Chicago 1.mája (TASR)- Americká firma Procter & Gamble Co. (P&G), ktorá patrí medzi špičku spotrebného priemyslu, oznámila, že v 3. kvartáli fiškálneho roka (ku koncu marca) vzrástli jej čisté príjmy o 16 % vďaka rastu tržieb z predaja vlasovej kozmetiky Clairol, ako aj iných produktov. Objem tržieb, nezahŕňajúci cenové zmeny a menové faktory, vzrástol o 10 %.
Rekordné kvartálne výsledky od roku 1995 sú výsledkom reštrukturalizácie, ktorá sa začala v roku 1999. V rámci nej výrobca plienok Pampers či pracieho prášku Tide znížil počet zamestnancov, eliminoval výrobné linky a zameral sa len na najúspešnejšie značky a najsilnejšie trhy.
Čisté príjmy P&G predstavovali v 3. kvartáli 1,04 miliardy USD (74 centov na akciu) oproti 893 milióna USD (63 centov na akciu) za rovnaké obdobie minulého fiškálneho roka. Obrat z predaja kozmetických prípravkov vzrástol o 28 % predovšetkým vďaka prípravkom Clairol, ktorých výrobu prebrala firma P&G od farmaceutickej spoločnosti Bristol-Myers Squibb Co. za 4,95 miliardy USD. Tržby z predaja kozmetiky sa zvýšili o 21 % na 2,11 miliardy USD a zisky divízie vzrástli o 11 % na 269 milióna USD.
(1 USD = 46,501 SKK)
* 1 pav gl