Slováci nezvládli zavedenie mýta, tvrdí Česmad Bohemia

Po dvoch dňoch zavedenia elektronického mýta je jasné, že to Slovensko organizačne nezvládlo - tvrdí české združenie Česmad Bohemia.

BRATISLAVA. "Mnohokilometrové a viac než desaťhodinové kolóny na hraničných priechodoch so Slovenskou republikou nie sú ani demonštráciou dopravcov, ani pripomienkou minulých rokov, ale dôsledkom organizačnej neschopnosti pri spúšťaní elektronického výberu mýta," konštatuje Martin Felix, hovorca združenia Česmad Bohemia, ktoré združuje viac ako 2 000 podnikateľských subjektov s takmer 20 000 vozidlami.

Združenie kritizuje, že sa nepríjemnostiam nevyhli ani tí českí dopravcovia, ktorí si palubné jednotky objednali a zaplatili v predstihu už pred mesiacom. Stále ich však nedostali a ak chcú splniť zákon a "prispieť nemalými čiastkami slovenskému eráru za použitie diaľnic a ciest prvej triedy", musia stáť v radoch. Združeniu Česmad Bohemia sa nepáči, že vodič musí mať pri sebe minimálne 101 eur v hotovosti, ak chce prejsť na slovenské územie s nákladným vozidlom alebo autobusom nad 3,5 tony. "Obchádzka spoplatnených úsekov nepripadá do úvahy, pretože na rozdiel od Česka nie sú tieto úseky označené a bez palubnej jednotky ich nie je možné identifikovať," kritizuje Česmad Bohemia. Dopravcovia sa na benevolentnosť slovenskej polície odmietajú spoliehať, keďže prvé pokuty vo výške 1 655 eur padli už tri hodiny po spustení systému. "Je veľmi smutné, keď si vlády robia z cestnej dopravy dojnú kravu, ale ešte smutnejšie, keď ani nie sú schopné vytvoriť užívateľsky ústretové prostredie pre výber týchto daní," zhodnotil generálny tajomník Česmad Bohemia Martin Špryňar.

Naopak, generálny riaditeľ spoločnosti SkyToll Matej Okáli je s fungovaním mýtneho systému spokojný. "Som presvedčený, že mýtny systém tak, ako je nastavený, je nastavený dobre. Ja som nikdy nepovedal, že systém funguje ideálne, určite existujú nedostatky, ktoré ale priebežne riešime," vyhlásil dnes na stretnutí s novinármi Okáli. Najväčší nápor registrácie mýtneho systému zo strany zahraničných autodopravcov očakáva šéf SkyTollu začiatkom budúceho týždňa. Spoločnosť SkyToll do utorka 15. hodiny vyzbierala na mýtnom systéme viac ako 650 tis. eur, ktoré putovali do štátnej kasy.

Systém elektronického výberu mýta, platný od 1. januára, komplikuje situáciu dopravcov na hraniciach. Napríklad na česko-slovenskom hraničnom priechode Mosty u Jablunkova prispôsobili jazdné pruhy, keďže sa tam stále tvorí kolóna kamiónov, ktorých vodiči si vybavujú palubné jednotky slovenského mýtneho systému. "Je to jeden z problémov, ktorý sme zaznamenali. Rady sme avizovali. Samozrejme tieto rady sú spôsobené primárne zahraničnými autodopravcami, ktorí sa registrujú," povedal Okáli. Podľa neho spoločnosť tento problém rieši rôznymi spôsobmi. "Riešime to od posilnenia pracovísk na hraničných distribučných miestach až po poskytnutie občerstvenia," dodal Okáli. Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti SkyToll autodopravcovia môžu reklamovať prípadné sankcie, ktoré im hrozia za meškanie spôsobené čakaním na registráciu do mýtneho systému. "Každý jeden prepravca má možnosť podať reklamáciu alebo sťažnosť. Reklamácia bude posudzovaná podľa reklamačného poriadku a bude riešená separátne," uzavrel

Únia autodopravcov Slovenska vyčíta mýtnemu systému najmä jeho nepripravenosť. Podľa Rudolfa Páleša z únie autodopravcov je mýtny systém spravodlivý len vtedy, keď funguje. "Mýtny systém vyhral najdrahší dodávateľ, tak sme očakávali, že bude fungovať ako v okolitých krajinách. Bohužiaľ to tak nie je," uviedol dnes na tlačovej besede Páleš. Ako ďalej pokračoval, dopravcovia nevedia, kedy jazdia po spoplatnenom úseku, úseky nie sú označené a sprístupnený kalkulátor mýta je podľa neho úplná katastrofa. Dopravcom taktiež prekáža nemožnosť platby palivovými kartami, hoci sú podľa Páleša uvedené ako jedna z možností platby. Problémy sú podľa neho i s dodávkou palubných jednotiek, ktorým zároveň vyčítal kazovosť. "I napriek vyjadreniam spoločnosti SkyToll a ministerstva dopravy, trváme na tom, že systém je nepripravený," uviedol hovorca dopravcov Jaroslav Polaček.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 734
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 557
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 272
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 044
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 723
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 567
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 329
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 871
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 615
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 994

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop