 2013 a trvať by mohla do roku 2015. Komerčná prevádzka nákladnej dopravy na trati by mala začať v roku 2016, predpokladajú Ruské železnice. Možnosti realizácie investície s predbežne odhadovanými nákladmi viac ako 4,7 mld. eur však ešte musí posúdiť štúdia, ktorú vypracuje nemecká poradenská firma Roland Berger. Dohoda o vypracovaní štúdie má byť podpísaná 6. apríla.

Ako ďalej informovali Ruské železnice, hlavne o projekte výstavby širokorozchodnej železničnej trate bude na Slovensku rokovať šéf železničnej spoločnosti Vladimir Jakunin počas návštevy ruského prezidenta Dmitrija Medvedeva v Slovenskej republike. Ruské železnice sú spolu s ukrajinskými a rakúskymi železnicami, ako aj Železnicami SR zakladateľmi spoločného podniku pre prípravu projektu.

V prípade postavenia širokorozchodnej trate by podľa odhadov mohol dosiahnuť objem nákladnej prepravy do roku 2025 medzi Košicami a Bratislavou 23,7 mil. ton a medzi Bratislavou a Viedňou 18,5 mil. ton. Podnikateľský plán a projekčné práce by podľa Ruských železníc mali byť vykonané v rokoch 2011 až 2013. Záujem o projekt majú okrem Slovenska a Rakúska aj Česká republika, Maďarsko, Nemecko, Švajčiarsko, Taliansko, Slovinsko, Srbsko a Chorvátsko.

Dcérska firma Ruských železníc Transcontainer podpísala so Železničnou spoločnosťou Cargo Slovakia, a.s. v novembri 2008 dohodu o 15-ročnom prenájme terminálu kombinovanej dopravy v Dobrej v okrese Trebišov. Ruská firma začala prevádzku terminálu vlani v septembri. Terminál má byť súčasťou kontajnerovej prepravy z prístavov na severe Jadranu do Ruska a ďalších postsovietskych štátov.

Ruské železnice podľa vlastnej internetovej stránky v roku 2009 previezli celkom 1,133 mld. osôb, čo bolo medziročne menej o 12,5 %. Na prímestskú prepravu pripadlo 1,013 mld. a na diaľkovú 119,6 mil. cestujúcich. Nákladná doprava predstavovala 1,108 mld. ton pri poklese o 15 %. Medzi najviac prepravované tovary patrili kovové konštrukcie - 596,1 mil. ton, kamenné uhlie 275,4 mil. ton, ropa a ropné výrobky 227,9 mil. ton, stavebniny 128,1 mil. ton a železná a mangánová ruda 95,4 mil. ton. Podiel nákladnej aj osobnej dopravy na železnici v rámci celkovej doprave v Rusku sa pohybuje na úrovni okolo 40 %.

Ruské železnice (Rossijskije železnyje dorogi) sú otvorenou akciovou spoločnosťou, založenou rozhodnutím ruskej vlády z 18. septembra 2003. Spoločnosť vznikla v rámci prvej etapy reformovania železničného sektora. Patrí do trojice najväčších železničných spoločností sveta. Základné imanie Ruských železníc dosahuje 1,583 bil. RUB. Majetok firmy je sformovaný z vloženia aktív 987 organizácií federálnej železničnej dopravy. Ruské železnice prevádzkujú vyše 85 tis. kilometrov tratí, z toho elektrifikovaných je okolo 43 tis. kilometrov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 599
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 805
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 471
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 090
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 995
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 986
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 770
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 475
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 301
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.