Projekt ozdravenia Opela napreduje pomaly

Projekt ozdravenia Opela, západoeurópskej dcéry amerického koncernu General Motors (GM), napreduje len pomaly.

RUSSELHEIM. Nemecký odborový zväz IG Metall navrhuje, aby sa na rokovaniach za okrúhlym stolom v nemeckom Rüsselsheime zúčastnili všetky dotknuté subjekty. V belgickom závode v Antverpách, ktorého história by sa mala na konci tohto polroka uzavrieť, je časť zamestnancov za rokovanie o riešení sociálnych záležitosti 2600 ľudí po tom, ako stratia zamestnanie.

IG Metall však ako podmienku pre začatie rokovaní žiada, aby vedenie GM vyhlásilo, že sa na ozdravení svojej európskej dcéry bude podieľať sumou 1,9 miliardy eur. Doteraz vyhlasovalo, že je ochotné poskytnúť z vlastných zdrojov len 600 miliónov eur.

Predstaviteľ belgického odborového zväzu CSC Eddy De Decker po koordinačnom stretnutí s odborármi a vedením antverpského závodu povedal: "Musíme byť realisti". Dodal, že hoci budú odborári aj naďalej úporne bojovať o zachovanie pracovných miest, reštrukturalizácia závodu Opela v Belgicku sa nejakým spôsobom určite uskutoční. Preto sa musí vypracovať príslušný sociálny plán. Predseda antverpskej závodnej rady Rud Kennes uviedol, že vedenie závodu doteraz neprišlo ani s pozvánkou na rokovania, ani s iným návrhom.

Vedenie GM má záujem o rozvoj Opela, jeho budúcnosť je údajne zabezpečená. Šéfka vývoja Rita Forstová povedala, že na všetky hlavné projekty nových modelov automobilov a s nimi spojené technológie pohonu sú financie. Nerozhodlo sa zatiaľ o niektorých okrajových záležitostiach, medzi ktoré patrí napríklad vývoj ďalšieho malého vozidla popri projekte Agila. Pre inovovaný model Combo hľadá Opel partnera.

Forstová pre týždenník Automobilwoche potvrdila, že sa v Opeli zachová strategický technologický vývoj zameraný na koncepcie vozidiel a na alternatívne pohony. Všetky vývojové pracoviská Opela v Európe majú zabezpečenú budúcnosť. Nejde len o Rüsselsheim, ale aj o strediská v Manzi-Kasteli a v Taliansku. V Nemecku sa v Opeli zaoberá vývojom 6500 ľudí a v Taliansku ďalších 350.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 268
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 692
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 265
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Kam do tepla v januári? 1 756
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 394
  7. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 333
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 306
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 888

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Opel

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.