SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Z potravinárskych firiem v SR vlani do reklamy najviac investoval podnik Nestlé

Bratislava 21. marca (TASR) - Z potravinárskych firiem, pôsobiacich na slovenskom trhu, minulý rok najvýznamnejší balík prostriedkov v objeme 342,5 ...

Bratislava 21. marca (TASR) - Z potravinárskych firiem, pôsobiacich na slovenskom trhu, minulý rok najvýznamnejší balík prostriedkov v objeme 342,5 milióna Sk vynaložila na reklamné aktivity spoločnosť Nestlé. Z domácich spoločností, ovládaných čisto slovenským kapitálom, bol najaktívnejším zadávateľom reklamy spracovateľ olejnín Palma-Tumys so 119 miliónmi Sk.

Cez hranicu 100 miliónov Sk sa podľa súhrnných údajov spoločnosti Taylor Nelson Sofres SK dostala ešte aj reklamná podpora značiek Coca Cola (242 miliónov Sk), Wrigleys (177 miliónov Sk) a Opavia (143 miliónov Sk). Zaradili sa sem i výrobca čokolád Figaro, spoločnosť Kraft Foods Slovakia, so 156 miliónmi Sk a tiež najsilnejší zadávateľ reklamy z oblasti mliekarenských výrobkov - firma Danone so 115 miliónmi Sk.

Skryť Vypnúť reklamu

Z čisto slovenských výrobcov potravín sa medzi reklamne najsilnejších tuzemských producentov, ovládaných zahraničnými investormi, či firmy, ktoré na Slovensku vyvíjajú iba obchodné aktivity, dostali iba skutočné výnimky. Okrem spomenutej Palmy sa cez hranicu 10 miliónov Sk vlani prehupli len Stredoslovenské žriedla (59 miliónov Sk), St. Nicolaus (16 miliónov) či pivovar Topvar s 14 miliónmi.

Z hľadiska odvetví pri mliekarenských spoločnostiach mimo Danone nad úrovňou 10 miliónov Sk, vložených do reklamy, figurujú aj bratislavské Rajo (25 miliónov Sk) a Zempmilk Michalovce (13 miliónov Sk). Pre porovnanie najväčšia čisto slovenská mliekareň bez účasti zahraničných investorov - novozámocký Mliekospol - vynaložila vlani na reklamu iba niečo cez jeden milión korún.

Skryť Vypnúť reklamu

Z pivovarov stojí najvyššie Zlatý Bažant, ovládaný holandským Heinekenom, ktorý do reklamy investoval 74 miliónov Sk. Jeho ďalší tuzemský pivovar Corgoň vynaložil 57 miliónov Sk a Heineken na slovenskom trhu vložil 38 miliónov Sk aj do podpory značky Amstel. Medzi značky Heinekenu sa so 60 miliónmi Sk dokázal vkliesniť iba pivovar Šariš, prepojený s juhoafrickým koncernom SAB.

Pri nealkoholických nápojoch mimo spomenutej značky Coca Cola a Stredoslovenských žriedel, a. s. sa cez hranicu 10 miliónov Sk dostala aj podpora značiek Pepsi Cola (37 miliónov Sk), Toma (13 miliónov Sk) a produktov českých Karlovarských minerálnych vôd, a. s. (27 miliónov Sk). Z výrobcov liehovín sa popri slovenskom St. Nicolaus cez túto úroveň prehupol aj český Stock Plzeň s 18 miliónmi Sk. Z mäsospracovateľov najvyššie figuruje firma PM Zbrojníky, ktorá do reklamy vložila niečo cez 9 miliónov Sk.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 195
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 524
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 601
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 244
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 465
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 807
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 227
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 575
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 374
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 544
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Z tohto už Fico neutečie

Fico je svojim ľuďom verný za každých okolností.

Peter Tkačenko
Plošne testovanie na Covid-19.

Koronavírus na Slovensku: Matovič ponúka zdravotníkom mimoriadne odmeny (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Európske burzy sa vo štvrtok prevažne mierne oslabili

Negatívny vplyv na trhy majú nové reštriktívne opatrenia.

Ilustračné foto.

Pracovníci talianskej lotériovej spoločnosti získali podvodom 24 miliónov eur

Údajní podvodníci prenikli do interných počítačových systémov spoločnosti.

Ilustračné foto.

Rozpočtová rada odhaduje deficit pod ôsmimi percentami výkonu ekonomiky

Rada zverejnila najnovší odhad vývoja verejných financií.

Novým šéfom RRZ je Ján Tóth