UNAS sa sťažuje na únik informácií o dopravcoch v mýte

Únia autodopravcov naďalej nesúhlasí s opätovným spustením výberu mýta na cestách 1. triedy v plnom rozsahu. Autodopravcovia chcú, aby sa spolu s voľbami konalo referendum o rozsahu spoplatnenia ciest mýtom. V mýte sú podľa nich stále problémy.

BRATISLAVA. Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) podala na ministerstve dopravy v súvislosti s mýtom sťažnosť a podnet, aby prešetrilo únik informácií počas poslaneckého prieskumu v Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) koncom januára. Autodopravcovia žiadajú rezort dopravy zabezpečiť, aby naďalej nemohlo dochádzať k úniku údajov o klientoch.

Predseda únie Jaroslav Polaček v piatok novinárov informoval, že pri spomínanom prieskume poslancov došlo k zneužitiu osobných údajov klientov, nakoľko informácie o fungovaní mýtneho systému NDS poskytla poslancom. UNAS nesúhlasí s opätovným spustením mýta na cestách 1. triedy v plnom rozsahu a žiada premiéra, aby sa spolu s júnovými parlamentnými voľbami konalo referendum o rozsahu spoplatnenia ciest mýtom. Autodopravcovia chcú znížiť dĺžku ciest 1. triedy, na ktorých sa platí mýto, z terajších takmer 1 500 na 333 kilometrov.

"Je tu precedens možnosti zneužívania informácií dopravných firiem a priama možnosť úniku citlivých informácií o klientoch. Tento precedens vážne spochybňuje dôveryhodnosť celého mýtneho systému," tvrdí Polaček. Ministerstvo dopravy podľa hovorcu Stanislava Jurikoviča bude písomne reagovať na prijatú sťažnosť autodopravcov v zákonom stanovenej lehote do 30 dní.

Autodopravcovia, ktorí od začiatku roka zorganizovali dve vlny protestov proti podmienkam výberu mýta, poukazujú aj na problémy v jeho fungovaní. Kamionisti, ktorí sa zúčastnili štrajku začiatkom februára, majú podľa Polačka problémy v podnikaní, a to výberovým vyraďovaním z objednávok vozidiel zapojených do protestnej akcie. Má ísť najmä o prepravcov dreva.

Podľa únie autodopravcov v druhej prílohe vyhlášky z tohto roka, kde je popísané začiatočné a koncové križovanie spoplatnených úsekov, sú nepresnosti v kilometroch vo vymedzených úsekoch a zároveň nejasnosti v križovaní diaľnic. UNAS tvrdí, že to bude mať vplyv na správnosť fakturácie. Polaček ďalej uviedol, že prevádzkovateľ mýta fakturuje aj využívanie neexistujúcej diaľnice D3 v Oščadnici.

UNAS naďalej tvrdí, že mýto má stále vážne nedostatky a nie je pripravené tak, aby najmä na cestách 1. triedy nespôsobovalo problémy. "Nikto nie je schopný skontrolovať správnosť fakturácie mýta na týchto cestách, lebo vo výpise za prvé obdobie dopravcovia dostali len množstvo papierov v prílohe, kde sú vyznačené trasy, ale nie je uvedená suma, ktorú by mal zaplatiť dopravca za prejazd danej trasy. Sadzba je totiž nulová, tak sa všade uvádza iba nula," uviedol Polaček. Prevádzkovateľ mýta SkyToll môže podľa neho overiť správnosť fakturácie len na základe faktúr s uvedením plných sadzieb, ktoré dopravca v overovanom období nezaplatí, ale môže si overiť či bola fakturácia správna.

Rozsah spoplatnenia ciest 1. triedy mýtom v dĺžke takmer 1 500 kilometrov je podľa Polačka premrštený a likvidačný, jeho rozsah je neoprávnený a úroveň cestnej siete na Slovensku nezodpovedá takému rozsahu spoplatnenia ako nastavila vláda. Únia autodopravcov pokračuje v získavaní petičných podpisov pod svoje požiadavky týkajúce sa mýta. Doteraz získala viac ako 80 tis. podpisov sympatizantov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 811
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 110
  3. Od septembra opäť po starom 3 613
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 1 861
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 831
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 678
  7. Ako sme jazdili v socializme 1 530
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 282
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 139
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 111

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Aký bude svet po porážke Islamského štátu

Islamský štát sa prispôsobil územným stratám.

DOMOV

Gašpar zdržuje. Kočnerovho policajta neriešia

Policajný prezident tvrdil, že požiadal o správu, aby mohol zakročiť.

SVET

Bývalý populista Fico nás zradil, znie z Poľska aj Maďarska

Fico o budúcnosti v jadre EÚ hovoril už na jar, médiá si to nevšimli.

Neprehliadnite tiež

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

V Nemecku sa prvýkrát zišli veritelia aerolinky Air Berlin

Generálny riaditeľ aerolínií by chcel celú záležitosť vyriešiť pred koncom septembra.

Štát zaplatí opravu 180 kilometrov regionálnych ciest

Schválených bolo 22 projektov na celom Slovensku.

Železnice si prevzali vylepšené motoráky. Takto vyzerajú

Cena za modernizáciu jednej motorovej jednotky je 1,4 milióna eur.