AirSlovakia by chcela začať pravidelne lietať do Kanady

Letecká spoločnosť má veľkolepé plány s linkou do Kanady. Dlh v Sociálnej poisťovni a v piatich zdravotných uhradiť ale nevie.

(Zdroj: Ilustračné - stock.XCHNG)

Letecká spoločnosť má veľkolepé plány s linkou do Kanady. Dlh v Sociálnej poisťovni a v piatich zdravotných uhradiť nevie.

BRATISLAVA. Slovenská letecká spoločnosť AirSlovakia chce začať lietať z Bratislavy do kanadského Toronta. „Pracujeme na rozšírení našej ponuky o transatlantické lety z Bratislavy do Kanady a o ďalšie destinácie, ktoré dúfame, čoskoro oznámime," povedal Tomasz Zeglinski, obchodný manažér spoločnosti AirSlovakia.

Podľa Zeglinského je otvorenie tejto destinácie viazané na uzatvorenie dohody OpenSkies medzi Kanadou a Európskou úniou. „Akonáhle bude uzatvorená táto dohoda, otvoríme túto linku," tvrdí Zeglinski. Dohoda OpenSkies znamená, že z ktoréhokoľvek letiska v Únii je možné lietať na ktorékoľvek letisko v Kanade.

Spoločnosť tak vraj chce „vyjsť v ústrety Slovákom, Čechom, Rakúšanom, Maďarom a Poliakom, ktorí pracujú v Kanade a cestujú za priateľmi do ich domovín."

„Dúfame, že sa nám podarí zvýšiť záujem tunajších ľudí cestovať do Kanady, pretože ten je v súčasnosti obmedzený vysokými cenami Austrian Airlines," tvrdí Zeglinski. AirSlovakia podľa neho pracuje na spustení novej web stránky spolu s funkčnou on-line rezerváciou. "Dúfame, že nová webová stránka bude hotová do polovice januára 2010, to príde začiatok predaja pravidelných letov," povedal Zeglinski.

Analytik: Len ťažko si to viem predstaviť

Letecký analytik Vít Doležálek hovorí, že záujem o túto linku nie je o ničom inom, ako o preprave Indov do ich domáceho Armitsaru, s ktorým už v súčasnosti AirSlovakia spája napríklad Taliansko alebo Španielsko. „Aj dnes je pre nich Bratislava len prestupná stanica a ďalej ich prepravujú do Bergama, Barcelony a Briminghamu. Po novom by, podľa mňa, s technickým medzipristátím na Islande lietali do Kanady," myslí si Doležálek.

Podľa neho je takáto cesta len ťažko predstaviteľná bez konkrétnejších údajov. „Musí to byť silný zážitok letieť v charterovom lietadle z Indie do Kanady a ešte k tomu mať jedno pristátie v Bratislave a najmenej hodinovú pauzu na Islande," hovorí Doležálek. Prepravca potvrdil analytikov odhad o medzipristátí na Islande, všetko ostatné bude známe po uzatvorení dohody OpenSkies.

Podľa Doležáleka sa týmto krokom vraciame do 70. rokov, kedy sa lietalo do Ameriky s medzipristátím. „Z nášho regiónu sa takto lietajú len chartre do Karibiku," povedal. „Možno im to bude vychádzať, pretože AirSlovakia má indické pozadie, ale podľa môjho názoru to za tých pár ušetrených tisíc nestojí," uzavrel analytik.

Dlhujú Sociálnej poisťovni aj piatim zdravotným

Spoločnosť AirSlovakia vznikla pred 16 rokmi, dnes je v rukách britského podnikateľa indického pôvodu. Zameriava sa najmä na charterovú prepravu, no jej existencia je vo veľkej miere založená na prenájme lietadiel.

Ku koncu septembra mala dlh v Sociálnej poisťovni 730 tisíc eur. Rovnako má dlhy vo väčšine zdravotných poisťovní, k 20. novembru to bolo vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni (tu), v Union zdravotnej poisťovni (tu), v Spoločnej zdravotnej poisťovni (tu) a v Apollo poisťovni (tu).

"Nie som v pozícií, aby som to komentoval," odpovedal Zeglinski na otázku, prečo prepravca neplatí sociálne a zdravotné poistenie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 454
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 688
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 269
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Kam do tepla v januári? 1 756
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 388
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 326
  8. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 310
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 912
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.