LONDYN. Tržby britského maloobchodného reťazca Tesco po vylúčení predaja benzínu v 3. kvartáli 2009 vzrástli medziročne o 8,8 %, a to najmä vďaka konsolidovanému zisku jeho banky Tesco Bank a tržbám v sieti predajní Homever v Kórejskej republike.
Tržby v britských supermarketoch Tesco s vylúčením predaja pohonných látok a očistené o daň z pridanej hodnoty sa v období júl - september zvýšili medziročne o 2,8 %. To je ale menej, ako odhadovali analytici, ktorí očakávali, že tržby reťazca vzrastú o 3 % po tom, ako v 2. kvartáli 2009 expandovali o 3,1 %. Navyše, na celkovom raste príjmov v Británii sa Tesco Bank podieľala 1,5 %.
V zahraničí, kde Tesco vlastní 4300 predajní v 14 krajinách, sa tržby spoločnosti v sledovanom období zvýšili medziročne o 12 %, a to vrátane predaja v USA, kde Tesco vlastní sieť obchodov pod značkou Fresh and Easy.
Informovali o tom agentúry Reuters, Bloomberg a BBC. Samotné Tesco konkrétne čísla o tržbách v 3. kvartáli nezverejnilo.