TOKIO. Najväčší svetový výrobca plazmových televízorov, japonská spoločnosť Panasonic Corp, chce na svojich zahraničných trhoch počas nasledujúcich troch finančných rokov dosiahnuť dvojciferný rast tržieb. Spoločnosť zároveň vo štvrtok oznámila, že v Indii a Európe plánuje rozbehnúť výrobu bielej techniky. Svoj podnikateľský plán má Panasonic zverejniť začiatkom budúceho roka. Viac ako polovicu celkových tržieb zabezpečuje Panasonicu domáci trh.
Na rozvíjajúcich sa trhoch v Brazílii, Rusku, Indii a Číne (tzv. zoskupenie BRIC) plánuje Panasonic ročný rast predaja na úrovni 15 až 20 %, povedal pre Reuters Hitoshi Otsuki, ktorý v spoločnosti zodpovedá za marketing na zámorských trhoch. Okrem zoskupenia BRIC a Vietnamu považuje Panasonic za svoje ďalšie prioritné trhy Mexiko, Indonéziu, Nigériu, Turecko a Balkán. Na týchto trhoch plánuje spoločnosť počas troch finančných rokov od apríla 2010 dosiahnuť 30-percentný ročný nárast tržieb. Panasonic chce prispôsobiť výrobky a ich ceny regionálnym podmienkam a tým zvýšiť dopyt medzi miestnou strednou triedou, uviedol pre agentúru Reuters Otsuki.
Na Slovensku pôsobí spoločnosť Panasonic prostredníctvom firmy Panasonic AVC Networks Slovakia, ktorá vyrába videorekordéry, kombinované zariadenia video a DVD a DVD rekordéry a prehrávače. Firma Panasonic AVC Networks prišla na Slovensko v roku 2000, pôvodne pod názvom Matsushita.