Elektromobily sa presadia v priebehu piatich rokov

Elektromobily sa môžu presadiť rýchlejšie, než sa vo všeobecnosti predpokladá. V New Yorku je každý piaty potenciálny kupca auta prístupný myšlienke, že si kúpi elektromobil.

Düsseldorf. Elektromobily sa môžu presadiť rýchlejšie, než sa vo všeobecnosti predpokladá. Podľa štúdie poradenskej spoločnosti McKinsey vo veľkých mestách sa stanú v priebehu piatich rokov reálnou alternatívou tradičným autám.

V New Yorku je každý piaty potenciálny kupca auta prístupný myšlienke, že si kúpi elektromobil. Ukázala to v pondelok (11.1.) zverejnená štúdia spoločnosti McKinsey. Takže podľa realistického scenára by v roku 2015 mohli elektromobily predstavovať až 16 % novo predaných áut v New Yorku. V Paríži by to mohlo byť až 9 % a v Šanghaji okolo 5 %. V absolútnych číslach to znamená, že o 5 rokov by po uliciach New Yorku mohlo jazdiť 70.000 elektromobilov, v Paríži 62.000 a Šanghaji 26.000.

Na 25 najväčších aglomerácií s počtom obyvateľov nad 10 miliónov pripadá až 10 % z celosvetových emisií kysličníka uhličitého (CO2). Preto sú podľa spoločnosti McKinsey "prirodzeným prostredím pre vznik elektro mobility". Pre rozšírenie elektromobilov nie je v prvej fáze podľa štúdie potrebná hustá infraštruktúra verejných dobíjacích staníc. "Doteraz sa šance elektromobilov posudzovali podľa toho, ako rýchlo je možné vystavať infraštruktúru verejných dobíjacích staníc," uviedol analytik McKinsey Christian Malorny. "Naša štúdia prišla k záveru, že v najbližších piatich rokoch nie je potrebná hustá infraštruktúra verejných dobíjacích staníc."

Podľa prieskumu prví kupci elektromobilov sú pripravení na to, že budú svoje vozidlá nabíjať doma alebo na parkovisku. "Vodiči celkom prirodzene prispôsobia svoje zvyky tomu, že pri každej jazde sa musia dostať domov," myslí si Malorny. Podľa poradenskej firmy Bain ukázal prieskum medzi užívateľmi elektromobilov v Londýne, že dnešný krátky dojazd pre nich po nie príliš dlhom navyknutí si nie je žiadnym problémom.

Na podporu toho, aby boli vodiči ochotní prejsť na elektromobil, je podľa McKinsey potrebné zvýšiť informovanosť spotrebiteľov, keďže až 40 % z nich nevie o elektromobiloch vôbec nič. Spoločnosť tiež považuje na začiatku za potrebný aj istý finančný stimul, aby sa predovšetkým v Číne vytvoril dopyt. Tradičná finančná podpora však nemusí byť dostatočná. Napríklad pre kupcov prvého elektromobilu je podstatne zaujímavejšie to, ak by mohli využívať špeciálne jazdné pruhy, napríklad pruhy určené pre autobusy, ako daňová úľava vo výške 3000 USD (2087 eur).

Analytik spoločnosti NordLB Frank Schwope zasa očakáva, že výrobcovia kvôli predĺženiu dojazdu vybavia elektromobily aj spaľovacím motorom.

Informoval o tom Handelsblatt.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  1. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  2. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  7. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  8. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 18 886
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 755
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 899
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 776
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 253
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 116
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 880
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 751
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 340
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 284

Téma: Voľby v Nemecku


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecko, Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Buďte skromní! Káže občanom tadžický prezident

Perzské svadby sú výrazom materiálnej podstaty starých tradícií

BRATISLAVA

Nivy zatvoria. Pozrite si, kde vystúpite v Bratislave z autobusu

Novú stanicu chcú postaviť do troch rokov.

DOMOV

Na smrti trojročného chlapca má podiel nemocnica, zle ho liečila

Úrad zistil, že nitrianska nemocnica v liečbe chlapca pochybila.

Neprehliadnite tiež

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

Hľadá sa EY Podnikateľ roka, víťaz pocestuje do Monte Carla

Do súťaže môžu podnikateľov nominovať aj ich zákazníci alebo známi.

Nová dotácia. Časť drevodomu zaplatí po novom štát

Tento rok rozdelí rezort pôdohospodárstva na montované domy z dreva milión eur. Výška podpory bude závisieť od regiónu

Ekonomika má rásť 3,3-percentným tempom, v budúcom roku ešte zrýchli

Vyplýva to z dát, ktoré zverejnil Inštitút finančnej politiky pri ministerstve financií.