Z potravinárskych firiem v SR vlani do reklamy najviac investoval podnik Nestlé

Bratislava 21. marca (TASR) - Z potravinárskych firiem, pôsobiacich na slovenskom trhu, minulý rok najvýznamnejší balík prostriedkov v objeme 342,5 ...

Bratislava 21. marca (TASR) - Z potravinárskych firiem, pôsobiacich na slovenskom trhu, minulý rok najvýznamnejší balík prostriedkov v objeme 342,5 milióna Sk vynaložila na reklamné aktivity spoločnosť Nestlé. Z domácich spoločností, ovládaných čisto slovenským kapitálom, bol najaktívnejším zadávateľom reklamy spracovateľ olejnín Palma-Tumys so 119 miliónmi Sk.

Cez hranicu 100 miliónov Sk sa podľa súhrnných údajov spoločnosti Taylor Nelson Sofres SK dostala ešte aj reklamná podpora značiek Coca Cola (242 miliónov Sk), Wrigleys (177 miliónov Sk) a Opavia (143 miliónov Sk). Zaradili sa sem i výrobca čokolád Figaro, spoločnosť Kraft Foods Slovakia, so 156 miliónmi Sk a tiež najsilnejší zadávateľ reklamy z oblasti mliekarenských výrobkov - firma Danone so 115 miliónmi Sk.

Z čisto slovenských výrobcov potravín sa medzi reklamne najsilnejších tuzemských producentov, ovládaných zahraničnými investormi, či firmy, ktoré na Slovensku vyvíjajú iba obchodné aktivity, dostali iba skutočné výnimky. Okrem spomenutej Palmy sa cez hranicu 10 miliónov Sk vlani prehupli len Stredoslovenské žriedla (59 miliónov Sk), St. Nicolaus (16 miliónov) či pivovar Topvar s 14 miliónmi.

Z hľadiska odvetví pri mliekarenských spoločnostiach mimo Danone nad úrovňou 10 miliónov Sk, vložených do reklamy, figurujú aj bratislavské Rajo (25 miliónov Sk) a Zempmilk Michalovce (13 miliónov Sk). Pre porovnanie najväčšia čisto slovenská mliekareň bez účasti zahraničných investorov - novozámocký Mliekospol - vynaložila vlani na reklamu iba niečo cez jeden milión korún.

Z pivovarov stojí najvyššie Zlatý Bažant, ovládaný holandským Heinekenom, ktorý do reklamy investoval 74 miliónov Sk. Jeho ďalší tuzemský pivovar Corgoň vynaložil 57 miliónov Sk a Heineken na slovenskom trhu vložil 38 miliónov Sk aj do podpory značky Amstel. Medzi značky Heinekenu sa so 60 miliónmi Sk dokázal vkliesniť iba pivovar Šariš, prepojený s juhoafrickým koncernom SAB.

Pri nealkoholických nápojoch mimo spomenutej značky Coca Cola a Stredoslovenských žriedel, a. s. sa cez hranicu 10 miliónov Sk dostala aj podpora značiek Pepsi Cola (37 miliónov Sk), Toma (13 miliónov Sk) a produktov českých Karlovarských minerálnych vôd, a. s. (27 miliónov Sk). Z výrobcov liehovín sa popri slovenskom St. Nicolaus cez túto úroveň prehupol aj český Stock Plzeň s 18 miliónmi Sk. Z mäsospracovateľov najvyššie figuruje firma PM Zbrojníky, ktorá do reklamy vložila niečo cez 9 miliónov Sk.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 858
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 787
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 554
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 396
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 223
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 030
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 823
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 001
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 027
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 880

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Spolupracuje aj s firmou Apple. Peniaze na výskum ale nedostal

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.

Neprehliadnite tiež

Brusel chce regulovať hranolčeky, môžu chutiť inak

Únia rokuje o nariadení, ktoré obmedzí teplotu fritovania zemiakov. Chuť hranolčekov to môže zmeniť.

Chcete stovky eur? Firmy zvyšujú odmeny za odporučenie nových ľudí

Na úradoch práce sa míňajú šikovní ľudia, preto firmy začali robiť nábor inak.

Zadržaný manažér VW v kauze emisií chce priznať vinu

Schmidta zatkli začiatkom januára na Floride.

Bratislava môže dostať novú linku, v Maďarsku vznikli nové aerolinky

Aerolínie založil honorárny konzul Maďarska na Srí Lanke, pôvodne chcel lietať dlhé trasy do Číny či Thajska.