Opel zatvorí továreň v Antverpách. Prepustí 2500 ľudí

Americký koncern General Motors plánuje zatvoriť továreň v Belgicku, ktorá patrí jeho európskej dcére, automobilke Opel. Zamestnanci dnes na protest zablokovali parkovisko pred závodom.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – TASR)

BRUSEL. Americký koncern General Motors (GM) plánuje zatvoriť továreň v belgickom meste Antverpy, ktorá patrí jeho európskej dcére, automobilke Opel. O prácu tak príde zhruba 2500 zamestnancov. Tí dnes na protest zablokovali parkovisko pred závodom.

Podľa televíznej stanice VRT, ktorá sa odvoláva na informácie od odborárov, GM zatvorí továreň v Antverpách koncom júna.

Opel tieto správy nekomentoval a uviedol len, že vedenie spoločnosti bude o ďalšom osude belgického závodu ešte rokovať.

Americký koncern pôvodne plánoval predať automobilku Opel medzinárodnému konzorciu, ktoré tvorili kanadský výrobca autokomponentov Magna a ruská banka Sberbank. Vlani v novembri si to však rozmyslel a rozhodol sa, že si svoju európsku dcéru predsa len ponechá, ale uskutoční v nej reštrukturalizáciu. To vyvolalo rozpory medzi štátmi Európskej únie, v ktorých má Opel svoje závody. Každý z nich sa totiž snažil presvedčiť GM, aby nezatváral továreň v ich krajine.

GM už v roku 2007 oznámil, že ukončí výrobu modelov Astra v Antverpách, ktorú nahradia buď stredne veľké modely Chevrolet, alebo športové vozidlá. Ale práve tieto typy áut sa momentálne ťažšie predávajú. Zákazníci dávajú prednosť ekologickejším a úsporným typom áut. Na ich kúpu totiž viaceré štáty poskytujú finančný príspevok.

V novembri 2009 GM zároveň oznámil, že ponechá v prevádzke tie závody, ktoré majú lepšie vyhliadky na prežitie a dosiahnutie zisku.

Opel zníži počet pracovných miest o 8300

BRUSEL. Vedenie Opela, európskej dcéry amerického koncernu General Motors (GM), zníži počet pracovných miest vo svojich prevádzkach o 8300, z nich takmer polovica pripadne na Nemecko. Informoval o tom dnes v Bruseli šéf Opela Nick Reilly a súčasne dodal, že sa má zatvoriť závod v belgických Antverpách.

Ako ďalej povedal, vedenie Opela predpokladá, že jeho sanačný plán podporia vlády finančne. Výšku pomoci, o ktorú bude žiadať, neuviedol. Ďalej oznámil, že závod v Antverpách bude obmedzovať výrobu postupne. Podľa flámskej televízie by sa v ňom mala zastaviť výroba do konca tohto polroku.

Opel odôvodňuje nevyhnutnosť zrušiť montáž v Antverpách tým, že trh s motorovými vozidlami v Európe klesá. Analytici odhadujú, že tento rok sa ich predá o 1,5 milióna menej než vlani, a takmer o 4 milióny menej než v roku 2007, v ktorom ich odbyt dosiahol historický rekord.

Nemožno očakávať, uviedlo vedenie Opela, že sa trh dostane na predchádzajúcu úroveň rýchlo. Možno ju už ani nedosiahne.

Podľa Reillyho ďalšie plány na zatváranie závodov nejestvujú. V Nemecku sa však hovorí, že ohrozené sú aj kapacity v Bochume a Eisenachu.

Belgický odborový zväz CSC uviedol, že zamestnanci urobia všetko, čo je v ich silách, aby prevádzka závodu pokračovala aj po lete tohto roku.

Predseda závodnej rady v bochumskom závode Opela Rainer Einenkel žiada od detroitskej centrály GM, aby zrušenie závodu v Antverpách prehodnotila. "Nechceme nijaké zatváranie kapacít a nijaké prepúšťanie pre nadbytočnosť. To sme hovorili vždy a trváme na tom," povedal Einenkel.

Ak vedenie GM nezruší rozhodnutie, bude to mať vplyv aj na výsledok prebiehajúcich rokovaní o podiele zamestnancov Opela na ozdravení firmy.

TASR

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 673
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 517
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 112
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 006
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 446
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 578
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 574
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 467
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 452
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 026

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

Žiaľ, nie sme v armáde, ale v Smer-SNS-Híd. Kde, všakáno, je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Zákon na ochranu médií sa dá ľahko obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

DOMOV

Oligarchovia majú novú príležitosť, Markíza má byť na predaj

Hovorí sa aj o predaji denníka Nový čas.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.