Volkswagen sa nebude ponáhľať s uvedením elektromobilu na trh

Volkswagen (VW) sa domnieva, že v technológii, ktorá predstavuje budúcnosť automobilového sektora, vo vývoji elektromobilov, nemá v súčasnosti nikto náskok.

DETROIT. "Sme presne tak ďaleko ako všetci ostatní," povedal agentúre DPA na medzinárodnej výstave v Detroite šéf vývoja VW Ulrich Hackenberg. Všetci sa nachádzajú ešte stále v úvodnej fáze jej zvládnutia.

Manažér sa domnieva, že odvetvie bude musieť prekonať ešte veľmi dlhú cestu, kým sa vo vývoji elektromobilov dostane k prelomu.

Pokiaľ ide o uvedenie svojho elektromobilu na trh, VW sa správa dosť konzervatívne. "Túto problematiku najprv chceme spoznať do najmenších podrobností," uviedol Hackenberg. To najhoršie, čo by sa mohlo stať, by bolo, keby technika od začiatku nefungovala tak, ako by mala. "Taký začiatok nechceme spájať s našou výrobnou značkou," pripomenul. Wolfsburčania plánujú uviesť na trh svoj prvý elektromobil v roku 2013 a mal by patriť do skupiny malých vozidiel Up.

Kritici tvrdia, že nemecký automobilový priemysel zaostáva vo vývoji alternatívnych pohonov. Americký General Motors (GM) uvedie na trh Kalifornie svoj elektromobil Chevrolet Volt ešte do konca tohto roka. V Európe by jeho dcéra Opel mala v roku 2011 začať sériovú výrobu elektromobilu Opel Ampera.

VW už vyskúšal svoj elektromobil Golf. Výsledky testov budú dôležité pre vývoj elektrického modelu Up. Golf s elektrickým pohonom však zatiaľ nemá termín uvedenia na trh. "Ale keď ho bude trh potrebovať, môžeme reagovať veľmi rýchlo," povedal Hackenberg.

Podľa VW elektromobily v roku 2020 budú mať podiel na svetovom trhu s osobnými vozidlami len 1,5 až 2 %.

Elektromobily sa stanú hlavne témou veľkých miest. "Je to len technologický výhonok, ale výhonky sú vývojaschopné," dodal manažér.

Elektromobily patria medzi témy, ktoré budú formovať budúcnosť odvetvia, a sú aj ťažiskom súčasnej automobilovej výstavy v Detroite, ktorá potrvá do nedele 24. januára. Kľúčom k ich úspechu sa zrejme stane vyvinutie výkonných a cenovo prijateľných lítiovoiónových batérií. Volkswagen rieši túto úlohu spolu s viacerými partnermi. Medzi nimi sú aj japonské koncerny Toshiba a Sanyo a čínska automobilka BYD.

Ďalším orieškom, ktorý treba rozlúsknuť, je rýchle nabíjanie batérií. V Japonsku už takéto expresné dobíjacie stanice majú. V budúcnosti musia byť pre motoristov ľahko dostupné po celej krajine. Na ich vybudovanie bude treba vynaložiť obrovské investície. Do výstavby elektrických dobíjacích staníc sa však budú musieť zapojiť aj výrobcovia elektrickej energie.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 881
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 526
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 965
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 505
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 922
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 682
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 499
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 327
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 838
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop