Opel zatvorí továreň v Antverpách. Prepustí 2500 ľudí

Americký koncern General Motors plánuje zatvoriť továreň v Belgicku, ktorá patrí jeho európskej dcére, automobilke Opel. Zamestnanci dnes na protest zablokovali parkovisko pred závodom.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – TASR)

BRUSEL. Americký koncern General Motors (GM) plánuje zatvoriť továreň v belgickom meste Antverpy, ktorá patrí jeho európskej dcére, automobilke Opel. O prácu tak príde zhruba 2500 zamestnancov. Tí dnes na protest zablokovali parkovisko pred závodom.

Podľa televíznej stanice VRT, ktorá sa odvoláva na informácie od odborárov, GM zatvorí továreň v Antverpách koncom júna.

Opel tieto správy nekomentoval a uviedol len, že vedenie spoločnosti bude o ďalšom osude belgického závodu ešte rokovať.

Americký koncern pôvodne plánoval predať automobilku Opel medzinárodnému konzorciu, ktoré tvorili kanadský výrobca autokomponentov Magna a ruská banka Sberbank. Vlani v novembri si to však rozmyslel a rozhodol sa, že si svoju európsku dcéru predsa len ponechá, ale uskutoční v nej reštrukturalizáciu. To vyvolalo rozpory medzi štátmi Európskej únie, v ktorých má Opel svoje závody. Každý z nich sa totiž snažil presvedčiť GM, aby nezatváral továreň v ich krajine.

GM už v roku 2007 oznámil, že ukončí výrobu modelov Astra v Antverpách, ktorú nahradia buď stredne veľké modely Chevrolet, alebo športové vozidlá. Ale práve tieto typy áut sa momentálne ťažšie predávajú. Zákazníci dávajú prednosť ekologickejším a úsporným typom áut. Na ich kúpu totiž viaceré štáty poskytujú finančný príspevok.

V novembri 2009 GM zároveň oznámil, že ponechá v prevádzke tie závody, ktoré majú lepšie vyhliadky na prežitie a dosiahnutie zisku.

Opel zníži počet pracovných miest o 8300

BRUSEL. Vedenie Opela, európskej dcéry amerického koncernu General Motors (GM), zníži počet pracovných miest vo svojich prevádzkach o 8300, z nich takmer polovica pripadne na Nemecko. Informoval o tom dnes v Bruseli šéf Opela Nick Reilly a súčasne dodal, že sa má zatvoriť závod v belgických Antverpách.

Ako ďalej povedal, vedenie Opela predpokladá, že jeho sanačný plán podporia vlády finančne. Výšku pomoci, o ktorú bude žiadať, neuviedol. Ďalej oznámil, že závod v Antverpách bude obmedzovať výrobu postupne. Podľa flámskej televízie by sa v ňom mala zastaviť výroba do konca tohto polroku.

Opel odôvodňuje nevyhnutnosť zrušiť montáž v Antverpách tým, že trh s motorovými vozidlami v Európe klesá. Analytici odhadujú, že tento rok sa ich predá o 1,5 milióna menej než vlani, a takmer o 4 milióny menej než v roku 2007, v ktorom ich odbyt dosiahol historický rekord.

Nemožno očakávať, uviedlo vedenie Opela, že sa trh dostane na predchádzajúcu úroveň rýchlo. Možno ju už ani nedosiahne.

Podľa Reillyho ďalšie plány na zatváranie závodov nejestvujú. V Nemecku sa však hovorí, že ohrozené sú aj kapacity v Bochume a Eisenachu.

Belgický odborový zväz CSC uviedol, že zamestnanci urobia všetko, čo je v ich silách, aby prevádzka závodu pokračovala aj po lete tohto roku.

Predseda závodnej rady v bochumskom závode Opela Rainer Einenkel žiada od detroitskej centrály GM, aby zrušenie závodu v Antverpách prehodnotila. "Nechceme nijaké zatváranie kapacít a nijaké prepúšťanie pre nadbytočnosť. To sme hovorili vždy a trváme na tom," povedal Einenkel.

Ak vedenie GM nezruší rozhodnutie, bude to mať vplyv aj na výsledok prebiehajúcich rokovaní o podiele zamestnancov Opela na ozdravení firmy.

TASR

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 538
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 197
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 861
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 503
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 132
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 146
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 034
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 515
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 576
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 495

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Exminister z nástenkového tendra kontroluje mestský podnik

Hlavní aktéri nástenkového tendra dnes žijú bežným životom.

ŠPORT

Prvá klasika ukáže favoritov. Víťazstvo sa však nevypláca

Belgičan Tom Boonen má poslednú šancu vyhrať.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop