FRANKFURT. Opel, európska divízia amerického koncernu General Motors (GM), predal v tomto roku na nemeckom trhu najviac áut za posledné 4 roky. Vďačí za to predovšetkým šrotovnému, ktoré podporilo krízou zmietaný európsky automobilový priemysel.
Počet registrácií nových áut značky Opel v Nemecku tento rok vzrástol o 31 % na asi 339.000. Podiel automobilky na nemeckom trhu sa tak zvýšil na 8,9 %, informoval dnes Opel.
Táto pozitívna správa prichádza v čase, keď Opel pripravuje reštrukturalizáciu, ktorá ho bude stáť približne 3,3 miliardy eur (99,42 miliardy Sk). V jej rámci zruší 8300 pracovných miest z približne 50.000. Americký koncern GM sa snaží získať prostriedky na reštrukturalizáciu od krajín, v ktorých sa nachádzajú závody Opela, ako sú Nemecko, Británia, Španielsko a Poľsko.
Informovala o tom agentúra Reuters.