Nemeckí klienti bánk a poisťovní nedôverujú odvetviu

Nemeckí klienti bánk a poisťovní nedôverujú odvetviu ako takému.

BRATISLAVA. Ekonomická kríza, ktorá v sebe zahŕňa hrozbu štátnych bankrotov, platobnú neschopnosť etablovaných spoločností, stúpajúcu nezamestnanosť alebo miliónové odmeny vyplácané bankárom, zanechala na zákazníkoch svoje stopy a následkom toho utrpela ich dôvera v banky a poisťovne. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Marktforschung, ktorý sa týka stupňa dôvery nemeckého obyvateľstva k niektorým štátnym a európskym inštitúciám, bankám a poisťovacím spoločnostiam.

Zákazníci v súčasnosti dostávajú len veľmi málo atraktívnych a na mieru šitých ponúk od bánk a poisťovní prítomných na trhu. Nie je to len vďaka historicky nízkym úrokom na vkladoch, ale aj kvôli skutočnosti, že potreby zákazníkov sa podľa GfK v mnohých prípadoch jednoducho neberú do úvahy.

Celkovo vládne v Nemecku veľmi citeľná atmosféra skepticizmu voči bankovému a poisťovaciemu sektoru. Zo všetkých respondentov len 17 % vo všeobecnosti ešte stále dôveruje bankám a len 13 % poisťovniam. Zákazníci konkrétnych bánk a poisťovní však podľa GfK vykazujú podstatne vyššiu úroveň dôvery vo svoju vlastnú inštitúciu, 60 % dôveruje svojej banke a 40 % svojej poisťovni.

Úroveň dôvery v kontaktné osoby je 34 % v bankovníctve aj v poisťovníctve. Vo všeobecnosti majú zákazníci tendenciu pripisovať negatívne skúsenosti z minulosti osobnému poradcovi a nie danej inštitúcii ako takej. Celkovo 58 % zákazníkov bánk a 56 % zákazníkov poisťovní verí, že ich poradca im predáva produkty, ktoré nepotrebujú. Polovica zákazníkov súhlasí s výrokom, že poradcovia riešia potreby svojich klientov a vysvetľujú im jednotlivé produkty zrozumiteľným spôsobom.

Do prieskumu bolo zapojených 1 013 respondentov, ktorí odpovedali na otázky v marci 2010. Prieskum sa zameriaval na tri dôležité oblasti, a to súčasná úroveň dôvery v inštitúcie, dôvera zákazníkov v ich vlastné banky a poisťovne a základné dimenzie dôvery ako takej.

GfK Group poskytuje komplexný rozsah informačných a poradenských služieb vo svojich troch obchodných sektoroch - Custom Research, Retail and Technology a Media. Ako spoločnosť venujúca sa prieskumu je prítomná vo viac než 100 krajinách a zamestnáva vyše 10 tis. pracovníkov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 384
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 292
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 307
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 139
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 977
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 203
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 018
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 592
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 875
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 584

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop