AKTUALIZOVANÉ 16:30

Toyota musí opraviť vyše 7 miliónov áut

Šéf Toyoty Akio Tojoda potvrdil, že problémy najväčšieho výrobcu automobilov na svete s kvalitou sú ešte väčšie, než sa doteraz predpokladalo.

TOKIO. Šéf Toyoty Akio Tojoda dnes na tlačovej konferencii v Tokiu potvrdil, že problémy najväčšieho výrobcu automobilov na svete s kvalitou sú ešte väčšie, než sa doteraz predpokladalo.

Ako informoval Tojoda, ministerstvu dopravy dnes oznámil, že do servisu s poruchami brzdového systému ABS pôjde nielen model Prius, ale aj modely Lexus HS250h, Sai a hybrid Prius Plug-in.

Toyota dostala množstvo sťažností z Japonska i zahraničia, že brzdy týchto modelov na hrboľatých cestách alebo cestách s výtlkmi krátkodobo nefungujú.

Nový Prius prišiel na trh vlani v máji a ešte v januári ho vyhlásili za najlepšie auto Japonska. Na domácom trhu si ho kúpilo už 170.000 zákazníkov a na cestách Spojených štátov ich jazdí asi 100.000.

Tojoda po oznámení rozhodnutia o oprave áut koncernu na tlačovej konferencii povedal: "Dovoľte, aby som každého ubezpečil, že naše povinnosti v súvislosti s kvalitou budeme považovať za životnú otázku podniku a pozornosť venovanú kvalite zdvojnásobíme. Zo všetkých síl sa budeme usilovať, aby sme si opäť získali dôveru zákazníkov."

Príčinou nefunkčnosti bŕzd je podľa odborníkov Toyoty chybný softvér, ktorý kontroluje ich činnosť.

Do opravovní pôjde takmer 440.000 priusov a ostatných uvedených modelov Toyoty.

Japonský koncern podľa agentúry AP musí v súčasnosti opravovať aj vyše 7 miliónov ďalších svojich vozidiel, ktoré majú problémové plynové pedále.

Toyota na opravu plynových pedálov vyčlenila 1,8 miliardy eur. Podľa nemeckých odborníkov suma na rozsah operácie, ktorá je v automobilovom priemysle historicky najväčšou, nebude stačiť.

Informovali o tom agentúry DPA a AP.

Moody's reviduje rating Toyoty s možnosťou jeho zníženia

BRATISLAVA. Medzinárodná ratingová agentúra Moody's Investors Service začala v utorok revíziu ratingu dlhodobých nezabezpečených záväzkov japonskej automobilky Toyota, ktorý je na stupni Aa1, s možnosťou jeho zníženia.

Rating krátkodobých záväzkov Toyoty zostáva na stupni Prime-1. Agentúra Moody's revíziu začala pre obavy, že rastúci rozsah problémov áut vyrobených Toyotou a s tým súvisiacich sťahovaní vozidiel z predaja a premávky by mohol mať dlhodobý vplyv na hodnotu značky.

To zvyšuje riziko, že zotavovanie ziskov firmy nebude pokračovať, alebo bude pokračovať oveľa pomalším tempom, ako sa pôvodne očakávalo a nebude v súlade s ratingom na terajšom stupni.

Automobilka Toyota Motor Corp oznámila, že sťahuje ďalších takmer pol milióna áut pre technické poruchy. Ide o značku Prius a ďalšie hybridné vozidlá, u ktorých sa objavili problémy s brzdami.

Najväčšia automobilka na svete je terčom kritiky aj pre technické poruchy, ktoré ju už skôr donútili, aby začala sťahovať zhruba 8 miliónov áut pre problémy s plynovými pedálmi a podlahovými rohožami, ktoré spôsobovali neželané zrýchľovanie. Minulý týždeň Toyota uviedla, že stiahnutie vyše 8 mil. vozidiel v dôsledku problémov s neželaným zrýchľovaním ju bude stáť v priebehu tohto štvrťroka 2 mld. USD.

SITA

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 337
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 7 231
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 999
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 106
  5. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 706
  6. Kam do tepla v januári? 2 380
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 338
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 059
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 228
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 150

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Exekučná amnestia sa blíži, štát by odpúšťal dlhy

V poisťovni Dôvera chce dlhy odpustiť štyritisíc ľudí. Či sa s Unionom pripoja k amnestii, ktorú pripravuje štát, zatiaľ nepovedali.

ŠPORT

Sagan začal šprintovať príliš skoro, skončil štvrtý

Slovenský cyklista je v celkovom poradí na Tour Down Under na treťom mieste.

KOMENTÁRE

Na Slovensku sú isté dane, smrť a amnestia

Nebolo by vhodné zmeniť dlhodobo nevynútiteľné pravidlá?

Neprehliadnite tiež

Nestlé predáva divíziu cukroviniek v USA za skoro tri miliardy dolárov

Švajčiarsky gigant Nestlé predáva americkú divíziu cukroviniek talianskej firme Ferrero.

Harmonizovaná miera inflácie dosiahla v decembri dve percentá

Priemerná ročná miera inflácie mala hodnotu 1,4 percenta.

Uber zavedie v Británii povinné prestávky pre vodičov

Uber bojuje o udržanie svojich aktív v Londýne.

Sedadlá pre Boeing? Trenčín by ich mohol vyvíjať (rozhovor)

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel. Chce však vstúpiť do leteckého biznisu.

Chýbajú im tisíce ľudí. Dovoľte nám najímať cudzincov, kričia automobilky

Zväz automobilového priemyslu varuje, že tento rok bude kritický. Prístup vlády rozhodne, ako veľmi tu budú koncerny rozširovať investície.