Povinnosť priznať dane si zatiaľ splnila tretina daňovníkov

Daňovníci zatiaľ podľa údajov Daňového riaditeľstva SR podali celkovo 372 430 daňových priznaní na dani z príjmov za rok 2009, čo predstavuje 33 % z celkového očakávaného počtu.

BRATISLAVA. Povinnosť podať daňové priznanie si splnila zatiaľ zhruba tretina daňovníkov. Podľa údajov Daňového riaditeľstva SR podali daňovníci k strede tohto týždňa celkovo 372 430 daňových priznaní na dani z príjmov za rok 2009, čo predstavuje 33 % z celkového očakávaného počtu. Najviac daňových priznaní pritom podali daňovníci, ktorí mali vlani len príjmy zo závislej činnosti, a to 182 902, čo predstavuje zhruba 42,5 % z očakávaného počtu.

Daňové priznania typu B podalo 170 255 daňovníkov, čo predstavuje približne 31 % predpokladaného počtu. Daňová správe eviduje aj 19 273 daňových priznaní podaných právnickými osobami. Povinnosť podať daňové priznanie si tak zatiaľ splnilo len 12,8 % firiem. Tie však môžu v tomto roku využiť aj novú možnosť a daňovému úradu do konca marca iba oznámiť posunutie lehoty na podanie daňového priznania a v novej lehote daň aj zaplatiť.

Povinnosť podať daňové priznanie k dani z príjmov fyzickej osoby do konca marca majú všetci daňovníci, ktorých zdaniteľné príjmy za minulý rok presiahli 2 012,85 eura. S cieľom uľahčiť daňovníkom podávanie daňových priznaní upraví svoje otváracie hodiny aj Slovenská pošta. Rovnako otváracie hodiny v závere mesiaca predĺžia aj daňové úrady, a to podľa individuálnych potrieb.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 502
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 149
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 753
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 637
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 907
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 162
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 145
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 140
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 987
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 928

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Chcel byť námorníkom, školí kapitánov. Z lásky k Dunaju si urobil živobytie

Význam vodného turizmu sme nedocenili, chýbajú služby, tvrdí Komárňan Marián Molnár

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou, tvrdí dlhodobý výskum adolsentov.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.