SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Poľský LOT: V Bratislave zľavu nemáme, nechceli sme ju

V Bratislave nemáme zľavu, no negarantujeme ani objem prepravených cestujúcich. V budúcnosti nevylučujeme pôsobenie aj z Košíc, tvrdí v krátkom rozhovore regionálna šéfka poľských aerolínií LOT pre Slovensko.

(Zdroj: SITA / Tomáš Benedikovič)

Rozprávali sme sa po tlačovej konferencii na bratislavskom letisku. Nepôsobí ako typicky drsný manažér, preto prekvapí svojou priamosťou. Neprezradila, s kým LOT rokuje o privatizácii. Vraj sú to aerolínie aj finančné skupiny. Tak ako ďalší prepravcovia, tvrdí, že ľudom chcú ponúknuť kvalitu za rozumnú cenu. Počas celého rozhovoru nemala problém pozerať sa mi do očí. Na otázky SME odpovedá Jolanta Grala-Bednárčik, riaditeľka spoločnosti LOT Polish Airlines pre Českú republiku, Slovensko, Maďarsko, Chorvátsko, Rumunsko, Srbsko a Čiernu Horu.

Skryť Vypnúť reklamu

Obchodný riaditeľ bratislavského letiska Radek Zábranský potvrdil, že ste nepožadovali od letiska žiadne zľavy. Máte štandardné ceny podľa Letiskovej informačnej príručky. Prečo ste ich nepožadovali, keď letisko je vzhľadom na trh v nálade, že by vám ich aj poskytlo?

„Rozhodli sme sa pre spoločnú marketingovú kampaň, nakoľko tá je pre nás veľmi dôležitá. Nemáme až tak široké možnosti reklamy a propagácie, ako má letisko. Takže ponuka spoločnej marketingovej kampane bola pre nás veľmi výhodná. To znamená, že budeme spoločne predstavovať LOT a letisko na všetkých podujatiach, vo všetkých reklamách a médiách."

Tie možné zľavy vám letisko nahrádza formou marketingovej spolupráce?

„Presne tak."

Vy ste sa v zmluve s letiskom zaviazali k nejakému objemu cestujúcich?

Skryť Vypnúť reklamu

„Nie."

To znamená, že je to úplne čistá zmluva, podľa štandardných pravidiel a podmienok Leteckej príručky.

„Áno."

Nespomínam si, kedy naposledy tu bola letecká spoločnosť, ktorá nepožadovala individuálne nastavenie zmluvy.

„Musím sa priznať, že to bol jeden z dôvodov, prečo som podporila túto linku. Spolupráca s letiskom je od začiatku veľmi dobrá. Dohodli sme sa, kto čo bude robiť a akým spôsobom budeme spolupracovať.

Čo sa týka vašich dlhodobých záujmov na Slovensku, týkajú sa aj iných letísk?

„Poviem úprimne, že minulý rok sme uvažovali o košickom letisku, ale nie na najbližší rok. Možno budúci. V tomto momente nemôžem povedať, či budeme lietať do Košíc. Sú to dlhodobé plány závislé od toho, či takáto linka bude rentabilná."

Skryť Vypnúť reklamu

Plánujete rozširovať časom destinácie operované z bratislavského letiska?

„Z Bratislavy nie, momentálne to bude len linka do Varšavy."

Podobný produkt, ako máte vy, majú aj České aerolínie. Z troch slovenských letísk „zbierajú" cestujúcich do Prahy a odtiaľ môžu ísť do sveta. Prečo by mali radšej letieť s vami?

„Myslím, že veľa cestujúcich si našu ponuku vyberie preto, lebo oproti konkurencii ponúkame výhodne spojenia do New Yorku na letisko JFK a Newark, do Chicaga a tiež do Toronta v Kanade. Cestujúcim ponúkame občerstvenie a veľký výber nápojov v economy triede v cene letenky a vyššie limity na batožinu na diaľkových letoch."

Tie nadväzujúce linky vo Varšave máte vyriešené tak, aby človek čakal minimum času na letisku?

Skryť Vypnúť reklamu

„Áno. Transfery na varšavskom letisku sú od 40 minút do dvoch hodín, čo je ideálny čas na prestup. Rada všetkým, ktorí sa boja letov s prestupom, vysvetľujem, že letisko vo Varšave je moderné, prehľadné a časy na prestup sú postačujúce."

Lietate aj z Viedne. Nemyslíte si, že vám nová linka v Bratislave bude kradnúť vlastných cestujúcich?

„Určite nie. Filozofia tej linky spočíva v tom, že spojenie z Bratislavy dopĺňa ponuku LOT-u z Viedne. Z Viedne lietame o 10:15 a 19:30 a z Bratislavy o 13:50.

Aktuálne ste v procese privatizácie, hľadáte partnera. Jednou z možných spoločností sú aerolínie Air France/KLM.

„Úprimne povedané je to vždy o tom, že sa snažíte nájsť toho najlepšieho partnera. My sa snažíme, aby to bol strategický partner, ale nemusí to byť letecká spoločnosť. Samozrejme, že všetci tí, s ktorými sme sa rozprávali alebo ešte rozprávame, sú aj z jednej skupiny aj z druhej skupiny. Ťažko povedať či nakoniec to bude jedna z leteckých spoločností alebo finančná skupina."

Skryť Vypnúť reklamu

Privatizácia sa rozbehla na prelome minulého roka. Vy ste mali v roku 2008 horšie výsledky.

Len v roku 2008. To bolo spôsobené vysokými cenami paliva."

Do rokovaní s partnerom vám zasahuje aj poľská vláda, vzhľadom na to, že ste štátnou firmou?

„Nie."

Direktívne vám do toho nezasahujú?

„Nie. Direktívne určite nie."

V súčasnej dobre prežívate mierny rast napriek kríze. Stúpa o vás záujem. Robí vás to v očiach partnerov, s ktorými rokujete, atraktívnejšími?

„V očiach partnerov robí spoločnosť LOT atraktívnejšou určite to, ako sme spomínali na tlačovej konferencii, že máme objednané nové lietadlá Boeing 787 Dreamliner. Keby spoločnosť Boeing nemala také meškanie vo výrobe a dodávkach, tak tie lietadlá máme už od roku 2008. Potom to je samozrejme široká sieť vnútroštátnych spojení v Poľsku, ktorú LOT má a v neposlednom rade sú to služby tej najvyššej kvality, ktoré ponúkame na palubách našich lietadiel."

Skryť Vypnúť reklamu

Rozhovor bol autorizovaný. Jolanta Grala-Bednárčik doplnila a skrátila niektoré formulácie bez zmeny zmyslu pôvodných vyjadrení.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  2. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Aj matematika sa dá skrotiť
  7. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  8. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  9. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Už tretí rok mení dm "Black Friday" na "Giving Friday"
  2. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  3. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  4. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  5. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  6. Nová služba v Pezinku – bezplatný zber elektroodpadu
  7. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  8. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  9. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 27 130
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 22 482
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 247
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 11 843
  5. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 611
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 488
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 063
  8. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 7 838
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 807
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 710
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rozhovory z denníka SME

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie na nový koronavírus.

Jankovská priznala vzťah s Kočnerom. Spomína aj Fica

Neskôr chce vypovedať o Bödörovi, aj Zoroslavovi Kollárovi.

Moniku Jankovskú odvážajú z NAKA v Nitre.
Boris Kollár leží po autonehode s obručou okolo hlavy v Nemocnici sv. Michala v Bratislave.
Píše Helena Dalliová

Počas korony sú mnohé domácnosti zdrojom násilia

Rodová rovnosť nie je politický koncept, je to základné právo.

Ženy s rúškami v Madride.
Cynická obluda

Aktuálne Ficove možnosti

Po 12 rokoch premierovania to Robert Fico dotiahol až do stavu, kde stoja pred ním tieto dve možnosti.

Neprehliadnite tiež

Europarlament požaduje novú priemyselnú stratégiu prispôsobenú koronakríze

Pôvodný plán sa časovo prelínal so začiatkom pandémie.

Prieskum SaS poukázal na ďalšie zlyhania exšéfa Sociálnej poisťovne Vážneho

Prieskum odhalil absolútnu neefektivitu a zbytočnú byrokraciu.

Ľubomír Vážny.

Odborári organizujú petíciu za vyhlásenie referenda na ochranu práv zamestnancov

Odborári žiadajú zachovať pôvodný výpočet minimálnej mzdy.

Prezident KOZ Marián Magdoško.

Národná banka odštartovala projekt na zvýšenie finančnej gramotnosti

Zhruba dve tretiny sťažností spotrebiteľov sú neopodstatnené.

Guvernér Národnej banky Slovenska Peter Kažimír.