Na slovenských cestách stojí viac ako polovica mýtnych brán

Brány slúžia na kontrolu jeho výberu a všetky informácie odosielajú do centrály.

BRATISLAVA. Prevádzka prvého elektronického systému mýta na Slovensku si vyžaduje výstavbu 46 brán. Ide o šesť základných kontrolných brán na diaľničných úsekoch a rýchlostných komunikáciách a 40 kontrolných zariadení na cestách prvej triedy. Momentálne je už postavených viac ako polovica, teda 26 brán.

Výber mýta pre vozidlá nad 3,5 t je založený na báze satelitnej technológie. Brány slúžia na kontrolu jeho výberu a všetky informácie odosielajú do centrály. Systém zistí tak povinnosť vozidla platiť mýto, ako aj správnosť nainštalovania OBU jednotky. "Náš systém rozpozná korektnosť nainštalovania palubnej jednotky pri vzdialenosti jedného metra medzi vozidlami a pri vzdialenostiach do troch metrov aj evidenčné číslo vozidla," priblížila Lenka Lendacká zo spoločnosti SkyToll, ktorá je zodpovedná za prípravu a prevádzku mýta.

Dopravcovia budú od 1. januára, keď bude mýtny systém spustený, povinní si zabezpečiť palubnú jednotku (OBU). Za ňu je potrebné zaplatiť depozit 50 eur (1506,30 Sk). Tiež bude nevyhnutné si predplatiť mýtne.

SkyToll, a. s., podpísala v januári 2009 zmluvu s Národnou diaľničnou spoločnosťou, a. s. ((NDS). Spoločnosť sa v nej zaviazala vybudovať a prevádzkovať komplexnú službu elektronického výberu mýta. Investície do prípravných a stavebných prác vyčíslila SkyToll na približne 150 miliónov eur (4,5 miliardy Sk).

Budovanie mýtneho systému financujú Tatra banka, a. s., Poštová banka, a. s. a rakúska Raiffeisenlandesbank Niederösterreich-Wien AG. Banky by mali spoločne poskytnúť 107 miliónov eur (3,22 miliardy Sk). Do výstavby a prevádzky slovenského systému mýta vstúpila v septembri tohto roka aj finančná skupina J&T Finance Group, a. s., ktorá získala 10-% podiel vo firme Ibertax.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  4. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  5. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  6. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  7. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  8. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  10. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 627
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 066
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 328
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 415
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 381
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 892
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 608
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 485
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 452
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 862

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop