Podnikatelia: Mýto je drahé, dokonca likvidačné

Združenie podnikateľov Slovenska v plnom rozsahu podporuje dopravcov a ich aktivity v súvislosti s fungovaním nového mýtneho systému. Celý mýtny systém je vraj zlý.

(Zdroj: ILUSTRAĆNÉ – SITA)

BRATISLAVA. Združenie podnikateľov Slovenska (ZPS) v plnom rozsahu podporuje dopravcov a ich aktivity v súvislosti s fungovaním nového mýtneho systému.

Ako povedal po dnešnom rokovaní Generálnej rady prezident ZPS Ján Oravec, podnikatelia sú presvedčení, že celý systém od jeho výberu až po súčasnú prevádzku je zlý.

Okrem jeho finančnej náročnosti, ktorá robí mýtny systém zavedený na Slovensku najdrahším v stredoeurópskom priestore, je podľa podnikateľov, z ktorých viacerí podnikajú aj v autodoprave, likvidačný. Na príkladoch z vlastnej praxe dokumentovali až 20-násobný nárast nákladov na dopravu v porovnaní so systémom diaľničných známok.

Vyjadrili tiež obavy, či peniaze získané výberom mýta sa aj reálne použijú na ďalšie budovanie cestnej infraštruktúry. Myslia si, že celý výnos z mýta neskončí v štátnom rozpočte, ale pôjde na úhradu nákladov na jeho zriadenie a jeho prevádzkovateľovi. Za dostatočné nepovažujú ani doterajšie kroky vlády, ktoré prijala na zmiernenie následkov vyplývajúcich z mýta, ako napríklad zníženie spotrebnej dane z nafty či užšie vymedzenie spoplatených úsekov.

Aj napriek pripravovanému zníženiu cien nafty Slovensko ostáva podľa ZPS najdrahšou krajinou v rámci regiónu, čo spochybňuje predpoklady, že zníženie ceny nafty budú využívať aj ostatní prepravcovia na jej čerpanie na území SR.

Minister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD) opakovane označil zavedenie mýtneho systému za veľmi dobré a problémy v jeho fungovaní pokladá len za "pôrodné bolesti", ktoré sa postupne darí odstraňovať. "Vláda pomáha kompenzovať problém elektronického mýta, našla riešenie v spotrebných daniach, našli sme riešenie v jeho úplne spravodlivom spoplatnení," konštatoval tento týždeň Vážny.

Za podľa nich nezvládnuté zavádzanie nového mýtneho systému kritizuje ministra dopravy aj opozícia a v tejto súvislosti sa ho tento týždeň pokúsila v parlamente odvolať z funkcie, ale bez úspechu.

Zobrazovanie mýtnych úsekov bude vraj prehľadnejšie

BRATISLAVA. Od februára sa mení spôsob zobrazovania prejdených spoplatnených úsekov pre dopravcov v rámci mýtneho systému na Slovensku. Namiesto identifikačné kódov úsekov budú uvedené ich presné názvy. Dnes to na brífingu vyhlásil riaditeľ služby zákazníkom akciovej spoločnosti SkyToll Miroslav Mikulčík.

Prevádzkovateľ mýta tak vyhovel dopravcom. "Oni chcú, aby sme pre lepšiu čitateľnosť uvádzali presné názvy úsekov, ktoré prešli, preto sme im v tomto smere vyhoveli," podotkol Mikulčík.

Odmietol tiež nedávne tvrdenia dopravcov, že faktúry nie sú korektné a pre daňových účtovníkov sú nepoužiteľné. "Všetky faktúry, ktoré sme doteraz, teda k 15. januáru vydali, sú korektné a v súlade či už s účtovným alebo daňovým zákonom. Zatiaľ neevidujeme jedinú reklamáciu," uviedol. SkyToll vydáva faktúry v dvoch zúčtovacích obdobiach, a to k 15. a 30. dňu mesiaca.

Predstavitelia Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) sa sťažovali na prvé faktúry, ktoré im boli doručené. Tie podľa nich nemožno kvôli nedostatkom použiť ako daňový doklad. Základným problémom je, že neboli označené ako faktúry, ale výzvy na platbu. Niektorým právnici odporučili, aby ich nezaplatili.

"Veď to mi nezoberie účtovník a neuzná ani daňový úrad," konštatoval člen organizačného výboru UNAS Jaroslav Polaček na štvrtkovom (21. januára) rokovaní Výboru Národnej rady (NR) SR pre hospodársku politiku, kde sa zástupcovia UNAS zúčastnili.

TASR

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 777
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 488
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 001
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 498
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 544
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 363
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 349
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 121
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 972
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 848

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Na testovanie potravín dá Brusel milión eur, zákony však meniť nebude

Sťažnosti Slovenska či Česka zobrala Európska komisia na vedomie. Zloženie potravín chce ďalej testovať.

Štát tvrdí, že neuprednostňuje diaľnice na juhu na úkor iných regiónov

Medzi deviatimi pripravovanými projektmi je šesť na výstavbu úsekov R2 na juhu stredného a východného Slovenska, kde má vládny Most-Híd voličov, upozornila opozícia.

Najväčší nespracovaný diamant na svete našiel kupca, stál 53 miliónov dolárov

Diamant Naše svetlo je veľký asi ako tenisová loptička a objavili ho v diamantovej bani v Botswane v roku 2015.

Kauza vajec s jedom proti blchám vyústila do memoranda pre všetky krajiny Únie

Záverom konferencie je 20-bodové memorandum, kde členské krajiny dostali za úlohu splniť jednotlivé body.