Praha 23.apríla (TASR) - Mladoboleslavská Škoda v pondelok potvrdila slabý nástup do nového roka a v údajoch za 1. štvrťrok 2002 priznala medziročný pokles predaja o 9 %.
Ako hlavný dôvod automobilka uvádza koniec výroby felicie, s ktorou sa rozlúčila v polovici minulého roka. Aj napriek nástupu fabie sa doteraz nepodarilo lacnejšiu feliciu v sortimente nahradiť. "Napriek úspešnému vývoju modelových radov Fabia a Octavia doteraz nedošlo k úplnej kompenzácii výpadku radu Felicia," uviedol tlačový hovorca Škody Milan Smutný.
V Česku Škoda znížila predaj o 13 % na 18 151 áut, čím prenechala zahraničným značkám asi 3 % českého trhu. Jej diel koláča odhryzli hlavne francúzske značky. Menšie straty Škoda utrpela v západnej Európe, kde znížila predaj iba o 5 % na 62 721 vozidiel. V Nemecku, kam vyváža najviac, predaj klesol tiež o 5 %.
Prepad predaja o 9 % znamená slabší výsledok, ako dosiahla celá skupina VW. Všetky jej značky vrátane Škody utrpeli spolu v 1. štvrťroku pokles o 6,8 %.
Za marec už odbyt začal opäť rásť a oproti minulému roku vzrástol o 3 %. Stratu z prvých troch mesiacoch Škoda sľubuje do konca roka dohnať a zachovať predaj aj zisk aspoň na vlaňajšej úrovni. Informoval o tom český denník Mladá fronta Dnes.
* we gl