Žilinskí poslanci chcú urýchlený začiatok výstavby diaľnice

Podľa ministra dopravy však nemajú ich výzvy žiadny zmysel.

ŽILINA. Výzvy žilinských mestských i krajských poslancov na urýchlený začiatok výstavby diaľnice D1 v okolí Žiliny nemajú podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho prakticky žiadny zmysel. Žilinské zastupiteľstvá prijali na posledných tohtoročných zasadaniach uznesenia, ktorými žiadajú vládu a ministerstvo dopravy, aby bezodkladne začali riešiť zlú dopravnú situáciu v krajskom meste.

"Samozrejme je to ich legitímne právo dať takúto výzvu, ale praktický význam v tom nevidím. Tá výzva nám nepomôže, nám pomôže to, aby sme zabezpečili financovanie," povedal pre agentúru SITA Vážny.

Momentálny stav nadradenej cestnej infraštruktúry na celom Slovensku podľa neho ovplyvnili najmä dve predchádzajúce vlády, ktoré jej výstavbu utlmili.

"Z mojej strany nevidím žiadny problém, že by sme my zmeškali alebo zanedbali niektoré veci. Je to naozaj problém, ktorý spôsobila aj kríza. Snažíme sa doriešiť financovanie tejto stavby a či to uznesenie mám alebo nemám, pre mňa je táto stavba ozaj prioritou," dodal Vážny.

Ján Slota ako jeden z iniciátorov výzvy v žilinskom krajskom zastupiteľstve upozornil, že po dokončení diaľnice cez Považskú Bystricu sa dopravná situácia v Žiline ešte zhorší. Podľa neho bude Žilina totálne zahltená a nastane absolútny kolaps, možno väčší ako v Bratislave.

Podobné obavy vyslovil v polovici decembra pri prehliadke stavby mestskej estakády ponad Považskú Bystricu aj premiér Robert Fico. Obáva sa, že po dokončení tohto úseku sa obrovský lievik presunie z Považskej Bystrice do Žiliny.

V októbri tohto roka Fico povedal, že práce na náročných úsekoch tunelov v okolí Žiliny by sa mali rozbehnúť v máji 2010, keď očakáva finančné uzatvorenie projektu. V decembri však pripustil problém s financovaním.

"Musíme teraz ešte rozlúsknuť problém tunelov okolo Žiliny. Ja túto stavbu maximálne podporujem. Trochu nám znovu začínajú zlyhávať banky pri financovaní pre svetovú krízu, ale verím, že nájdeme alternatívne riešenie,“ povedal Fico.

Akým spôsobom vláda vyrieši výstavbu tunelov v okolí Žiliny bude podľa Fica jasné niekedy v januári. Očakávané prepojenie diaľnice ponad Považskú Bystricu sprejazdnia v máji 2010.

Minister Vážny odhadol investičné náklady 27 kilometrov dlhého a geograficky najnáročnejšieho úseku Hričovské Podhradie - Dubná skala na 1,9 mld. eur. Čas výstavby by podľa neho nemal presiahnuť 3,5 až 4 roky. Tunel Višňové – Dubná skala, ktorý je súčasťou tohto úseku, má už sedem rokov prerazenú prieskumnú štôlňu, ale od roku 2003 je zakonzervovaný.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 605
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 091
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 356
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 429
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 385
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 876
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 594
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 461
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 436
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 859

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop