Volkswagen sa nebude ponáhľať s uvedením elektromobilu na trh

Volkswagen (VW) sa domnieva, že v technológii, ktorá predstavuje budúcnosť automobilového sektora, vo vývoji elektromobilov, nemá v súčasnosti nikto náskok.

DETROIT. "Sme presne tak ďaleko ako všetci ostatní," povedal agentúre DPA na medzinárodnej výstave v Detroite šéf vývoja VW Ulrich Hackenberg. Všetci sa nachádzajú ešte stále v úvodnej fáze jej zvládnutia.

Manažér sa domnieva, že odvetvie bude musieť prekonať ešte veľmi dlhú cestu, kým sa vo vývoji elektromobilov dostane k prelomu.

Pokiaľ ide o uvedenie svojho elektromobilu na trh, VW sa správa dosť konzervatívne. "Túto problematiku najprv chceme spoznať do najmenších podrobností," uviedol Hackenberg. To najhoršie, čo by sa mohlo stať, by bolo, keby technika od začiatku nefungovala tak, ako by mala. "Taký začiatok nechceme spájať s našou výrobnou značkou," pripomenul. Wolfsburčania plánujú uviesť na trh svoj prvý elektromobil v roku 2013 a mal by patriť do skupiny malých vozidiel Up.

Kritici tvrdia, že nemecký automobilový priemysel zaostáva vo vývoji alternatívnych pohonov. Americký General Motors (GM) uvedie na trh Kalifornie svoj elektromobil Chevrolet Volt ešte do konca tohto roka. V Európe by jeho dcéra Opel mala v roku 2011 začať sériovú výrobu elektromobilu Opel Ampera.

VW už vyskúšal svoj elektromobil Golf. Výsledky testov budú dôležité pre vývoj elektrického modelu Up. Golf s elektrickým pohonom však zatiaľ nemá termín uvedenia na trh. "Ale keď ho bude trh potrebovať, môžeme reagovať veľmi rýchlo," povedal Hackenberg.

Podľa VW elektromobily v roku 2020 budú mať podiel na svetovom trhu s osobnými vozidlami len 1,5 až 2 %.

Elektromobily sa stanú hlavne témou veľkých miest. "Je to len technologický výhonok, ale výhonky sú vývojaschopné," dodal manažér.

Elektromobily patria medzi témy, ktoré budú formovať budúcnosť odvetvia, a sú aj ťažiskom súčasnej automobilovej výstavy v Detroite, ktorá potrvá do nedele 24. januára. Kľúčom k ich úspechu sa zrejme stane vyvinutie výkonných a cenovo prijateľných lítiovoiónových batérií. Volkswagen rieši túto úlohu spolu s viacerými partnermi. Medzi nimi sú aj japonské koncerny Toshiba a Sanyo a čínska automobilka BYD.

Ďalším orieškom, ktorý treba rozlúsknuť, je rýchle nabíjanie batérií. V Japonsku už takéto expresné dobíjacie stanice majú. V budúcnosti musia byť pre motoristov ľahko dostupné po celej krajine. Na ich vybudovanie bude treba vynaložiť obrovské investície. Do výstavby elektrických dobíjacích staníc sa však budú musieť zapojiť aj výrobcovia elektrickej energie.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 087
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 043
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 8 466
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 827
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 368
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 194
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 5 805
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 009
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 649
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 3 708

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kotlebovcom po zrušení môžu siahnuť na majetok, pozrite sa na aký

Kotlebovcom sa po vstupe do banskobystrickej župy začalo dariť, kupovali autá aj domy.

SVET

Rakúska štátna tajomníčka: Teraz útočia na webe, zajtra v uliciach

Rakúsko pripravuje zákony o nenávistných prejavoch.

KOMENTÁRE

Netreba vedieť, čo je Kajínek. Z väznice vykročila celebrita (Schutzov týždeň)

Proti „ideám“ Sme rodina je šuvix aj nový „sociálny balík“ Smer-SNS-HíD.

Neprehliadnite tiež

Ako odhaliť šmejdov ešte pred konaním akcie a čo spraviť s výrobkami

Zmluvy, ktoré človek podpíše na nelegálne usporiadanej akcii, neplatia.

Bloomberg: Elektrické auta môžu byť lacnejšie než benzínové

Pokles cien batérií by mohol znamenať, že elektrické autá zlacnejú už v roku 2025.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.

V Bratislave zvažujú postaviť parkovací dom s parkom na streche

Parkovací dom chce postaviť mestská časť, rekreačná zóna má mať 1423 štvorcových metrov.