R4 Košice - Milhosť môže stáť 117 miliónov eur

Stavba rýchlostnej cesty R4 Košice - Milhosť v dĺžke 15,8 kilometra po hranicu s Maďarskom môže podľa predbežnej ceny stáť 116,82 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) už vyhlásila verejnú súťaž na vykonanie prác na stavbe rýchlostnej komunikácie v trvaní dva a pol roka od uzatvorenia zmluvy s vybraným dodávateľom. Investícia má byť spolufinancovaná z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu

Diaľničná spoločnosť plánovala, že stavba R4 Košice - Milhosť začne vo februári 2010 a skončí vo februári 2013, pričom komunikácia bude odovzdaná do predčasného užívania ešte v budúcom roku. Vzhľadom na termíny verejného obstarávania nie je plánovaný termín začatia stavby istý. Stavebné firmy, ktoré majú záujem postaviť spomínaný úsek R4, musia požiadať o súťažné podklady do 8. januára. Lehota na predloženie ponúk aj otváranie obálok s ponukami je 8. februára 2010. Pri vyhodnotení ponúk rozhoduje najnižšia cena.

Finančné náklady na stavbu R4 Košice - Milhosť podľa štátnej expertízy predstavovali 2,089 mld. Sk (69,3 mil. eur) bez dane v cenovej úrovni roka 2006. Na úseku je projektovaných 14 mostných objektov, z toho osem na rýchloceste, päť na poľných cestách a jeden na ceste prvej triedy č. 73, ako aj dve mimoúrovňové križovatky.

Požadovaný celkový priemerný ročný obrat uchádzačov za roky 2006 až 2008 je najmenej 80 mil. eur bez dane. Záujemcovia o účasť v tendri majú predložiť zoznam realizovaných stavieb diaľnic a rýchlostných ciest, vrátane mostných objektov. Aspoň jedna stavba, odovzdaná do užívania v rokoch 2004 až 2008, musí mať náklady minimálne 70 mil. eur bez dane.

Ako vláda plní sľub zrýchliť výstavbu diaľnic a rýchlostných komunikácií

Čo sľúbili: Vláda vytvorí podmienky pre výstavbu a sprevádzkovanie 100 km diaľnic a rýchlostných ciest do roku 2010.


Zdroj: Programové vyhlásenie vlády, august 2006


Premiér Robert Fico v stredu po rokovaní vlády vyhlásil, že jeho kabinet „má podstatne väčšie ambície v diaľničnej infraštruktúre, ako bolo vyjadrené v programovom vyhlásení vlády". (...) Podľa premiéra prijme vláda v krátkom čase „rozhodnutia ekonomického, finančného a legislatívneho charakteru, ktoré zabezpečia, že do konca volebného obdobia musí byť dokončené spojenie medzi Bratislavou a Košicami".

Zdroj: SME 7.7.2007, Premiérova diaľnica je nereálna


Čo si o tom myslia odborníci? Prípadné splnenie sľubu hodnotia pozitívne. Rýchlejšia stavba diaľnic zvýši mobilitu pracovnej sily aj tovarov, čo môže urýchliť rozvoj regiónov a tým aj celej ekonomiky. Dôležité však je, aby zrýchlenie výstavby bolo efektívne. Aj stavanie diaľnic má svoju cenu.

Aká je realita? Sľub bol prevažne splnený. V rokoch 2007-2009 došlo oproti predchádzajúcemu volebnému obdobiu k miernemu zrýchleniu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest (44,7 km ročne oproti 40,9 km ročne). Tempo výstavby naznačuje, že vláde sa podarí sprevádzkovať do roku 2010 sľúbených 100 km ciest. Prepojiť diaľnicou Košice a Bratislavu sa však do roku 2010 nepodarí.

Zdroj: INEKO

Viac informácií o plnení tohto sľubu a o plnení ostatných sľubov vlády 2006 - 2010.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 625
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 611
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 244
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 054
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 776
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 531
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 374
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 855
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 595
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 995

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

Neprehliadnite tiež

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop