Nemeckí klienti bánk a poisťovní nedôverujú odvetviu

Nemeckí klienti bánk a poisťovní nedôverujú odvetviu ako takému.

BRATISLAVA. Ekonomická kríza, ktorá v sebe zahŕňa hrozbu štátnych bankrotov, platobnú neschopnosť etablovaných spoločností, stúpajúcu nezamestnanosť alebo miliónové odmeny vyplácané bankárom, zanechala na zákazníkoch svoje stopy a následkom toho utrpela ich dôvera v banky a poisťovne. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Marktforschung, ktorý sa týka stupňa dôvery nemeckého obyvateľstva k niektorým štátnym a európskym inštitúciám, bankám a poisťovacím spoločnostiam.

Zákazníci v súčasnosti dostávajú len veľmi málo atraktívnych a na mieru šitých ponúk od bánk a poisťovní prítomných na trhu. Nie je to len vďaka historicky nízkym úrokom na vkladoch, ale aj kvôli skutočnosti, že potreby zákazníkov sa podľa GfK v mnohých prípadoch jednoducho neberú do úvahy.

Celkovo vládne v Nemecku veľmi citeľná atmosféra skepticizmu voči bankovému a poisťovaciemu sektoru. Zo všetkých respondentov len 17 % vo všeobecnosti ešte stále dôveruje bankám a len 13 % poisťovniam. Zákazníci konkrétnych bánk a poisťovní však podľa GfK vykazujú podstatne vyššiu úroveň dôvery vo svoju vlastnú inštitúciu, 60 % dôveruje svojej banke a 40 % svojej poisťovni.

Úroveň dôvery v kontaktné osoby je 34 % v bankovníctve aj v poisťovníctve. Vo všeobecnosti majú zákazníci tendenciu pripisovať negatívne skúsenosti z minulosti osobnému poradcovi a nie danej inštitúcii ako takej. Celkovo 58 % zákazníkov bánk a 56 % zákazníkov poisťovní verí, že ich poradca im predáva produkty, ktoré nepotrebujú. Polovica zákazníkov súhlasí s výrokom, že poradcovia riešia potreby svojich klientov a vysvetľujú im jednotlivé produkty zrozumiteľným spôsobom.

Do prieskumu bolo zapojených 1 013 respondentov, ktorí odpovedali na otázky v marci 2010. Prieskum sa zameriaval na tri dôležité oblasti, a to súčasná úroveň dôvery v inštitúcie, dôvera zákazníkov v ich vlastné banky a poisťovne a základné dimenzie dôvery ako takej.

GfK Group poskytuje komplexný rozsah informačných a poradenských služieb vo svojich troch obchodných sektoroch - Custom Research, Retail and Technology a Media. Ako spoločnosť venujúca sa prieskumu je prítomná vo viac než 100 krajinách a zamestnáva vyše 10 tis. pracovníkov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  1. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  2. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  7. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  8. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 784
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 842
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 803
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 446
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 284
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 168
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 784
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 682
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 459
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 254

Téma: Zdravotné poisťovne


Článok je zaradený aj do ďalších tém Voľby v Nemecku, Nemecko, Prieskumy volebných preferencií, Banky

Hlavné správy zo Sme.sk

BRATISLAVA

Nivy zatvoria. Pozrite si, kde vystúpite v Bratislave z autobusu

Novú stanicu chcú postaviť do troch rokov.

SVET

Zomrela dedička L'Oréalu, najbohatšia žena sveta

Zásluhy Liliane Bettencourtovej sa ocitli v tieni afér.

DOMOV

Na smrti trojročného chlapca má podiel nemocnica, zle ho liečila

Úrad zistil, že nitrianska nemocnica v liečbe chlapca pochybila.

Neprehliadnite tiež

Bystrica má novú autobusovú stanicu. Pozrite sa, ako sa menila

Predchádzajúca stanica bola otvorená v 80. rokoch a nikdy nebola celkom dokončená, nový terminál je najmodernejší v krajine.

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

Hľadá sa EY Podnikateľ roka, víťaz pocestuje do Monte Carla

Do súťaže môžu podnikateľov nominovať aj ich zákazníci alebo známi.

Nová dotácia. Časť drevodomu zaplatí po novom štát

Tento rok rozdelí rezort pôdohospodárstva na montované domy z dreva milión eur. Výška podpory bude závisieť od regiónu