BERLIN. Avšak zo svojich závodov v zahraničí uvoľňovali pracovníkov podstatne viac ako na domácej pôde. Z celkového počtu prepustených pripadlo na Nemecko len 45.000.
Z firiem DAX najviac prepúšťal v Nemecku finančný koncern Allianz. Teraz má 21.000 zamestnancov, čo je o 30 % menej ako pri vstupe do nového roka. Daimler prepustil 4200 pracovníkov a obchodný reťazec Metro ich ďalej nepotreboval 3800. Viac ako 3000 pracovníkov prepustili v Nemecku ešte koncerny ThyssenKrupp a Siemens. Siemens však zo svojich zahraničných závodov uvoľnil 20.000 ľudí. Deutsche Post ich celkovo uvoľnila 18.000 a Daimler 16.000.
Prejavil sa aj opačný trend. Deutsche Telekom zvýšil počet pracovníkov o 32.000 a Lufthansa ich má viac o 11.000 (najmä vďaka akvizícii Austrian Airlines) než pred rokom. V Nemecku zvýšili zamestnanosť firmy Fresenius o 3000, BASF o 1300 a RWE o 1000 ľudí.
Nemecký odborový zväz IG Metall sa však obáva, že v nadchádzajúcom roku môže v krajine krátkodobo zaniknúť až 750.000 pracovných miest. Podpredseda zväzu Detlef Wetzel navrhuje skrátenie pracovného týždňa pod 30 hodín. Zamestnanci by však v tomto prípade museli prijať aj určité zníženie príjmov.
V nemeckom hutníckom a strojárskom priemysle kleslo využívanie kapacít na 70 %. Je to najnižšia hodnota za posledných šesť desaťročí. Zamestnanosť zostáva relatívne vysoká iba vďaka tomu, že mnoho tisíc zamestnancov zostáva v pracovnom pomere na znížený úväzok.
Informoval o tom nemecký denník Die Welt.