Dopravcovia trvajú na obmedzení platenia mýta na cestách 1. triedy

Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) trvá na svojej základnej požiadavke, týkajúcej sa zníženia rozsahu spoplatnenia mýtom ciest 1. triedy z terajších takmer 1 500 na 333 ...

BRATISLAVA.Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) trvá na svojej základnej požiadavke, týkajúcej sa zníženia rozsahu spoplatnenia mýtom ciest 1. triedy z terajších takmer 1 500 na 333 kilometrov. V stanovisku zaslanom v stredu agentúre SITA zástupcovia cestných dopravcov tvrdia, že dĺžka spoplatnených hlavných ciest by aj po znížení bola väčšia ako v okolitých krajinách.

Autodopravcovia, ktorí začiatkom roka zorganizovali dva protesty pre mýto, zároveň kritizujú vyjadrenia premiéra Roberta Fica v súvislosti s výberom mýta a výstavbou diaľníc na Slovensku počas utorňajšieho kontrolného dňa na ministerstve dopravy. Zástupcovia cestných dopravcov poukazujú na rozporné informácie, keď predseda vlády prisľúbil, že mýto pre osobné automobily v budúcnosti nebude, hoci minister dopravy Ľubomír Vážny naposledy v januári hovoril o platení mýta aj pre osobné vozidlá od roku 2013. Premiér mal podľa únie počas kontrolného dňa na ministerstve dopravy skôr riešiť sankcie voči dodávateľovi mýtneho systému a personálne zmeny za spackané mýto.

"Spoplatnenie 1 460 kilometrov ciest 1. triedy na Slovensku je nehoráznosť, pretože postihne najmä vnútroštátnu prepravu. To si nedovolila žiadna z krajín, ktorá zaviedla mýto a sú to podstatne bohatšie krajiny s výrazne vyššími príjmami obyvateľstva," tvrdia autodopravcovia. Mýto na Slovensku únia vníma ako podvod, skrytú daň a privatizáciu ciest, ktorú zaplatia všetci, pričom príjmy z mýta neposilnia štátny rozpočet, ale vrecká nejasných majiteľov. Autodopravcovia pripomínajú, že v Nemecku a Rakúsku sa mýto platí len na diaľniciach, v Čechách platia mýto okrem diaľnic len na 199 kilometroch ciest 1. triedy na tranzitných trasách. V Maďarsku a Poľsku sa platí za diaľnice len formou diaľničnej nálepky, čo je niekoľkonásobne lacnejšie.

UNAS žiada zverejniť celý obsah zmluvy medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou a prevádzkovateľom mýta, spoločnosťou SkyToll. Voči tým, ktorí nastavili nereálne parametre mýta, by mala byť podľa únie vyvodená osobná zodpovednosť.

"Autodopravcovia sa po prípadnom spustení mýta aj na cestách 1. triedy znovu stanú pokusnými králikmi a SkyToll bude zavalený reklamáciami, nakoľko v súčasnosti nikto nedokáže preveriť správnosť spoplatnenia ciest 1. triedy," uvádza ďalej únia. Kontrola systému môže byť podľa nej reálne vykonaná až po kontrolách správnosti účtovania sadzieb mýta na cestách 1. triedy a to môže trvať aj niekoľko mesiacov. Dopravcovia sa odmietajú podieľať na odstraňovaní elementárnych nedostatkov v nepodarenom mýtnom systéme. UNAS vyzýva verejnosť a médiá, aby sa nenechali klamať vládou, ako odstraňuje nedostatky v mýtnom systéme a ako kontroluje ich odstraňovanie. Základným problémom, ktorý sa podľa únie nerieši, sú cesty 1. triedy.

Únia autodopravcov tvrdí, že premiér sa postaral pod tlakom autodopravcov o zníženie spotrebnej dane na naftu, ale nie aj na benzín. "UNAS žiadala a žiada aj zníženie spotrebnej dane na benzín, veď autom chodia ľudia do práce, za nákupmi, do nemocníc, za rodinou. Majú naše rodiny aj najvyššie príjmy, aby platili najvyššiu spotrebnú daň za benzín?," pýtajú sa autodopravcovia.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 333
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 521
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 152
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 052
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 425
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 294
  7. Kam do tepla v januári? 2 295
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 996
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 895
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 156

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Neprehliadnite tiež

Ani advokáti sa nezhodnú, či je poplatok za sobáš diskriminačný

Ak je s cirkevným sobášom viac práce, poplatok je opodstatnený, treba to však preskúmať.

Syn daroval Zmajkovičovej dom, v majetkovom priznaní chýba

Jaroslav Zmajkovič získal priestranú nehnuteľnosť v roku 2008, keď jeho mama bola už šesť rokov poslankyňou.

Francúzska automobilka PSA Group sa s odborármi dohodla na zrušení 1 300 miest

Päť zo šiestich odborových organizácií, ktoré pôsobia v automobilke, s dohodou súhlasilo.

Žiga po schôdzke ministrov V4: Podporíme zmluvu o voľnom obchode s Austráliou

Slovensko je jedným z najväčších producentov automobilov na svete a Austrália je tiež trh, kam zo Slovenska odchádzajú automobily.

Bitcoin tento rok pokorí hranicu 25-tisíc dolárov, tvrdí analytik Lee

Podľa Leeho predpovede by sa kurz bitcoinu mohol do roku 2022 vyšplhať až na 125-tisíc dolárov.