Z potravinárskych firiem v SR vlani do reklamy najviac investoval podnik Nestlé

Bratislava 21. marca (TASR) - Z potravinárskych firiem, pôsobiacich na slovenskom trhu, minulý rok najvýznamnejší balík prostriedkov v objeme 342,5 ...

Bratislava 21. marca (TASR) - Z potravinárskych firiem, pôsobiacich na slovenskom trhu, minulý rok najvýznamnejší balík prostriedkov v objeme 342,5 milióna Sk vynaložila na reklamné aktivity spoločnosť Nestlé. Z domácich spoločností, ovládaných čisto slovenským kapitálom, bol najaktívnejším zadávateľom reklamy spracovateľ olejnín Palma-Tumys so 119 miliónmi Sk.

Cez hranicu 100 miliónov Sk sa podľa súhrnných údajov spoločnosti Taylor Nelson Sofres SK dostala ešte aj reklamná podpora značiek Coca Cola (242 miliónov Sk), Wrigleys (177 miliónov Sk) a Opavia (143 miliónov Sk). Zaradili sa sem i výrobca čokolád Figaro, spoločnosť Kraft Foods Slovakia, so 156 miliónmi Sk a tiež najsilnejší zadávateľ reklamy z oblasti mliekarenských výrobkov - firma Danone so 115 miliónmi Sk.

Z čisto slovenských výrobcov potravín sa medzi reklamne najsilnejších tuzemských producentov, ovládaných zahraničnými investormi, či firmy, ktoré na Slovensku vyvíjajú iba obchodné aktivity, dostali iba skutočné výnimky. Okrem spomenutej Palmy sa cez hranicu 10 miliónov Sk vlani prehupli len Stredoslovenské žriedla (59 miliónov Sk), St. Nicolaus (16 miliónov) či pivovar Topvar s 14 miliónmi.

Z hľadiska odvetví pri mliekarenských spoločnostiach mimo Danone nad úrovňou 10 miliónov Sk, vložených do reklamy, figurujú aj bratislavské Rajo (25 miliónov Sk) a Zempmilk Michalovce (13 miliónov Sk). Pre porovnanie najväčšia čisto slovenská mliekareň bez účasti zahraničných investorov - novozámocký Mliekospol - vynaložila vlani na reklamu iba niečo cez jeden milión korún.

Z pivovarov stojí najvyššie Zlatý Bažant, ovládaný holandským Heinekenom, ktorý do reklamy investoval 74 miliónov Sk. Jeho ďalší tuzemský pivovar Corgoň vynaložil 57 miliónov Sk a Heineken na slovenskom trhu vložil 38 miliónov Sk aj do podpory značky Amstel. Medzi značky Heinekenu sa so 60 miliónmi Sk dokázal vkliesniť iba pivovar Šariš, prepojený s juhoafrickým koncernom SAB.

Pri nealkoholických nápojoch mimo spomenutej značky Coca Cola a Stredoslovenských žriedel, a. s. sa cez hranicu 10 miliónov Sk dostala aj podpora značiek Pepsi Cola (37 miliónov Sk), Toma (13 miliónov Sk) a produktov českých Karlovarských minerálnych vôd, a. s. (27 miliónov Sk). Z výrobcov liehovín sa popri slovenskom St. Nicolaus cez túto úroveň prehupol aj český Stock Plzeň s 18 miliónmi Sk. Z mäsospracovateľov najvyššie figuruje firma PM Zbrojníky, ktorá do reklamy vložila niečo cez 9 miliónov Sk.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 868
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 246
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 631
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 166
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 5 812
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 363
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 041
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 979
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 623
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 039

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Milan Lasica: Dobre sa na tom smeje, ale žiť v tom nebolo veselé

Celoživotnou ambíciou Milana Lasicu bolo stáť na javisku a povedať niečo, čomu by sa ľudia smiali.

DOMOV

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy.

DOMOV

Firma Kaliňákových ľudí, ktorú dotoval štát, skončila

Kaliňák dohadoval pomoc pre Čiernu Horu. Zákazku získal jeho kamarát.

Neprehliadnite tiež

Obchody vo Venezuele sú takmer prázdne, ľudia každý deň bojojú o prežitie

Hlavné mesto Venezuely Caracas zasiahli masové protivládne demonštrácie.

Švajčiari: štátny vlakový dopravca nás diskriminuje. Súťaž ušil na mieru jednému výrobcovi

Železničná spoločnosť Slovensko chce nakúpiť 25 nových vlakov za 160 miliónov eur.

Trump zrušil Obamov zákaz ťažiť ropu pri pobrežiach

Obama krátko pred svojím odchodom z funkcie zakázal ťažbu pre ochranu životného prostredia.

Érsek napomenul šéfov diaľničiarov, udeľovali privysoké odmeny

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti nariadil prípad preveriť.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop