Poľský LOT: V Bratislave zľavu nemáme, nechceli sme ju

V Bratislave nemáme zľavu, no negarantujeme ani objem prepravených cestujúcich. V budúcnosti nevylučujeme pôsobenie aj z Košíc, tvrdí v krátkom rozhovore regionálna šéfka poľských aerolínií LOT pre Slovensko.

(Zdroj: SITA / Tomáš Benedikovič)

Rozprávali sme sa po tlačovej konferencii na bratislavskom letisku. Nepôsobí ako typicky drsný manažér, preto prekvapí svojou priamosťou. Neprezradila, s kým LOT rokuje o privatizácii. Vraj sú to aerolínie aj finančné skupiny. Tak ako ďalší prepravcovia, tvrdí, že ľudom chcú ponúknuť kvalitu za rozumnú cenu. Počas celého rozhovoru nemala problém pozerať sa mi do očí. Na otázky SME odpovedá Jolanta Grala-Bednárčik, riaditeľka spoločnosti LOT Polish Airlines pre Českú republiku, Slovensko, Maďarsko, Chorvátsko, Rumunsko, Srbsko a Čiernu Horu.

Obchodný riaditeľ bratislavského letiska Radek Zábranský potvrdil, že ste nepožadovali od letiska žiadne zľavy. Máte štandardné ceny podľa Letiskovej informačnej príručky. Prečo ste ich nepožadovali, keď letisko je vzhľadom na trh v nálade, že by vám ich aj poskytlo?

„Rozhodli sme sa pre spoločnú marketingovú kampaň, nakoľko tá je pre nás veľmi dôležitá. Nemáme až tak široké možnosti reklamy a propagácie, ako má letisko. Takže ponuka spoločnej marketingovej kampane bola pre nás veľmi výhodná. To znamená, že budeme spoločne predstavovať LOT a letisko na všetkých podujatiach, vo všetkých reklamách a médiách."

Tie možné zľavy vám letisko nahrádza formou marketingovej spolupráce?

„Presne tak."

Vy ste sa v zmluve s letiskom zaviazali k nejakému objemu cestujúcich?

„Nie."

To znamená, že je to úplne čistá zmluva, podľa štandardných pravidiel a podmienok Leteckej príručky.

„Áno."

Nespomínam si, kedy naposledy tu bola letecká spoločnosť, ktorá nepožadovala individuálne nastavenie zmluvy.

„Musím sa priznať, že to bol jeden z dôvodov, prečo som podporila túto linku. Spolupráca s letiskom je od začiatku veľmi dobrá. Dohodli sme sa, kto čo bude robiť a akým spôsobom budeme spolupracovať.

Čo sa týka vašich dlhodobých záujmov na Slovensku, týkajú sa aj iných letísk?

„Poviem úprimne, že minulý rok sme uvažovali o košickom letisku, ale nie na najbližší rok. Možno budúci. V tomto momente nemôžem povedať, či budeme lietať do Košíc. Sú to dlhodobé plány závislé od toho, či takáto linka bude rentabilná."

Plánujete rozširovať časom destinácie operované z bratislavského letiska?

„Z Bratislavy nie, momentálne to bude len linka do Varšavy."

Podobný produkt, ako máte vy, majú aj České aerolínie. Z troch slovenských letísk „zbierajú" cestujúcich do Prahy a odtiaľ môžu ísť do sveta. Prečo by mali radšej letieť s vami?

„Myslím, že veľa cestujúcich si našu ponuku vyberie preto, lebo oproti konkurencii ponúkame výhodne spojenia do New Yorku na letisko JFK a Newark, do Chicaga a tiež do Toronta v Kanade. Cestujúcim ponúkame občerstvenie a veľký výber nápojov v economy triede v cene letenky a vyššie limity na batožinu na diaľkových letoch."

Tie nadväzujúce linky vo Varšave máte vyriešené tak, aby človek čakal minimum času na letisku?

„Áno. Transfery na varšavskom letisku sú od 40 minút do dvoch hodín, čo je ideálny čas na prestup. Rada všetkým, ktorí sa boja letov s prestupom, vysvetľujem, že letisko vo Varšave je moderné, prehľadné a časy na prestup sú postačujúce."

Lietate aj z Viedne. Nemyslíte si, že vám nová linka v Bratislave bude kradnúť vlastných cestujúcich?

„Určite nie. Filozofia tej linky spočíva v tom, že spojenie z Bratislavy dopĺňa ponuku LOT-u z Viedne. Z Viedne lietame o 10:15 a 19:30 a z Bratislavy o 13:50.

Aktuálne ste v procese privatizácie, hľadáte partnera. Jednou z možných spoločností sú aerolínie Air France/KLM.

„Úprimne povedané je to vždy o tom, že sa snažíte nájsť toho najlepšieho partnera. My sa snažíme, aby to bol strategický partner, ale nemusí to byť letecká spoločnosť. Samozrejme, že všetci tí, s ktorými sme sa rozprávali alebo ešte rozprávame, sú aj z jednej skupiny aj z druhej skupiny. Ťažko povedať či nakoniec to bude jedna z leteckých spoločností alebo finančná skupina."

Privatizácia sa rozbehla na prelome minulého roka. Vy ste mali v roku 2008 horšie výsledky.

Len v roku 2008. To bolo spôsobené vysokými cenami paliva."

Do rokovaní s partnerom vám zasahuje aj poľská vláda, vzhľadom na to, že ste štátnou firmou?

„Nie."

Direktívne vám do toho nezasahujú?

„Nie. Direktívne určite nie."

V súčasnej dobre prežívate mierny rast napriek kríze. Stúpa o vás záujem. Robí vás to v očiach partnerov, s ktorými rokujete, atraktívnejšími?

„V očiach partnerov robí spoločnosť LOT atraktívnejšou určite to, ako sme spomínali na tlačovej konferencii, že máme objednané nové lietadlá Boeing 787 Dreamliner. Keby spoločnosť Boeing nemala také meškanie vo výrobe a dodávkach, tak tie lietadlá máme už od roku 2008. Potom to je samozrejme široká sieť vnútroštátnych spojení v Poľsku, ktorú LOT má a v neposlednom rade sú to služby tej najvyššej kvality, ktoré ponúkame na palubách našich lietadiel."

Rozhovor bol autorizovaný. Jolanta Grala-Bednárčik doplnila a skrátila niektoré formulácie bez zmeny zmyslu pôvodných vyjadrení.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 663
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 558
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 101
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 454
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 895
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 633
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 488
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 282
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 922
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 463

Téma: Rozhovory z denníka SME


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

CESTOVANIE

Poznáte nepísané pravidlá leteckej etikety?

Viete komu patrí opierka na ruku? Čo robiť s chrápajúcim pasažierom?

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop