Slováci nezvládli zavedenie mýta, tvrdí Česmad Bohemia

Po dvoch dňoch zavedenia elektronického mýta je jasné, že to Slovensko organizačne nezvládlo - tvrdí české združenie Česmad Bohemia.

BRATISLAVA. "Mnohokilometrové a viac než desaťhodinové kolóny na hraničných priechodoch so Slovenskou republikou nie sú ani demonštráciou dopravcov, ani pripomienkou minulých rokov, ale dôsledkom organizačnej neschopnosti pri spúšťaní elektronického výberu mýta," konštatuje Martin Felix, hovorca združenia Česmad Bohemia, ktoré združuje viac ako 2 000 podnikateľských subjektov s takmer 20 000 vozidlami.

Združenie kritizuje, že sa nepríjemnostiam nevyhli ani tí českí dopravcovia, ktorí si palubné jednotky objednali a zaplatili v predstihu už pred mesiacom. Stále ich však nedostali a ak chcú splniť zákon a "prispieť nemalými čiastkami slovenskému eráru za použitie diaľnic a ciest prvej triedy", musia stáť v radoch. Združeniu Česmad Bohemia sa nepáči, že vodič musí mať pri sebe minimálne 101 eur v hotovosti, ak chce prejsť na slovenské územie s nákladným vozidlom alebo autobusom nad 3,5 tony. "Obchádzka spoplatnených úsekov nepripadá do úvahy, pretože na rozdiel od Česka nie sú tieto úseky označené a bez palubnej jednotky ich nie je možné identifikovať," kritizuje Česmad Bohemia. Dopravcovia sa na benevolentnosť slovenskej polície odmietajú spoliehať, keďže prvé pokuty vo výške 1 655 eur padli už tri hodiny po spustení systému. "Je veľmi smutné, keď si vlády robia z cestnej dopravy dojnú kravu, ale ešte smutnejšie, keď ani nie sú schopné vytvoriť užívateľsky ústretové prostredie pre výber týchto daní," zhodnotil generálny tajomník Česmad Bohemia Martin Špryňar.

Naopak, generálny riaditeľ spoločnosti SkyToll Matej Okáli je s fungovaním mýtneho systému spokojný. "Som presvedčený, že mýtny systém tak, ako je nastavený, je nastavený dobre. Ja som nikdy nepovedal, že systém funguje ideálne, určite existujú nedostatky, ktoré ale priebežne riešime," vyhlásil dnes na stretnutí s novinármi Okáli. Najväčší nápor registrácie mýtneho systému zo strany zahraničných autodopravcov očakáva šéf SkyTollu začiatkom budúceho týždňa. Spoločnosť SkyToll do utorka 15. hodiny vyzbierala na mýtnom systéme viac ako 650 tis. eur, ktoré putovali do štátnej kasy.

Systém elektronického výberu mýta, platný od 1. januára, komplikuje situáciu dopravcov na hraniciach. Napríklad na česko-slovenskom hraničnom priechode Mosty u Jablunkova prispôsobili jazdné pruhy, keďže sa tam stále tvorí kolóna kamiónov, ktorých vodiči si vybavujú palubné jednotky slovenského mýtneho systému. "Je to jeden z problémov, ktorý sme zaznamenali. Rady sme avizovali. Samozrejme tieto rady sú spôsobené primárne zahraničnými autodopravcami, ktorí sa registrujú," povedal Okáli. Podľa neho spoločnosť tento problém rieši rôznymi spôsobmi. "Riešime to od posilnenia pracovísk na hraničných distribučných miestach až po poskytnutie občerstvenia," dodal Okáli. Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti SkyToll autodopravcovia môžu reklamovať prípadné sankcie, ktoré im hrozia za meškanie spôsobené čakaním na registráciu do mýtneho systému. "Každý jeden prepravca má možnosť podať reklamáciu alebo sťažnosť. Reklamácia bude posudzovaná podľa reklamačného poriadku a bude riešená separátne," uzavrel

Únia autodopravcov Slovenska vyčíta mýtnemu systému najmä jeho nepripravenosť. Podľa Rudolfa Páleša z únie autodopravcov je mýtny systém spravodlivý len vtedy, keď funguje. "Mýtny systém vyhral najdrahší dodávateľ, tak sme očakávali, že bude fungovať ako v okolitých krajinách. Bohužiaľ to tak nie je," uviedol dnes na tlačovej besede Páleš. Ako ďalej pokračoval, dopravcovia nevedia, kedy jazdia po spoplatnenom úseku, úseky nie sú označené a sprístupnený kalkulátor mýta je podľa neho úplná katastrofa. Dopravcom taktiež prekáža nemožnosť platby palivovými kartami, hoci sú podľa Páleša uvedené ako jedna z možností platby. Problémy sú podľa neho i s dodávkou palubných jednotiek, ktorým zároveň vyčítal kazovosť. "I napriek vyjadreniam spoločnosti SkyToll a ministerstva dopravy, trváme na tom, že systém je nepripravený," uviedol hovorca dopravcov Jaroslav Polaček.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  3. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  4. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  6. Leto nekončí!
  7. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  10. Už aj seniori presadajú do SUV
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 585
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 516
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 346
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 775
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 292
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 124
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 079
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 072
  9. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 904
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 644

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prehrali a odišli k medveďom. Danko nie je prvý, kto sa po porážke stratil

Za medveďmi pravidelne chodil Vladimír Mečiar, po neúspešných voľbách sa trikrát vytratil aj Robert Fico.

KOMENTÁRE

Bojkot zasadania vlády vracia Dankovi v hre vážnosť

Tromfom Danka je teraz jeho nevypočítateľnosť, náladovosť.

AUTO

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Neprehliadnite tiež

Detský zásyp od J&J mal spôsobiť žene rakovinu, súd jej dal za pravdu

Echevarriová tvrdila, že mastenec, ktorý obsahuje detský prášok, vyvoláva rakovinu vaječníkov v prípade pravidelného používania.

Smrť blízkeho majú platiť poisťovne, rozhodol súd. Tie nesúhlasia

Spor, či majú poisťovne platiť blízkym bolestné, sa na Slovensku vlečie už desať rokov.

Tesco otvorilo pri Galante najväčšie distribučné centrum v strednej Európe

Nové centrum sa zameriava na distribúciu potravín, kozmetiky, oblečenia a techniky. Zamestnalo 1 200 ľudí.

Počet turistov v Dubrovníku je neúnosne vysoký, primátor ho chce obmedziť kvótou

Z krátkodobého ekonomického hľadiska obmedzenie počtu turistov bude pre mesto nevýhodné.