MONTREAL. Vyplýva to z prieskumu firmy SpendingPulse, ktorá patrí pod spoločnosť MasterCard Advisors. Ide o tržby bez zarátania predaja benzínu a automobilov. Prieskum zahŕňa platby prostredníctvom MasterCard aj odhady platieb prostredníctvom hotovosti a šekov. Nákupy prostredníctvom internetu pritom vzrástli až o 15,5 %. V roku 2008 v dôsledku vypuknutia globálnej finančnej krízy americkí maloobchodníci počas predvianočnej nákupnej sezóny zaznamenali pokles tržieb, pričom išlo o najhorší výsledok za desaťročia.
Tržby za drahšie tovary v luxusnejších obchodných domoch podľa prieskumu SpendingPulse sa počas tohtoročnej predvianočnej sezóny zvýšili o 0,8 %, za klenoty poskočili o 5,6 % a za elektroniku vzrástli o 5,9 %. Tržby za pánske oblečenie sa zlepšili o 3,9 %, ale za dámske o 0,3 % klesli. Predvianočné tržby u mnohých maloobchodníkov predstavujú 25 až 40 % celoročných tržieb. Americké Národné združenie maloobchodu (NRF) prognózovalo, že predvianočné tržby v tomto roku o 1 % klesnú.