UNAS sa sťažuje na únik informácií o dopravcoch v mýte

Únia autodopravcov naďalej nesúhlasí s opätovným spustením výberu mýta na cestách 1. triedy v plnom rozsahu. Autodopravcovia chcú, aby sa spolu s voľbami konalo referendum o rozsahu spoplatnenia ciest mýtom. V mýte sú podľa nich stále problémy.

BRATISLAVA. Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) podala na ministerstve dopravy v súvislosti s mýtom sťažnosť a podnet, aby prešetrilo únik informácií počas poslaneckého prieskumu v Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) koncom januára. Autodopravcovia žiadajú rezort dopravy zabezpečiť, aby naďalej nemohlo dochádzať k úniku údajov o klientoch.

Predseda únie Jaroslav Polaček v piatok novinárov informoval, že pri spomínanom prieskume poslancov došlo k zneužitiu osobných údajov klientov, nakoľko informácie o fungovaní mýtneho systému NDS poskytla poslancom. UNAS nesúhlasí s opätovným spustením mýta na cestách 1. triedy v plnom rozsahu a žiada premiéra, aby sa spolu s júnovými parlamentnými voľbami konalo referendum o rozsahu spoplatnenia ciest mýtom. Autodopravcovia chcú znížiť dĺžku ciest 1. triedy, na ktorých sa platí mýto, z terajších takmer 1 500 na 333 kilometrov.

"Je tu precedens možnosti zneužívania informácií dopravných firiem a priama možnosť úniku citlivých informácií o klientoch. Tento precedens vážne spochybňuje dôveryhodnosť celého mýtneho systému," tvrdí Polaček. Ministerstvo dopravy podľa hovorcu Stanislava Jurikoviča bude písomne reagovať na prijatú sťažnosť autodopravcov v zákonom stanovenej lehote do 30 dní.

Autodopravcovia, ktorí od začiatku roka zorganizovali dve vlny protestov proti podmienkam výberu mýta, poukazujú aj na problémy v jeho fungovaní. Kamionisti, ktorí sa zúčastnili štrajku začiatkom februára, majú podľa Polačka problémy v podnikaní, a to výberovým vyraďovaním z objednávok vozidiel zapojených do protestnej akcie. Má ísť najmä o prepravcov dreva.

Podľa únie autodopravcov v druhej prílohe vyhlášky z tohto roka, kde je popísané začiatočné a koncové križovanie spoplatnených úsekov, sú nepresnosti v kilometroch vo vymedzených úsekoch a zároveň nejasnosti v križovaní diaľnic. UNAS tvrdí, že to bude mať vplyv na správnosť fakturácie. Polaček ďalej uviedol, že prevádzkovateľ mýta fakturuje aj využívanie neexistujúcej diaľnice D3 v Oščadnici.

UNAS naďalej tvrdí, že mýto má stále vážne nedostatky a nie je pripravené tak, aby najmä na cestách 1. triedy nespôsobovalo problémy. "Nikto nie je schopný skontrolovať správnosť fakturácie mýta na týchto cestách, lebo vo výpise za prvé obdobie dopravcovia dostali len množstvo papierov v prílohe, kde sú vyznačené trasy, ale nie je uvedená suma, ktorú by mal zaplatiť dopravca za prejazd danej trasy. Sadzba je totiž nulová, tak sa všade uvádza iba nula," uviedol Polaček. Prevádzkovateľ mýta SkyToll môže podľa neho overiť správnosť fakturácie len na základe faktúr s uvedením plných sadzieb, ktoré dopravca v overovanom období nezaplatí, ale môže si overiť či bola fakturácia správna.

Rozsah spoplatnenia ciest 1. triedy mýtom v dĺžke takmer 1 500 kilometrov je podľa Polačka premrštený a likvidačný, jeho rozsah je neoprávnený a úroveň cestnej siete na Slovensku nezodpovedá takému rozsahu spoplatnenia ako nastavila vláda. Únia autodopravcov pokračuje v získavaní petičných podpisov pod svoje požiadavky týkajúce sa mýta. Doteraz získala viac ako 80 tis. podpisov sympatizantov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 195
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 074
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 959
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 849
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 770
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 034
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 254
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 657
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 427

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

DOMOV

Lipšicovi zamietli dohodu o vine a treste

Generálna prokuratúra zamietla obvinenému dohodu o vine a treste.

EKONOMIKA

Evku vybral Lajčák priamo, pred mesiacmi hovoril niečo iné

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Rusko a Turecko podpísali dohodu o zrušení sankcií. Paradajkové embargo ostáva

Rusi zaviedli sankcie po zostrelení stíhačky pri turecko-sýrskych hraniciach.

Bitcoin rastie a rastie. Pokoril nový rekord

Hodnota kryptomeny v pondelok prekona 2 100 dolárov.

Česká OVB stiahla žalobu na študenta, ktorý natočil kontroverzný film

Študentský film zobrazil aj bujaré večierky, na ktorých sa zabávali finanční poradcovia.

Najväčší záujem je o frekvenciu 102,4 megahertza Senec

O voľné rozhlasové frekvencie má záujem sedem rádií

O šesť voľných rozhlasových frekvencií v jarnom výberovom konaní má záujem sedem vysielateľov.