Na Slovensku má obchodný vzťah s bankou vyše 80 percent ľudí

Na Slovensku má obchodný vzťah s nejakou finančnou inštitúciou vyše 80 % ľudí starších ako 15 rokov.

BRATISLAVA. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Group, ktorý sa uskutočnil v 14 krajinách strednej a východnej Európy. Slovensko sa tak zaradilo ku krajinám ako Česká republika, Chorvátsko, Ukrajina a Maďarsko, v ktorých má rovnako obchodný vzťah s bankou vyše 80 % ľudí starších ako pätnásť rokov. Každý obyvateľ v tejto vekovej kategórii má obchodný vzťah s bankou v Rakúsku a Slovinsku.

Služby finančných inštitúcií v menšej miere využívajú obyvatelia Bosny a Hercegoviny, Ruska a Srbska, kde má obchodný vzťah s bankou vyše 70 % ľudí. "Zatiaľ, čo v niektorých skupinách, napríklad pri ľuďoch s pravidelným zamestnaním vo veku 20 až 50 rokov, tento pomer rastie, v iných cieľových skupinách, ako napríklad mladí ľudia do 19 rokov a starší ľudia vo veku nad 60 rokov, sa čísla veľmi nemenia," konštatuje GfK.

Doplnky a spôsob využívania bankových produktov sa pritom podľa prieskumu v regióne strednej a východnej Európy jednoznačne zmenili. Najčastejšie využívaným produktom je bankový účet. Počet ľudí, ktorí ho využívajú sa v posledných rokoch zvýšil najzásadnejšie v porovnaní s inými produktmi. "Aj napriek tomu má v regióne bankový účet ešte stále podstatne menej ľudí v porovnaní s Rakúskom, alebo inými západoeurópskymi trhmi," píše sa v správe.

Spoločným znakom vývoja v strednej a východnej Európe v posledných rokoch bolo podľa spoločnosti GfK rozširovanie nových informačných a komunikačných technológií ako sú mobilné telefóny a internet. Počet užívateľov internetu v niektorých krajinách EÚ je vyšší ako v štátoch južnej Európy. Na dôležitosti naberá aj využívanie prostriedkov moderného trhu so službami. Je to vidieť aj na samotnom počte ľudí, ktorí sa zaoberajú sporením, alebo investovaním.

Postoj k sporeniu a investovaniu sa však podstatne zmenil. Iba v Rakúsku štyria z desiatich respondentov uviedli, že v najbližších 12 mesiacoch budú mať možnosť šetriť peniaze. Na Slovensku tak deklarovalo 35 percent obyvateľov. Vo zvyšku strednej a východnej Európy sa ochota a schopnosť sporiť v roku 2009 zásadne znížila. Napríklad v Bulharsku má možnosť sporiť iba šesť percent obyvateľstva, zatiaľ čo v Chorvátsku je pripravená na šetrenie, prípadne investovanie v najbližších 12 mesiacoch štvrtina populácie. Všeobecne platí, že tam, kde peniaze sú, sa skôr minú, ako by mali byť usporené a investované, čo je tiež dôsledok finančnej krízy.

GfK Group ponúka základné informácie, ktoré potrebujú spoločnosti v priemysle, maloobchode, službách a médiách pre uskutočňovanie svojich strategických trhových rozhodnutí. Ako štvrtá najväčšia spoločnosť venujúca sa prieskumu trhu na svete je prítomná vo viac než 100 krajinách a zamestnáva vyše 10 000 pracovníkov. V roku 2008 tržby GfK Group dosiahli 1,2 mld. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 663
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 558
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 101
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 454
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 895
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 633
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 488
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 282
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 922
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 463

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

CESTOVANIE

Poznáte nepísané pravidlá leteckej etikety?

Viete komu patrí opierka na ruku? Čo robiť s chrápajúcim pasažierom?

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop