Znehodnocovanie podnikových aktív bude zrejme pokračovať

Zníženie hodnoty aktív v uplynulých dvoch rokoch nedosiahlo takú úroveň, ako sa pôvodne očakávalo.

BRATISLAVA. Uviedlo to 47 % opýtaných v prieskume spoločnosti Ernst & Young uskutočneného medzi investormi, analytikmi a manažérmi z významných svetových bánk a investičných spoločností. V oblasti nehnuteľností, bankovníctva, na kapitálových trhoch a v automobilovom priemysle bude počas nasledujúcich 18 až 24 mesiacov znehodnocovanie aktív s najväčšou pravdepodobnosťou pokračovať. Pretrvávajúcu neistotu na trhu možno podľa Ernst & Young dokumentovať tým, že vyše 90 % respondentov označilo plánovanie peňažných tokov na nasledujúcich 12 až 18 mesiacov ako náročné alebo veľmi náročné.

Opätovné získanie dôvery trhov je pritom dôležité z hľadiska prístupu k novým zdrojom financovania. "V prípade zníženia hodnoty aktív je v najlepšom záujme manažmentu, aby jasne vysvetlil nielen skutočný rozsah a dôvody, ktoré k jeho vzniku viedli, ale predovšetkým ako dôsledky zníženia hodnoty aktív a goodwillu ovplyvnia budúci chod firmy. Iba taký prístup manažmentu pomôže zvýšiť dôveryhodnosť spoločnosti na trhu," uviedol vedúci partner oddelenia transakčného poradenstva Ernst & Young v Českej a Slovenskej republike Vladislav Severa.

Investori, analytici a veritelia si podľa Severu uvedomujú neistotu a problémy súvisiace s riadením firiem v súčasných náročných ekonomických podmienkach. "Zostávajú tak opatrní a pozorne sledujú vyjadrenie manažmentu týkajúce sa budúcej činnosti podniku. Je logické, že si informácie dôkladnejšie overujú, vyžadujú väčšiu transparentnosť a viac podrobností v súvislosti s krokmi, pre ktoré sa vedenie spoločnosti rozhodne," uviedol Severa. Spoločnosti by mali zaviesť systematický proces overovania zníženia hodnoty integrovaný so strategickým riadením podniku, ak si chcú udržať a zvýšiť dôveru investorov a veriteľov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 673
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 108
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 674
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.