Autodopravcovia nevylučujú obnovu protestu

Malí a strední autodopravcovia by mohli obnoviť protestnú akciu v súvislosti s výberom mýta.

BRATISLAVA. Zástupca Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) Jaroslav Polaček to pre agentúru SITA v pondelok priamo nepotvrdil, ale ani nevylúčil. O svojom ďalšom postupe podľa neho plánujú informovať v stredu 27. januára v Bratislave na zatiaľ neurčenom mieste.

"Ostali sme pri očakávaní. Neozvali sa nám, nikto nám neodpovedal," odpovedal Polaček na otázku, či sa ministerstvo dopravy už vyjadrilo k požiadavke autodpravcov v súvislosti s fungovaním a platením mýta. Autodopravcovia 19. januára oznámili, že odpoveď rezortu dopravy na žiadosť, aby výber mýta bol pozastavený do konca apríla tohto roka, očakávajú do 22. januára. Nič nebolo ani zo stretnutia na úrade vlády, ktoré autodopravcovia navrhovali do konca uplynulého týždňa.

UNAS žiadala rezort dopravy upraviť rozsah spoplatnenia ciest 1. triedy podľa pôvodného návrhu. Spoplatnené by mali byť podľa autodopravcov len cesty 1. triedy súbežné s diaľnicami a rýchlostnými komunikáciami v rozsahu 333 kilometrov. Navrhli tiež dopravnými značkami zakázať ich prejazd tranzitnej nákladnej doprave, ako je to riešené i v iných európskych krajinách, aby neboli nadmerne zaťažené. Pre výber mýta je spoplatnených vyše 1 400 kilometrov ciest prvej triedy, od 14. do 31. januára platí na nich nulová sadzba mýta kvôli úprave jednotlivých mýtnych úsekov. Zároveň chcú upraviť mýtne úseky tak, aby dopravcovia platili za skutočne prejazdenú vzdialenosť po vymedzenom úseku, tak ako je uvedené v pôvodnom zákone o elektronickom výbere mýta z roku 2007.

Minister dopravy Ľubomír Vážny už predtým odmietol znížiť rozsah platenia mýta na cestách prvej triedy. "Je to nereálne, to nemá žiadna krajina," opakovane odmietol Vážny po zasadnutí vlády 19. januára požiadavku dopravcov platiť len za prejazdené kilometre a nie za celé úseky. Po rokovaní o úprave mýtnych úsekov v ten istý deň informoval o rozhodnutí, že ak automobil neprejde celý meraný úsek a zíde z neho, nebude platiť mýto. resp. bude mať nulovú sadzbu. "Znamená to určitý ústupok zo strany štátu, určité oželenie výnosov za celý neprejdený úsek," povedal Vážny. Automobily by mali namiesto doterajších 826 úsekoch od februára platiť mýto na 1 006 upravených úsekoch dlhých do 5 kilometrov a od apríla na 1 700 skrátených úsekoch s priemernou dĺžkou 700 metrov. Podľa Vážneho je to maximálny ústupok voči dopravcom.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 921
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 528
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 456
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 266
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 638
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 578
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 248
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 889
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 654
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 721

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Krajina, ktorá neexistuje, ale funguje. Vitajte v Náhornom Karabachu

Nad arménskou krajinou pri Náhornom Karabachu vedie supermoderná lanovka. A z nej vidíme aj kus histórie.

TECH

Naživo: NASA zverejňuje veľký objav, detaily tajila

Na tlačovej konferencii má vesmírna agentúra oznámiť nové zistenia o exoplanétach.

DOMOV

Kotlebov neúspešný kandidát si našiel cestu do parlamentu

Anton Čulen bude poslaneckým asistentom Natálie Grausovej.

KOMENTÁRE

Môže sa zo Slovenska stať slabý kus stáda pre Putina?

Slovensko neutečie pred nevyhnutnosťou viac investovať do armády.

Neprehliadnite tiež

‘Prichadite k nam‘, Slovensko chce lákať ruských turistov

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

Británii potrvá niekoľko rokov, kým sa dohodne s Úniou

Rokovania o obchode v rámci Únie sú pomerne zdĺhavé.

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.

Británii hrozí, že bez ľudí z Únie úroda na poliach zhnije

Krajina tak môže stratiť schopnosť dopestovať a vyrobiť vlastné potraviny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop