Z potravinárskych firiem v SR vlani do reklamy najviac investoval podnik Nestlé

Bratislava 21. marca (TASR) - Z potravinárskych firiem, pôsobiacich na slovenskom trhu, minulý rok najvýznamnejší balík prostriedkov v objeme 342,5 ...

Bratislava 21. marca (TASR) - Z potravinárskych firiem, pôsobiacich na slovenskom trhu, minulý rok najvýznamnejší balík prostriedkov v objeme 342,5 milióna Sk vynaložila na reklamné aktivity spoločnosť Nestlé. Z domácich spoločností, ovládaných čisto slovenským kapitálom, bol najaktívnejším zadávateľom reklamy spracovateľ olejnín Palma-Tumys so 119 miliónmi Sk.

Cez hranicu 100 miliónov Sk sa podľa súhrnných údajov spoločnosti Taylor Nelson Sofres SK dostala ešte aj reklamná podpora značiek Coca Cola (242 miliónov Sk), Wrigleys (177 miliónov Sk) a Opavia (143 miliónov Sk). Zaradili sa sem i výrobca čokolád Figaro, spoločnosť Kraft Foods Slovakia, so 156 miliónmi Sk a tiež najsilnejší zadávateľ reklamy z oblasti mliekarenských výrobkov - firma Danone so 115 miliónmi Sk.

Z čisto slovenských výrobcov potravín sa medzi reklamne najsilnejších tuzemských producentov, ovládaných zahraničnými investormi, či firmy, ktoré na Slovensku vyvíjajú iba obchodné aktivity, dostali iba skutočné výnimky. Okrem spomenutej Palmy sa cez hranicu 10 miliónov Sk vlani prehupli len Stredoslovenské žriedla (59 miliónov Sk), St. Nicolaus (16 miliónov) či pivovar Topvar s 14 miliónmi.

Z hľadiska odvetví pri mliekarenských spoločnostiach mimo Danone nad úrovňou 10 miliónov Sk, vložených do reklamy, figurujú aj bratislavské Rajo (25 miliónov Sk) a Zempmilk Michalovce (13 miliónov Sk). Pre porovnanie najväčšia čisto slovenská mliekareň bez účasti zahraničných investorov - novozámocký Mliekospol - vynaložila vlani na reklamu iba niečo cez jeden milión korún.

Z pivovarov stojí najvyššie Zlatý Bažant, ovládaný holandským Heinekenom, ktorý do reklamy investoval 74 miliónov Sk. Jeho ďalší tuzemský pivovar Corgoň vynaložil 57 miliónov Sk a Heineken na slovenskom trhu vložil 38 miliónov Sk aj do podpory značky Amstel. Medzi značky Heinekenu sa so 60 miliónmi Sk dokázal vkliesniť iba pivovar Šariš, prepojený s juhoafrickým koncernom SAB.

Pri nealkoholických nápojoch mimo spomenutej značky Coca Cola a Stredoslovenských žriedel, a. s. sa cez hranicu 10 miliónov Sk dostala aj podpora značiek Pepsi Cola (37 miliónov Sk), Toma (13 miliónov Sk) a produktov českých Karlovarských minerálnych vôd, a. s. (27 miliónov Sk). Z výrobcov liehovín sa popri slovenskom St. Nicolaus cez túto úroveň prehupol aj český Stock Plzeň s 18 miliónmi Sk. Z mäsospracovateľov najvyššie figuruje firma PM Zbrojníky, ktorá do reklamy vložila niečo cez 9 miliónov Sk.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 6 741
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 550
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 550
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 977
  5. Kam do tepla v januári? 2 521
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 285
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 272
  8. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 106
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 308
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 287

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Televízia, kam Babiš a Zeman utekajú pred dotieravými otázkami

Politické diskusie nemajú na Barrandove veľkú sledovanosť, no sú lacné a zvyšujú prestíž moderátora.

DOMOV

Bitkári v škole v Demandiciach skončili, spolužiaci aj tak pykajú

Žiaci z obcí Lontov a Ipeľský Sokolec naďalej chodia do Demandíc.

KOMENTÁRE

Fico aj Danko sa zmenia na vítačov. To si pozrieme

Blíži sa čas, keď vláda bude musieť obhájiť príchod ekonomických migrantov.

EKONOMIKA

Sedadlá pre Boeing? Mohol by ich vyvíjať Trenčín (rozhovor)

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel.

Neprehliadnite tiež

V Európe lieta čoraz menej včiel a chýba med, lesníci chcú obnoviť včelárstvo

V Topoľčiankach má vzniknúť včelársky skanzen, ktorý bude spolu s lesnou učebňou slúžiť na vzdelávanie verejnosti.

Zemanovi na kampaň prispela aj firma priemyselníka Beljajeva

Spolumajiteľ popradskej Tatravagónky má dobré kontakty na Rusko.

Apple chce v USA vytvoriť 20-tisíc nových miest, sčasti k tomu prispeli nižšie dane

Vďaka jednorazovej daňovej úľave plánuje firma z offshore finančných centier do USA podľa odhadu presunúť 245 miliárd dolárov.

Najväčšie lietadlo na svete je zachránené, Emirates kúpia 20 superjumbov A380

Emirates prisľúbili odobrať 20 modelov A380, ktoré by im mal Airbus začať dodávať v roku 2020.

Štúdia potvrdila, že Nemci dokážu do roku 2050 znížiť emisie skleníkových plynov o 80 percent

Nemecko sa zaviazalo znížiť emisie skleníkových plynov o 80 až 95 percent do roku 2050 v porovnaní s rokom 1990.