BRATISLAVA. Spoločnosť Tesco predstavilo plán podpory domácich dodávateľov, ktorých má v portfóliu vyše 800. Ide o dlhodobú propagačnú kampaň slovenských výrobkov priamo na predajnej ploche v sieti Tesco obchodov pod názvom Vyrobené v SR. Okrem toho chce Tesco organizovať výjazdy do rôznych regiónov Slovenska, aby predstavili obchodnú stratégiu a nové príležitosti pre regionálnych dodávateľov. "Cieľom našej najnovšej iniciatívy je nájsť nové cesty podpory a spolupráce s domácimi dodávateľmi," vyhlasuje Darina Kubranská, riaditeľka oddelenia čerstvých potravín Tesco Stores SR.
Ako uvádza Tesco, zámerom propagačnej kampane pod názvom Vyrobené v SR s podtitulkom Sme hrdí na to, že ponúkame tisícky výrobkov vyrobených na Slovensku, je zviditeľniť výrobky od národných výrobcov čerstvých a trvanlivých potravín. Spoločnosť toto nové značenie slovenských výrobkov priamo na predaj ploche pilotne otestovala vo svojom hypermarkete na Zlatých pieskoch. Na cenovkách výrobkov a terčíkoch je mapka Slovenska a nápis Vyrobené v SR. V obchode sú vyvesené plagáty a ďalšie pútače, ktoré upozorňujú na ponuku potravín domácej proveniencie.
Podľa prieskumu urobeného pri príležitosti propagačnej kampane k slovenským výrobkom, až 40 % opýtaných si nové označenie propagačných materiálov v hypermarkete Tesco Zlaté piesky všimlo a 17 % dokonca uviedlo, že nová kampaň ovplyvnila ich výber. Z prieskumu ďalej vyplynulo, že väčšina opýtaných sa vyjadrila, že potraviny slovenského pôvodu vnímajú ako najkvalitnejšie. O slovenské výrobky prejavujú záujem rôzne vekové kategórie, ale výrazne ľudia nad 45 rokov. Medzi najobľúbenejšie patria typické výrobky ako bryndza, oštiepky, parenice, ovčie syry, spišské párky, a z hotových jedál najmä halušky, lokše a zo sladkostí typické tatranky.
Spoločnosť Tesco vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 80 obchodov. Z toho päť obchodných domov, 49 hypermarketov, 21 supermarketov a päť Tesco expresov a 16 čerpacích staníc. Od roku 2005 poskytuje Tesco servis zákazníkom prostredníctvom distribučného centra v Beckove a skladu pri Senci a v Gáni pri Galante. Posledné dve menované centrá so zameraním na textil a priemyselný tovar slúžia nielen pre Slovensko, ale aj pre obchody v Maďarsku, Poľsku a v Českej republike. So svojimi vyše 8 300 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším zamestnávateľom na Slovensku.