NEW YORK. Buffett pritom za kúpu železničnej spoločnosti Burlington Northern Santa Fe zaplatil 33,8 miliardy USD (24,2 miliardy eur).
Hlbší a širší kanál umožní po dokončení, ktoré je plánované na rok 2014, plavbu aj veľkým kontajnerovým plavidlám firiem A. P. Moeller-Maersk či China Ocean Shipping Group. Tie takto prevezú cez kanál omnoho viac tovaru priamo do New Yorku a Bostonu a nebudú musieť tovar vyložiť na západnom pobreží, kde sa momentálne nakladá na vlaky a kamióny. Vývozcom to ušetrí zhruba 30 % nákladov.
Panamský kanál tak zoberie veľkú časť kontajnerového biznisu z prístavov ako Seattle a Los Angeles, ako aj zo železníc, medzi nimi z Buffettových. Podľa analytikov maklérskej firmy Mirae Asset Securities náklady na jeden kontajner prepravovaný železnicou sú totiž zhruba o 1000 USD vyššie než pri jeho preprave loďou.