ŠANGHAJ. Americký koncern General Motors (GM) v roku 2009 zaznamenal nárast predaja svojich vozidiel v Číne medziročne o 66,9 %.
Podľa najnovších údajov v roku 2009 dosiahol odbyt vozidiel GM v Číne 1,83 milióna kusov a podiel automobilky na miestnom trhu sa zvýšil odhadom na 13,4 % z 12,1 % v závere roka 2008.
Na porovnanie, čínsky koncern SAIC, ktorý je najväčším výrobcom vozidiel v krajine, predal v uplynulom roku 727.620 áut, čo predstavuje medziročný nárast o 63,3 %.
"Sme hrdí na naše výsledky v roku 2009," vyhlásil Kevin Wale, riaditeľ čínskych operácií GM.
"Čínski zákazníci nadšene zareagovali na našu ponuku moderných, efektívnych a štýlových produktov," dodal.
Americký koncern vlani uviedol na čínsky trh niekoľko nových modelov, vrátane Buick LaCROSSE a nového modelu Regal, ktorý je obľúbený najmä medzi podnikateľskou elitou.