Na šrotoviskách končili najmä škodovky a vazy

Na vrakoviskách počas dvoch kôl takzvaného šrotovného, ktorým sa vláda v boji proti kríze snažila vlani podporiť ekonomiku, skončilo 44.200 áut s priemerným vekom 21 rokov.

(Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Motoristi sa zbavovali najmä starých škodoviek, vazov a fiatiek, okrem nich odviezli na šrotoviská ešte ďalších 66 značiek.

Najviac zošrotované značky:

1. Škoda 26736 áut

2. VAZ 2786 áut

3. Fiat 2570 áut

4. Ford 1491 áut

5. Daewoo 1459 áut

6. Reanult 1458 áut

7. Peugeot 1103 áut

8. Opel 1085 áut

Dotáciu na "šrotovné" potom využili na kúpu auta hlavne u importérov Renault, Škoda Auto a KIA Motors. Vyplýva to z informácii Združenia automobilového priemyslu.

"Najviac vyradených vozidiel bolo v Prešovskom kraji a z okresov je na prvom mieste Bratislava. Viac ako 54 percent vlastníkov vozidiel, ktorí dali zlikvidovať staré vozidlo, bolo starších ako 50 rokov," uviedlo združenie v tlačovej správe.

Motoristi, ktorí nechali staré auto na šrotovisku, potom mali najväčší záujem predovšetkým o nové modely Renault Thalia, Škoda Fabia a KIA cee´d.

Združenie pripustilo, že "šrotovné" pomohlo sčasti obnoviť vozidlový park na Slovensku, na priemerný vek áut však príliš veľký vplyv nemalo. Začiatkom roka jazdilo v krajine necelého 1,6 milióna vozidiel s priemerným vekom 11 rokov.

Podľa skorších informácií si nárok na štátnu dotáciu na kúpu nového auta po zošrotovaní starého vozidla v minulom roku uplatnilo 39.270 vodičov, viac ako desatina poukazov tak zostala nevyužitá. Štát na dotáciu celkovo vyčlenil približne 55,3 milióna eur. Tretie kolo takzvaného šrotovného sa nechystá.

Vláda premiéra Roberta Fica (Smer-SD) odštartovala "šrotovné" na podporu ekonomiky vlani v marci. V prvom kole štát prispel vodičom na kúpu nového vozidla 1500 eurami, pokiaľ predajcovia znížili cenu vozidiel o ďalších 500 eur. V druhom kole podpora štátu klesla na 1000 eur a na rovnakú sumu sa zvýšil požadovaný príspevok obchodníkov.

Príspevok štátu vyvolal rozporuplné reakcie. Ministerstvo hospodárstva ho obhajovalo, podľa časti analytikov však išlo o zvýhodňovanie jedného sektoru ekonomiky za peniaze všetkých daňových poplatníkov. K podobnému kroku sa však odhodlalo viacero európskych krajín.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami.
  2. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  3. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  4. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  5. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  6. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  7. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  8. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  10. Cíťte sa v priestore príjemne
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 045
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 524
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 282
  4. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 051
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 972
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 907
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 761
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 493
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 055
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 753

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prečo by Plavčan nemal byť ministrom

Peter Plavčan, ktorého si vybrala SNS, mal za sebou kauzy, už keď sa stal členom vlády. Aj keď ďalšie pribúdajú, odstúpiť zatiaľ neplánuje.

KOMENTÁRE

Keď už je trápne posmievať sa ministrovi školstva

Dôležité je ukázať, kto to celé vymyslel. A či to je riadená schéma.

ŠPORT

Ružomberok potrápil favorita, s Evertonom prehral iba o gól

Jediný gól stretnutia strelil kapitán domácich Leighton Baines.

TECH

Vedci ukázali, aké majú ľudia nezvyčajné sexuálne túžby

Štúdia naznačila, že rozdiel medzi mužmi a ženami nie je veľký.

Neprehliadnite tiež

Chuť hranolčekov z ulice Únia nezmení

Zmenu v návrhu nariadenia vyrokovalo Belgicko, aby sa nezmenila výroba dvakrát smažených hranolčekov z pouličných stánkov.

Starbucks urobil miliardový obchod, získa ďalšie kaviarne v Číne

Reťazec získa zhruba 1300 prevádzok v mestách Šanghaj a Ťiang-su a v provincii Če-ťiang.

Predseda Európskej investičnej banky sa nezmení, opäť to bude Werner Hoyer

Hoyer je predsedom banky od začiatku roka 2012, teraz ho zvolili na ďalších šesť rokov.