ATLANTA. Zisk najväčšieho svetového výrobcu nealkoholických nápojov, americkej spoločnosti Coca-Cola, v 4. štvrťroku 2009 vzrástol o 55 %, a to najmä vďaka zvýšenému odbytu na zahraničných trhoch.
Zisk spoločnosti so sídlom v Atlante v 4. kvartáli 2009 dosiahol 1,54 miliardy USD (1,12 miliardy eur) alebo 66 centov na akciu.
Tržby koncernu za posledné tri mesiace minulého roka stúpli o 5 % na 7,51 miliardy USD a prekonali aj odhady analytikov na Wall Street, ktorí predpovedali, že budú v priemere 7,21 miliardy USD. Americká firma pripomína, že na jej hospodárske výsledky mal pritom vplyv aj fakt, že 4. kvartál 2009 mal o šesť pracovných dní menej ako v poslednom štvrťroku 2008.
Hlavným motorom rastu spoločnosti Coca-Cola boli rozvíjajúce sa trhy. V Číne napríklad stúpol odbyt koncernu v sledovanom období o 29 %, v Indii o 20 % a v Brazílii o 8 %. Spomedzi vyspelých štátov sa najviac zvýšil odbyt vo Francúzsku, a to o 12 %. Jedine na domácom trhu, v Severnej Amerike, sa predaj nápojov tejto značky znížil, pričom odbyt Coca-Cola Zero dokonca zaznamenal dvojciferný pokles.
Zisk koncernu za celý rok 2009 sa zvýšil o 17 % na 6,82 miliardy USD alebo 2,93 USD na akciu z 5,81 miliardy USD alebo 2,49 USD na akciu v roku 2008. Tržby za celý minulý rok mierne klesli na 31 miliárd USD z 31,94 miliardy USD.