Volkswagen sa nebude ponáhľať s uvedením elektromobilu na trh

Volkswagen (VW) sa domnieva, že v technológii, ktorá predstavuje budúcnosť automobilového sektora, vo vývoji elektromobilov, nemá v súčasnosti nikto náskok.

DETROIT. "Sme presne tak ďaleko ako všetci ostatní," povedal agentúre DPA na medzinárodnej výstave v Detroite šéf vývoja VW Ulrich Hackenberg. Všetci sa nachádzajú ešte stále v úvodnej fáze jej zvládnutia.

Manažér sa domnieva, že odvetvie bude musieť prekonať ešte veľmi dlhú cestu, kým sa vo vývoji elektromobilov dostane k prelomu.

Pokiaľ ide o uvedenie svojho elektromobilu na trh, VW sa správa dosť konzervatívne. "Túto problematiku najprv chceme spoznať do najmenších podrobností," uviedol Hackenberg. To najhoršie, čo by sa mohlo stať, by bolo, keby technika od začiatku nefungovala tak, ako by mala. "Taký začiatok nechceme spájať s našou výrobnou značkou," pripomenul. Wolfsburčania plánujú uviesť na trh svoj prvý elektromobil v roku 2013 a mal by patriť do skupiny malých vozidiel Up.

Kritici tvrdia, že nemecký automobilový priemysel zaostáva vo vývoji alternatívnych pohonov. Americký General Motors (GM) uvedie na trh Kalifornie svoj elektromobil Chevrolet Volt ešte do konca tohto roka. V Európe by jeho dcéra Opel mala v roku 2011 začať sériovú výrobu elektromobilu Opel Ampera.

VW už vyskúšal svoj elektromobil Golf. Výsledky testov budú dôležité pre vývoj elektrického modelu Up. Golf s elektrickým pohonom však zatiaľ nemá termín uvedenia na trh. "Ale keď ho bude trh potrebovať, môžeme reagovať veľmi rýchlo," povedal Hackenberg.

Podľa VW elektromobily v roku 2020 budú mať podiel na svetovom trhu s osobnými vozidlami len 1,5 až 2 %.

Elektromobily sa stanú hlavne témou veľkých miest. "Je to len technologický výhonok, ale výhonky sú vývojaschopné," dodal manažér.

Elektromobily patria medzi témy, ktoré budú formovať budúcnosť odvetvia, a sú aj ťažiskom súčasnej automobilovej výstavy v Detroite, ktorá potrvá do nedele 24. januára. Kľúčom k ich úspechu sa zrejme stane vyvinutie výkonných a cenovo prijateľných lítiovoiónových batérií. Volkswagen rieši túto úlohu spolu s viacerými partnermi. Medzi nimi sú aj japonské koncerny Toshiba a Sanyo a čínska automobilka BYD.

Ďalším orieškom, ktorý treba rozlúsknuť, je rýchle nabíjanie batérií. V Japonsku už takéto expresné dobíjacie stanice majú. V budúcnosti musia byť pre motoristov ľahko dostupné po celej krajine. Na ich vybudovanie bude treba vynaložiť obrovské investície. Do výstavby elektrických dobíjacích staníc sa však budú musieť zapojiť aj výrobcovia elektrickej energie.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 332
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 592
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 012
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 642
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 846
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 577
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 529
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 246
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 236
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 124

Téma: Voľby v Nemecku


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecko, Elektromobily, Štrajk vo Volkswagene, Práca, Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Nový šéf ÚVO už pozná svoj plat, bude ho dostávať päť rokov

Miroslav Hlivák bude zarábať mesačne zhruba 3 142 eur.

Rezník sa s výmenou personálu v RTVS ponáhľa, plánuje aj prestavbu areálu

Šéf RTVS chce mať nový manažment najneskôr do konca októbra.

Rekordne veľa Slovákov má prácu, nezamestnanosť je najnižšia v histórii

Najviac voľných miest bolo v Bratislavskom kraji, najmenej ich bolo v Košickom kraji.

Thyssenkrupp a Tata Steel sa spoja. V Európe budú dvojkou na oceliarskom trhu

Oba koncerny budú mať 50-percentný podiel v spoločnom podniku, ktorý budú riadiť cez holdingovú spoločnosť.